Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

importmoms - et par spørgsmål.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 21. Jun 11
Indlæg ialt: 125
Skrevet kl. 08:32
Hvor mange stjerner giver du? :

hejsa aminoer.

håber nogen kan hjælpe med lidt regnskab.

Jeg importere vare fra kina.

Jeg har så forstået det sådan at der er importmoms som man selv tillægger og trækker fra så det går i nul. Så det skulle ikke være noget jeg betaler, men blot opgiver for statistik skyld.

Så har post danmark så nappet pakket og de opkræver så importmomsen til betaling sammen med told og toldgebyr.

Det forstår jeg ikke.

Har det noget at gøre med om det er bestilt som privat eller firma? Jeg fik bestilt varene inden jeg fik mit cvr nummer.

eller er der en som kan forklare mig det?

mvh

iPhoneCentral.dk - Gratis Hjælp, Tips & Tricks mm. Du kan også altid se iPhone priser fra udvalgte teleudbydere.

Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1314
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 08:39
Hvor mange stjerner giver du? :

du skal importørregistreres hos SKAT, så opkræves momsen ikke (men den skal indgå i regnskabet). Men hvis du har bestilt varen som privatperson skal du betale moms.

Spørgsmålet er så, om du overhovedet kan trække momsen fra, når varerne ikke er indkøbt til dit firma - det er der forhåbentlig en regnskabskyndig, der kan svare på.

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Fra Odense
Tilmeldt 18. Sep 09
Indlæg ialt: 144
Fra  PAD ApS Skrevet kl. 09:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Det går ikke i nul når det er varer uden for EU! Så er reglerne nogle helt andre. Det er en del mere kompliceret! Vil anbefale dig at kontakte en der har forstand på det! ;-)

Venligst Johannes

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 09:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Johannes:
Det er en del mere kompliceret! Vil anbefale dig at kontakte en der har forstand på det! ;-)

Udskyld men hvori består det komplicerede ???  

Tilmeldt 21. Jun 11
Indlæg ialt: 125
Skrevet kl. 09:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har skam snakket med min revisor angående importmoms.

og der var blevet sagt som jeg beskrev i første indlæg og dermed undrede det mig bare. men tror jeg har fået svar på mit spørgsmål.

jeg er kommet frem til at det er fordi jeg har bestilt pakkerne som privat person. dumt af mig.

iPhoneCentral.dk - Gratis Hjælp, Tips & Tricks mm. Du kan også altid se iPhone priser fra udvalgte teleudbydere.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 09:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Nip:
Jeg har skam snakket med min revisor angående importmoms

 

Har din revisor ikke oplyst dig om at du skal have et CVR nr og være importør registreret før importen kan begynde?

Er du overhoved importørregistreret ?  (se din registreringsblanket du indsendte da du blev momr reg.)

Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1314
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 09:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Johannes:

Det går ikke i nul når det er varer uden for EU!

Venligst Johannes

Der skal betales told for varer bestilt uden for EU, men momsen går i 0.

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Tilmeldt 21. Jun 11
Indlæg ialt: 125
Skrevet kl. 10:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hmm det behover jeg ikke snakke med min revisor om det ved jeg udmærket..

Jeg ved godt jeg skal have cvr nummer og er også importregistreret.. så bare rolig.

Det var nu heller ikke det som var mit spørgsmål. så lidt underligt skrevet ravn.

iPhoneCentral.dk - Gratis Hjælp, Tips & Tricks mm. Du kan også altid se iPhone priser fra udvalgte teleudbydere.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 10:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Nip:

Hmm det behover jeg ikke snakke med min revisor om det ved jeg udmærket..

Jeg ved godt jeg skal have cvr nummer og er også importregistreret.. så bare rolig.

Det var nu heller ikke det som var mit spørgsmål. så lidt underligt skrevet ravn.

Undskyld men nu fatter jeg intet,  hvis du virkeligt ved at det du påstår  hvorfor startede du så din import før du havde fået et CVR nr. ????

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)