Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opsætning af forskellige momssatser i Summasummarum

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 15. Jul 11
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 13:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Undskyld.

jeg har naturligvis ikke PRIVAT, men STANDARD.

VH

Tilmeldt 15. Jul 11
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 14:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja jeg må gøre noget galt, men hvad?

Jeg gør således i en "prøveversion":

Under egenskaber og moms, stiller jeg mig på S25 og K25 -  trykker på egenskaber - derefter tilføj, hvor jeg skriver kunstnermoms S5%, så siger systemet, at jeg skal oprette begge momskoder. Jeg ændrer salgsmomskode til S5 (nederst) og bevarer købsmoms med K25 og trykker på OK. Systemet spørger så om den skal rette salgsmomsen til 5% i både kontoplan og kassekladde. Hertil svarer jeg ja. Jeg kontrollerer kontoplanen, som korrekt nok har skrevet 5% i salgsmoms og bevaret 25% i købsmoms, - men når jeg foretager en prøve bogføring, så beregner systemet også købsmomsen til 5%!! Jeg kan ikke efterfølgende ændre købsmomsen, for så siger systemet, at det skal være en anden dato (efter første ændring), og hvis jeg gør det, ændrer systemet de 5% til 25%.

Håber meget, at I kan forstå min "redegørelse", og se hvad jeg gør forkert.

Vh

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46427
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan ikke, men der er jo regulære summa eksperter - ellers skriv til deres support.

Du har sikret, at den konto du bogfører på, benytter den korrekte momskode ikke. Du ved i egenskaber for kontoen skal du vælge hvilken momskode den konto skal benytte. Du kan ha en købsmoms for f.eks repræsentationskontoen, og en anden for andre køb, så det er knyttet til den enkelte konto

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 15. Jul 11
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 09:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Trist!

Jeg har skrevet til support mange gange, men de vil kun oplyse mig om det, hvis jeg tilkøber support, og jeg har ikke brug for support til den daglige bogføring, kun til dette problem.

Ja jeg har sikret mig, at der står den korrekte momskode ved hver konto (det klarer regnskabssystemet selv).

Mange tak for din hjælp.

Vh

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)