Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Indsamling til Afrika

Side 4 ud af 4 (38 indlæg)
Fra Aarhus N
Tilmeldt 6. Sep 10
Indlæg ialt: 423
Fra  Jens Juul Nielsen Skrevet kl. 18:40
Hvor mange stjerner giver du? :

parterapeuten:
så det eneste vi kan gøre er at donere dem et par skillinger.

Vi giver jo så rigeligt et par skillinger... Vi brugte sidste år 16 mia kr. i ulandshjælp... Jeg ved godt, at ikke alt blev brugt på Afrika og jeg kender ikke de præcise tal, men vi har altid sendt rigeligt med penge ned til dem. Det, der så kan undre mig er, at intet rigtig hjælper, så er vi ikke nødt til at gøre noget andet?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:57
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

jjn:
så er vi ikke nødt til at gøre noget andet?

Hej

Egentlig ikke. Forproblematikken ligger i de vaner, og gængse traditioner der findes.

Vi fra EU/US og andre lande, har prøvet at lave om på tingene, uden at det er lykkes.

Noget af det som man også skal tænke på, er at vi europærer ikke er særlige troværdige i mange områder. Da vi jo netop har haft besat store dele af afrika. Og under anden verdenskrig kæmpede vi også dernede, og det uden at de bad om det.

Vi har konstant undertrykt befolkningen dernede, og levet som overmennesker i mange lande, og så bare forladt dem, uden noget. Og det gør at man får en mentalitet om at den stærkeste skal overleve. Og det er så det de gør.

Det betyder at de har en mentalitet om at dem der styre skal leve som overmennesker.

Og problemet er, det kan vi ikke ændre, de ændringer skal ske inde fra. Ligesom i fx ægypten. Og så er timingen at så skal vi også være der.

/Kenneth

Fra Holbæk
Tilmeldt 7. Jun 11
Indlæg ialt: 1853

hej

nu skal vi ikke tage og behandle alle verdens lidelser her i tråden, og ja dk støtter verden, men man kan ikke støtte alle dele, og nogle har behov for støtte her og nu!jeg synes ikke at vi skal begynde at diskutere små beløber vi hevr især kunne donere.

Jan kommer du til amino "show"til september? så kunne vi tage nogle alvorlige diskussioner......

aupairs.se aupairagency.dk findaupair-findaupair.dk

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 21:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

parterapeuten:

Jan kommer du til amino "show"til september? så kunne vi tage nogle alvorlige diskussioner......

Der skal du nok regne med jeg er i Marokko, men ved det ikke helt sikkert endnu. Men alvorlige diskussioner tager jeg aldrig med "fremmede kvinder" den slags er noget jeg gør med en eks. kone eller lignende :)

Køb ren argan olie her

Fra Holbæk
Tilmeldt 7. Jun 11
Indlæg ialt: 1853

hej

haha sjovt det har jeg også overvejet altså marokko, men det er stadig lidt for varmt for min smag..straten af oktober er lidt bedre...

aupairs.se aupairagency.dk findaupair-findaupair.dk

Fra Skodsborg
Tilmeldt 7. Mar 10
Indlæg ialt: 419
Skrevet kl. 08:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Afrika 

Her er et link du måske kan bruge - det er en platform hvor du kan oprette projekter og indsamle beløb til velgørenhed.

Linket starter med en flaske som en eller anden har opfundet og som så søger bidrag etc  - du skal trykke på kickaterter logoen i toppen og læse om platformen.

Jeg skal indrømme at jeg har ikke set det hele igennem så jeg ved ikke rigtig hvor meget det koster  - men som jeg ser det kan du måske have "byg en brønd i Afrika" og oprette det som et projekt eller hvad du nu vil samle ind til.

læs eksemplerne - lad høre om det er noget

http://www.readymadekickstarter.com/

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 17. Mar 11
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 14:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra København
Tilmeldt 4. Aug 06
Indlæg ialt: 1286
Skrevet kl. 16:04
Hvor mange stjerner giver du? :

parterapeuten:

hej

hvorfor alle aminoer er så kritiske ang alt... hvad er der i vejen med at hjælpe andre mennesker?

hvorfor ingen af jer kan sige jo gerne jeg mærker ikke at jeg har givet 150 kr....arrrr

Det er jo lidt sjovt at du siger det, for Amino er jo netop et forum hvor det handler om at hjælpe andre.

Jeg donere hver måned igennem Nourish The Childen, men det er ikke noget jeg "reklamere" med herinde, dels fordi jeg ikke gider høre på latterlige kommentarer om at jeg selv tjener peanuts på det, men også fordi jeg syntes Amino'er af og til kan være lidt for bedrevidende uden at have noget at have det i.

Jeg syntes det er et fedt initiativ du har taget...

Side 4 ud af 4 (38 indlæg)