Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opsætning af forskellige momssatser i Summasummarum

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 15. Jul 11
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 15:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har brug for at opsætte Summasummasum med 5% i salgsmoms og 25% i købsmoms.

Jeg har prøvet flere gange, men selvom der i kontoplanen står S5 og K25, så regner systemet det hele ud til 5%.

HJÆLP!!!

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Lyder som om du ikke bruger systemet korrekt, du kan jo indstille salgsmoms og købsmoms hver for sig under regnskabers egenskaber. 

Nu ved jeg ikke helt hvad du vil med 5% i salgsmoms, hvornår vil du bruge det mon?

Jeg kunne ha forstået hvis du ville ha købsmoms til 25% af momsen til brug for f.eks restaurant/repræsentationsmoms. Her skal du dog ikke skrive 5% for at få det korrekt da det je er et tal ´der viser sig inkl. moms, men skive 5,2631% for at få det korrekte, så den regner 25% af momsen ved repræsentation med

Egenskab for regnskabet, og du kan lave en kode for en hvilken som helst moms, og laver den hver for sig for købs og salgsmoms, men pokker mig om jeg rigtigt ved hvad du vil mede 5% salgsmoms - men det er jo fredag, og jeg har fået et par gode glas vinSmile

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 15. Jul 11
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 17:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Cookie

Mange tak for dit svar. Fornuftigt med god vinStick out tongue

Når man er kunstner, betaler man kun 5% i salgsmoms, men man kan ligesom alle andre fradrage købsmoms med 25%.

Kan du forklare mig, hvordan jeg under egenskaber laver koderne hver for sig?

Vh

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:53
Hvor mange stjerner giver du? :

DU skal lige tage en sikkerhedskopi, så kan du øve inde i egenskaberne (eller opret et test firma) i summa

Jeg ville i egenskaber under faneblad Moms klikke egenskaber på den eksisterende S25 som er salgsmoms med 25%. Så kan du se hvordan det ser ud. 

Tilbage igen og så lav TILFØJ og nu tilføjer du så en ny 5% momssats og kalder den f.eks S5% eller A5% eller hvad du vil, og de konti du så sælger din kunst fra, højreklikker du på og i deres egenskab sætter du momsen til den nye 5% moms du har lavet.

Test lidt, men ha en sikkerhedskopi inden - eller test firma i summa

Jeg er selv næsten nybegynder, så andre kan måske byde bedre ind

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 15. Jul 11
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 09:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kan desværre ikke lade sig gøre!

Når jeg f.eks. ændrer salgsmoms, og vil godkende ændringen, så skriver systemet: "der skal angives kode for både salgsmoms og købsmoms". Gør du så det, så beregner Summa 5% af alt, selvom der står S5% og K25.

Det er godt nok træls, at man ikke kan få hjælp fra Summa til at opstarte et bogføringsprogram, som man har købt hos dem!!

Jeg er bange for, at bogføringsprogrammet ikke kan klare 2 forskellige momssatser!!

Mange tak for hjælpen. - Jeg aner simpelthen ikke, hvordan jeg skal få bogført.

vh

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46448
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:28
Hvor mange stjerner giver du? :

broener:
Jeg er bange for, at bogføringsprogrammet ikke kan klare 2 forskellige momssatser!!

Det kan det - jeg har ændret det til at ha både hotelmoms og repræsentationsmoms - og jeg kan sagtens i summa ha 3 forskellige købsmoms og en salgsmoms.

Du må gøre noget galt, 

Du skal i egenskaber under moms, starte med at vælge TILFØJ og der give den et navn (kunstnermoms) og en moms sats og en så en kode og tilknytte den til en momskonto (enten den du har eller en ny du kan skabe)

så bør det virke

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Randers
Tilmeldt 27. Sep 06
Indlæg ialt: 71
Fra  NEMkontoret Skrevet kl. 09:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Når duhar din Summa åbent, går du in under "Visma infoline", vælg faneblad "Nyheder" , Tryk på  "Kom nemt i gang og supportdokumenter"  Vælg "SummaSummarum" , derefter MAnual, Læs siden 11 og 12 om opsætning af momskonti

Fra Randers
Tilmeldt 27. Sep 06
Indlæg ialt: 71
Fra  NEMkontoret Skrevet kl. 09:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Skal dog  gøre opmærksom på at hvis du har "Privat" udagaven af Summa kan du ikke opsætte moms koder

Tilmeldt 15. Jul 11
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 13:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen

Har du Summasummarum PRIVAT?

Lone skriver, at det ikke kan oprettes momssatser i denne udgave!! Og jeg har desværre PRIVAT.

Jeg kan ikke som du skriver, først oprette den ene sats, og derefter den anden! Systemet skriver, at den vil have både købsmoms og salgsmoms på samme tid!

Vh

Tilmeldt 15. Jul 11
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 13:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lone

Mange tak for dit svar.

Jeg har PRIVAT. Er du helt sikker på, at det så ikke kan lade sig gøre? Jeg spørger fordi Vismo har sagt til mig, at det godt kan lade sig gøre, - men jeg kan simpelthen ikke finde ud af det.

Vh

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)