Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ny webshop: Bør man lade søgeord indgå i sit navn og slogan

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:24
Hvor mange stjerner giver du? :

...eller kan man sagtens lave en god søgemaskineoptimering uden at man døber virksomheden et navn og slogan, der er domineret af strategiske søgeord?

På den lange bane, et det jo meningen at målgruppen skal blive klar over hvad vi står for, selvom det evt. måtte ende med, at det ikke fremgår af "firmanavnet"

Der er mange e-købmænd, som laver et navn, så man ikke er i tvivl om hvad virksomheden laver/tilbyder,

er det mangel på fantasi eller blot genialt Big Smile

Hvad har i flinke amino'er af argumenter for og imod? YesNo

mit første indlæg her på Amino, så jeg håber jeg har lagt det rigtigt... Smile

h. Morten Egø

Fra Havdrup
Tilmeldt 8. Aug 08
Indlæg ialt: 1305
Fra  Blücher Media Skrevet kl. 23:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hej Morten - og velkommen på Amino

Der har været en del lignende tråde gennem tiden, men lad mig kort ridse nogle af fordelene og ulemperne op.

Set med SEO-briller: Ja, det kan være en fordel at lade sit trofæsøgeord indgå i firmanavnet, hvis vi ser helt firkantet på det. Fordelene knytter sig til optimering af din egen hjemmeside på dette søgeord, samt Google Places hvor du, modsat dine konkurrenter uden søgeord i firmanavnet, naturligvis får mulighed for at inkludere søgeordet i "firmanavn-feltet", som vægtes højt under udvælgelsen af ?hd=1">Google Places listings til Universal Search.

Alligevel skal du tænke dig rigtigt godt om, før du begynder at kaste søgeord ind i et firmanavn og/eller et domænenavn.

1: Det kan være sværere at brande et firmanavn med søgeord i, end et et vrøvlenavn. Det kan være nemmere at huske et navn såsom "Amino" frem for "Iværksætterdebatten" "Iværksætter forummet" ect.

2: Ændrer du din forretning efter et stykke tid kan du være "låst" af dit firmanavn. Folk finder det ikke naturligt at købe sæbe og bådehåndklæder på billigewckummer.dk

Tag du for eksempel Tæppeland. Jeg er ret sikker på at de har brugt en fandens masse penge på at fortælle folk, at de også sælger trægulve.

Håber det var til hjælp!

/ Emil

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 23:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin Thorborg havde mange lange og kreative forslag oppe at vende til hvad han skulle kalde denne iværksætterdebat og rådførte sig med mig i forhold til det, at opnå den bedste synlighed i søgemaskiner. Jeg anbefalede ubetinget at han tog et af de få forslag helt uden keywords i: Amino.dk - og se resultaterne i dag. Jeg synes det er gået ret godt i søgemaskinerne for Amino :)

Og som Emil også er inde på, så er det komplet umuligt at beskytte sit varemærke ordentligt, hvis der indgår almindelige ord i det.

Fra København
Tilmeldt 15. Jan 10
Indlæg ialt: 775
Skrevet kl. 23:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Søgemaskinerne må aldrig blive så meget værd at man døber dit firma eller hjemmeside navn derefter. Heldigvis er Amino også et GLIMRENDE eksempel på hvordan man kan komme højt op Google uden at hedde Iværksætterdebatten.dk.

Hertil kommer at der på SEOMOZ bliver gættet i at i fremtiden vil keywords i domænenavnet have væsentligt mindre betydning.

Kald dig noget unikt og godt! Og lyt til Emil.

Jeg bygger verdens første "Invoice Management Platform" hos Likvido.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:02
Hvor mange stjerner giver du? :

okay, ja for hvis man skal brande sig og have det største udvidelses potentiale så synes jeg også jeg hælder til et navnenavn og ik et søgeordsnavn.

og hvis jeg skal kaste en rum sum penge i markedsføring, skal det være min virksomhed der skal markedsføres og ikke "iværksætterdebatten" (for at tage et søgeords lignende navn)  der skal markedsføres...

I forhold til tillid som jo er et vigtigt parameter i e-købmands branchen, så finder jeg det også mere professionelt med et rigtigt navn... 

Tak for Jeres indlæg. Skulle der komme nogle forbi med et superargument eller andet man lige burde have med i overvejelserne, hører jeg meget gerne om det.

h.Morten Egø

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)