...eller kan man sagtens lave en god søgemaskineoptimering uden at man døber virksomheden et navn og slogan, der er domineret af strategiske søgeord? På den lange bane, et det jo meningen at målgruppen skal blive klar over hvad vi står for, selvom det evt. måtte ende med, at det ikke fremgår af "firmanavnet" Der er mange e-købmænd, som laver et navn, så man ikke er i tvivl om hvad virksomheden laver/tilbyder, er det mangel på fantasi eller blot genialt Hvad har i flinke amino'er af argumenter for og imod? mit første indlæg her på Amino, så jeg håber jeg har lagt det rigtigt... h. Morten Egø |
Hej Morten - og velkommen på Amino
Der har været en del lignende tråde gennem tiden, men lad mig kort ridse nogle af fordelene og ulemperne op.
Set med SEO-briller: Ja, det kan være en fordel at lade sit trofæsøgeord indgå i firmanavnet, hvis vi ser helt firkantet på det. Fordelene knytter sig til optimering af din egen hjemmeside på dette søgeord, samt Google Places hvor du, modsat dine konkurrenter uden søgeord i firmanavnet, naturligvis får mulighed for at inkludere søgeordet i "firmanavn-feltet", som vægtes højt under udvælgelsen af ?hd=1">Google Places listings til Universal Search.
Alligevel skal du tænke dig rigtigt godt om, før du begynder at kaste søgeord ind i et firmanavn og/eller et domænenavn.
1: Det kan være sværere at brande et firmanavn med søgeord i, end et et vrøvlenavn. Det kan være nemmere at huske et navn såsom "Amino" frem for "Iværksætterdebatten" "Iværksætter forummet" ect.
2: Ændrer du din forretning efter et stykke tid kan du være "låst" af dit firmanavn. Folk finder det ikke naturligt at købe sæbe og bådehåndklæder på billigewckummer.dk
Tag du for eksempel Tæppeland. Jeg er ret sikker på at de har brugt en fandens masse penge på at fortælle folk, at de også sælger trægulve.
Håber det var til hjælp!
/ Emil