Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SEO og IDN domæner

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 25. May 06
Indlæg ialt: 801
Fra  House of Visions Skrevet kl. 19:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Min bede halvdel skal have sat en wordpress side op og det domæne hun har købt skal igennem en IDN konverter for at blive hostet da det inderholder bogstavet Æ - er der noget her man skal tage specielt højede for med hensyn til SEO og er det en dårlig ide at bruge dette i forbindelse med SEO

DBh.

Kim

Fra Aalborg
Tilmeldt 17. Nov 09
Indlæg ialt: 770
Fra  HLnet Skrevet kl. 19:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg læser lige med, da jeg netop står i samme situation. :-)

 iPhone 6

Fra Rødekro
Tilmeldt 4. Jul 05
Indlæg ialt: 344
Fra  WEBDUS.dk Skrevet kl. 20:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det er en dårlig idé

Der findes mange tjenester og forums på nettet som ikke kan håndtere links med ÆØÅ.
Hun vil derfor blive stærkt begrænset i sin linkbuilding.

Hilsen

 

Finn

Fra København
Tilmeldt 25. May 06
Indlæg ialt: 801
Fra  House of Visions Skrevet kl. 16:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Finn

Tak for dit svar.

Jeg har lige et tillægsspørgsmål. Er dette muligt is stedet for:

Hvis jeg køber det domænet med AE i stedet for Æ og hoster det som det domæne hvor siden er hostet og så et link (forward) med det domæne jeg har der indeholder Æ til siden hvor siden ligger.

Håber det giver mening

Dbh.

Kim

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 16:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Kim Kampp:
Hvis jeg køber det domænet med AE i stedet for Æ og hoster det som det domæne hvor siden er hostet og så et link (forward) med det domæne jeg har der indeholder Æ til siden hvor siden ligger.

Jeg ville vælge at gøre det omvendt - tage mit domæne med Æ'et og videresende til AE domænet, netop fordi at folk kan finde på at klippe-klistre den aktive URL - og når du så klistrer det ind i et forum eller noget andet, kan det være at linket knækker og du mister trafikken.

Fra København
Tilmeldt 25. May 06
Indlæg ialt: 801
Fra  House of Visions Skrevet kl. 18:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Repox

Måske jeg fik forklaret mig lidt kludret.

Men det du mener er at jeg bruger domænet med AE aktivt i markedsføringdiverse forum m.m. og når folk så klikker på det bliver de forwarded til mit domæne med Æ, der i princippet hoster siden siden?

Er det korrekt forstået eller er det mig der er forkert på den :-) ?

Dbh.

Kim

PS. Smider lige nogle stjerner efter jer for jeres hjælp

Tilmeldt 16. Mar 06
Indlæg ialt: 851
Skrevet kl. 16:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kim,

Du skal gøre det omvendt. IDN domænet med Æ skal 301 redirectes til domænet med AE, som skal være det aktive domæne....

Så kan du på din bagstreamer skrive www.domænemedæ.dk og så får folk siden www.domaenemedae.dk automatisk....

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 16:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Kim Kampp:
Men det du mener er at jeg bruger domænet med AE aktivt i markedsføring på diverse forum m.m. og når folk så klikker på det bliver de forwarded til mit domæne med Æ, der i princippet hoster siden siden?

Nej, du skal markedsføre Æ domænet, men videresende det til AE domænet.

Fra København
Tilmeldt 25. May 06
Indlæg ialt: 801
Fra  House of Visions Skrevet kl. 19:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Tak for jeres svar, selvom de er lidt modsigende, så lader lige tråden stå lidt endnu

DBh.

Kim

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 19:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Læser du de 1000 andre tråde som er her på Amino og ja andre steder på nettet, vil du se at der er et svar på det du spørger om. Det er egentlig meget enkelt, Det er bedre for dig og din SEO at du har domænet med AE som dit foretrukne domæne, og derfor lader domænet med Æ 301 redirecte til domænet med AE.

Det er langt bedre for din SEO at du bruger AE frem for Æ. Så det er den vej du skal gå.

Du har derfor også flere domæner du kan linkbuilde på, men hav dog fokus på det med AE i alt hvad du laver. og vil du lave trykt materiale eller skriver du domænet med link på, kan du skrive det med Æ i ankerteksten og i det trykte materiale, men i linket/URLEN skriver du med AE.

Der er selvfølgelig mere i det, men min erfaring viser mig at det er bedre med AE frem for Æ

MVH Kim

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)