Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan restaurant-besøg trækkes fra?

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)
Fra Ringe
Tilmeldt 3. Jan 11
Indlæg ialt: 1217
Fra  MJ Kommunikation Skrevet kl. 21:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har en netavis og overvejer at der skal laves  anmeldelser af de lokale spisesteder på siden. 

Maden anmelderen spiser skal naturligvis betales - men kan avisen trække den udgift fra?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ville trække udgiften fra som en nødvendig driftsomkostning for at kunne skrive artiklen.

/Henrik

Fra Ringe
Tilmeldt 3. Jan 11
Indlæg ialt: 1217
Fra  MJ Kommunikation Skrevet kl. 15:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er jo også min tanke - men ville gerne være sikker :)

Fra København SV
Tilmeldt 2. Aug 10
Indlæg ialt: 2596
Fra  Fotology Fotology.dk Skrevet kl. 15:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Som Henrik skriver det, så er svaret ja. Hvis det er noget du skal bruge på "virksomheden" så kan det godt trækkes fra.

Roses are red, violets are blue, I’m schizophrenic, and so am I.
– Oscar Levant

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:01
Hvor mange stjerner giver du? :

og momsen - kan den trækkes i moms eller bare som en alm. udgift mon?

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Vejle
Tilmeldt 30. Jul 10
Indlæg ialt: 1451
Skrevet kl. 16:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Majbritt Jacobsen:
men kan avisen trække den udgift fra?

 

Ja, det kan naturligvis trækkes fra, du kan også trække udgiften fra hvis du f.eks. er ude og spise med en kunde, da dette er repræsentations udgifter, så sørg altid for at få en regning når du daffer ud og spise :)

Best regards

Fra Esbjerg
Tilmeldt 16. Apr 07
Indlæg ialt: 282
Fra  J. Møller Skrevet kl. 16:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person
Jeg er ked af at ødelægge den positive snak om fradrag, men restaurantbesøg af en hver art uden for virksomhedens egne døre kan IKKE fratrækkes i regnskabet, da der er tale om en udgift, hvor der skattemæssigt ikke kun er virksomheden, der nyder godt af ydelsen. Så ingen fradrag. Der er desuden masser af vejledning på skats egen hjemmeside.
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Kim Boldig:

Ja, det kan naturligvis trækkes fra, du kan også trække udgiften fra hvis du f.eks. er ude og spise med en kunde, da dette er repræsentations udgifter, så sørg altid for at få en regning når du daffer ud og spise :)

Best regards

www.123-Newjob.com

Uh nej da. Hvis du har repræsentationsudgifter kan du kun trække 25% af momsen fra (1/4 af hele momsen kun). Resten af beløbet er en udgift i firmaet - men så skal du i et selskab skam tilbageføre 75% af beløbet - så når du beregner skattepligtig indkomst tager du resultatet + de 75% og lægger til.

Klodses forklaret måske, men uha nej - repræsentation er ikke fuldt frarag, og spiser du uden det er et klart repræsentationsformål - men som personale pleje og hygge - mener jeg slet ikke du kan trække noget fra.

Det specielle her er vel, at det ikke kan være repræsentation eller personalepleje, men arbejdet består jo i at spise sig igennem fois gras og røde bøffer med god vin til, for så at anmelde det til medierne.

OM der vil være fuldt fradrag kan jeg slet ikke overskue. Man kan jo i skat.dk kommunikere med dem og spørge, og hvis virksomheden står og falder med det, kan man jo for ret små penge få et bindende svar

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Koudahl:

Jeg ville trække udgiften fra som en nødvendig driftsomkostning for at kunne skrive artiklen.

/Henrik

Det kan jeg sagtens forstå, men man skal nok ikke ha underskud i virksomheden som fremkommer ved at spise godt og drikke fine vineBig Smile

Jeg vil som minimum tro, at det skal stå i et fornuftigt forhold til den indtægt man har på artikel virksomheden, og jeg ville også gemme artikler, deres indtægt og udgiftsbilag så de let kunne knyttes sammen

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Vejle
Tilmeldt 30. Jul 10
Indlæg ialt: 1451
Skrevet kl. 16:33
Hvor mange stjerner giver du? :

OM der vil være fuldt fradrag kan jeg slet ikke overskue.

Peeeww, jamen så undskylder jeg at jeg har taget fejl, lyt ikke til mit råd, der er meget mere kompetente folk i denne tråd kan jeg se...glem mit tidligere indlæg trådstarter :)

Jeg har ikke boet i Danmark nogle år, så har ikke fuldt med på alle områderne :) den slags kan man nu stadig trække fra her i Spanien hvor jeg bor, her kan næsten ALt trækkes fra...hehehe

Best regards

www.123-NewJob.com

 

 

Side 1 ud af 3 (22 indlæg)