Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan får jeg fat på domme?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 22:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg prøver en hurtig lørdags-amino. Hvordan får jeg hurtigt fat på domme som jeg kender journalnummeret på? 

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Fra Københavnsområdet
Tilmeldt 16. Mar 11
Indlæg ialt: 712
Skrevet kl. 23:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 4. Aug 10
Indlæg ialt: 161
Skrevet kl. 00:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad er doms nummeret?

Du kan finde dommen i UFR, det kan du få adgang til via thomsons.dk, men man skal betale for det.

Hvis du ikke har adgang til thomsons.dk så forsøg at google domsnummeret.

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 00:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jesper og Lene.

Tusind tak for jeres svar. Jeg tager et nærmere kig på juraport.dkl nu.

Efter jeg havde skrevet mit spørgsmål surfede jeg lidt og fandt også Thomson, som dog koster mere end man 'bare prøver'. Jeg har googlet UfR-numre og fundet noget materiale, der så henviser til UfR numre jeg ikke kan google, herfra spørgsmålet :-)

Det er vist nok højesteretsdomme og således at godt argument for at have retten på sin side.

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Fra Københavnsområdet
Tilmeldt 16. Mar 11
Indlæg ialt: 712
Skrevet kl. 01:00
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 11:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper Nerløe:
Så vidt jeg ved, skal alle afsagte domme være tilgængelige for offentligheden, så der er ingen grund til at betale for det.

Hej Jesper, tak for tippet, men desværre er har de kun nye sager fra 2009 og frem. Jeg har nogle referencer i form af U 19xx.123 H, så jeg skal lidt længere tilbage.

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Om du kan finde dommen(e) gratis afhænger lidt af emnet.

Domme i sager mellem myndigheder og borgere/virksomheder offentliggøres ofte af den pågældende myndighed. SKAT (som er dem jeg interesserer mig for) har siden 2001 offentliggjort alle domme på deres hjemmeside.

Dertil kommer, at de også ligger i http://www.retsinfo.dk.

Civile domme offentliggøres (så vidt jeg ved) ikke andre steder end i UfR. Hvis du ikke vil betale, så smut forbi et af de større biblioteker og få en kopi.

Sidst men ikke mindst kan du bestille dommen hos den ret, der har afsagt dommen. Det koster (så vidt jeg husker 100 kr. pr. dom).

Vh
Lars 

Fra København
Tilmeldt 7. Jun 09
Indlæg ialt: 1662
Skrevet kl. 12:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lars

Skatteekstrakten:
Civile domme offentliggøres (så vidt jeg ved) ikke andre steder end i UfR. Hvis du ikke vil betale, så smut forbi et af de større biblioteker og få en kopi.

http://bibliotek.kk.dk/node/1010

Måske man skulle gøre brug af det offentlige for en gangs skyld :-)

Det er domme fra erstatningsret, så jeg tror det er i UfR. Tak for tippet.

Folkeafstemning om Patentdomstolen

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jesper

De letteste og billigste løsninger, ligger som oftest lige for :-)

Bibliotekerne er en uudtømmelig kilde af informationer - sidst jeg var på biblioteket sad jeg og læste Folketingsforhandlinger fra 1967.

Det, der er værd at huske (også for andre) er i øvrigt, at universiteternes biblioteker er åbne for offentligheden - og de har som oftest abonnementer på relevante betalingstjenester.

Og kan materialet ikke findes på et kommunalt bibliotek eller universitetsbibliotek - så er der altid Det Kongelige Bibliotek i København og Statsbiblioteket i Aarhus.

Vh
Lars 

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)