Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til hurtigere loadtid på hjemmeside

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 00:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Er der nogle af Jer, der har nogle forslag til at forbedre vores loadtid på Mobiltjek? Vores programmør har forsøgt at gøre noget med billederne, men det resulterede i at billederne og logos blev placeret ud for forkerte selskaber og telefoner en gang imellem. Er der noget som skinner i øjnene og kan afhjælpes med forholdsvis simple metoder?

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5906
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 00:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,7 stjerner givet af 3 person

Ja! Det HTML output som siden laver er ikke optimalt. Du har ca. 1100 liniers kode på forsiden, det kunne nemt halveres. Der er vildt mange tomme linier.

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5906
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 01:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Sådan her udskriver jeres side, f.eks oversigten i bunden. Det fylder jeg ved ikke hvor mange linier (et linieskrift fylder 2 byte):

.

parfume priser udskriver jeg menuen på en lang linie

I kan måske også lave noget cache styring. F.eks jeres telefoner i bunden. I stedet for hver sidevisning laver en database forespørgsel, så skal admin systemet ændres. Så hver der laves en ændring på en tlf i admin, så skrives HTML outputtet med det samme til en fil, som så inkluderes på alle siderne. Det er faktisk muligt at gøre med det meste af jeres data, så der næste ingen database forespørgsler er.... men det er også en større ændring :-)

Tilmeldt 27. Apr 07
Indlæg ialt: 6988
Fra  MobilTjek Skrevet kl. 01:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Super med input! Jeg sender et link til denne tråd, når vores programmør er tilbage fra ferie Smile

Sammenlign mobilpriser med eller uden abonnement

Fra Storkøbenhavn
Tilmeldt 15. Jul 11
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 01:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Casper Schneidereit:
Der er vildt mange tomme linier.

Jeg kan ikke helt se hvorfor tomme linier skulle gøre siden langsommere, men det første billede du uploadede kunne du gøre sådan her i stedet:

<div class=" telephone"><a href="mobiltelefoner/nokia-c2-01/">Nokia C2-01</a></div>

til

<a href="mobiltelefoner/nokia-c2-01/" class="telephone">Nokia C2-01</a>

  Så bare sig at telephone skal have "display:block" så opfører anchoren ligesom et div-tag.

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5906
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 01:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Du kan også kigge på CSS'en. "Telephone" udskrives lige så mange gange som der er telefoner. Lad os sige 9 x 250 = ca. 2 Kilobyte per side. Jeres kodestruktur ser sådan her ud

.telephone { css }

<div class="telephone">tlf</div>
 
<div class="telephone">tlf</div>

<div class="telephone">tlf</div>

Du fortæller at alle med class telephone skal styles på den beskrevne måde.

En bedre løsning vil være

div#telephone div { css }

<div id="telephone">
<div>tlf</div>
<div>tlf</div>
<div>tlf</div>
<div>tlf</div>
</div> 

Her fortælle du at alle <div> tags under div taget med id #telephone skal styles på den beskrevne måde

Og den bedste selvfølgelig, hvor du fjerner unødvendige mellemrum/linieskift. Da <a> tag kan styles som et <div> tag, gør det i dette tilfælde <div> tag ligegyldigt.

div#telephone a { css }

<div id="telephone">
<a>tlf</a><a>tlf</a><a>tlf</a><a>tlf</a>
</div> 

Så alene på den del kan du spare 5-8 Kilobyte HTML load.

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5906
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 01:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Et linieskrift fylder. Det er småtings afdelingen, men når du alligevel er i gang med at optimere, så kan du jo lige så godt få det med. Det tager 2 sekunder at rette.

Fra Storkøbenhavn
Tilmeldt 15. Jul 11
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 01:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Okey, det vidste jeg ikke. Ville have forstillet mig det ville være ligemeget.. 

Men ihvertfald 10 linieskift fylder cirka 18 bytes.

Det vil sige at hvis der er 3-400 linieskift vil det cirka være 630 bytes.

Det er virkelig lidt.. Wink Stick out tongue

Så burde han helt klart statse på at fjerne <div><a>-elementerne med dit overstående eksempel.. Cool

EDIT:: Super link! :)

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5906
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 01:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Med 5.000 sidevisninger om dagen, kan han fjerne 1 Kb i lineiskift pr sidevisning (det burde han kunne gøre alene på de links der er i bunden 4byte x 250tlf ). Det giver ca. 5 Mb data eller 1,7 Gb om året. Det er ren data optimering jeg kigger på. Hvordan det er best at kode/opsætte ens HTML/CSS struktur med henblik på browser rendering ved jeg ikke så meget om.

Jeg fandt dog dette link, som jeg vil kigge på 

EDIT: Der står faktisk mange gode ting derinde. 

Tilmeldt 27. Oct 10
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 10:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej.

Hvis man tjekker siden i Page Speed og YSlow er der en del ting som forholdvis hurtigt kan rettes til. Heriblandt nedenstående:

  • Komprimering af billeder. Mange af knapperne er f.eks. ikke komprimerede. Dette kan ordnes hurtigt på online tjenester såsom Smush.it eller PunyPNG.
  • ETags kan hurtigt konfigureres i .htaccess.
  • En del JavaScript filer kan flyttes fra header til footer, så de ikke blokerer andet indhold mens de hentes. Der findes ligeledes omkring 18 eksterne JS filer alene på forsiden, hvoraf en del formentlig kan kombineres for at minimere HTTP-forespørgsler.
  • Mange af de statiske elementer, såsom knapper og lign. kan caches - da de formodentligt ikke ændres ofte.

Der er en lang række andre elementer som også kan optimeres. Husk at teste funktionaliteten hvis du f.eks. vælger at kombinere JS filer eller flytte dem fra headeren til footeren - da dette i nogle tilfælde gør at visse JS filer ikke er brugbare.

Håber det kunne bruges Smile

Bliv mere synlig på nettet, skriv og udgiv artikler hos gratis dansk artikeldatabase.

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)