Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Indsamling til Afrika

Side 3 ud af 4 (38 indlæg)
Tilmeldt 13. Jul 11
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 23:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Beklager det fremgik uklart - det var ikke myntet på dig - men original poster :)

Er helt på linje med dig.

Fra København Ø
Tilmeldt 7. Sep 08
Indlæg ialt: 215
Fra  Europanet.dk Skrevet kl. 23:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Uanset om det er første, sidste eller langt fra sidste gang der er tørke i Afrika så er der masser af børn som dør i Etiopien i armene på deres mødre lige nu.

Selvfølgelig, at sende hjælp vil ikke stoppe fremtidige lidelser. Vi har alle hørt frasen, giv manden fisk, og han har et måltid, giv manden en fiskestang, og han kan forsørge sig selv, men altså come on...
Et er teori, noget andet er praksis lige nu.
Jeg har brugt mere penge på mere idiotiske ting. Og jeg er faktisk lidt rystet over hvordan
nogle har kommenteret trådstarters forslag om hjælp. Man skulle faktisk ikke tro, at det var
situationen for mennesker, som dig og mig, som var emnet her.

Man kan støtte her: http://www.rodekors.dk/. Jeg giver 200 kr.

 

 

Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 4595
Fra  Lukmitfirmanu Skrevet kl. 23:34
Hvor mange stjerner giver du? :

parterapeuten:

hej

 

det er bare noget i ikke fatter i en afrikas del er der tørke, det er tørke som er ikke blevet set i 60 år! så det nytter ikke noget at vi køber en ged eller en ko den ko vil dø af suld, da der kommeringen vand ned fra himlen. vi taler jo ikke om hele dele om afrika vi taler om et del, som her og nu har behov for hjælp, de har behov for vand!

 

Det er en super fed idé Parterapeuten. Men der er et lille problem, der findes ekstemt mange der allerede samler ind til afrika, og afrika bliver bedere år for år, mindre syge og flere udlært.

Hvis du er bange for at det går galt, ¨så skal du ikke være bange, hjælpen er der allerede. Måske skulle du starte en indsamlig til Japan de har nok mere brug for dig nu.

Hilsen

Emil

Driver til dagligt DroneInfo.dk - Her går den meste af min tid.

Fra København Ø
Tilmeldt 7. Sep 08
Indlæg ialt: 215
Fra  Europanet.dk Skrevet kl. 23:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Holbæk
Tilmeldt 7. Jun 11
Indlæg ialt: 1853

Hej alle,

uanset hvad så gør vi jo næsten noget nu ved at tale om det. Og det er flot at Jan kan støtte den med skoler osv, men lige nu skal de bruge hjælp som i form af mad og vand.

De er ligeglade med skolen her og nu. Man skal altid prioritere, og jeg ahr prioriteret ved at donere et par kroner her og nu.

Det er vel ligegyldig emd en skole hvis folk dør??Og ved underernæring tager børn skade?

Lad os håbe det bedste for dem.Og igen jeg kan ikke begynde at indsamle penge som privat perosn mine ressourcer er for små, måske kunne jge tage til afrika her og nu men jeg har selv små børn da hjemme, så det eneste vi kan gøre er at donere dem et par skillinger.

aupairs.se aupairagency.dk findaupair-findaupair.dk

Fra København
Tilmeldt 8. May 11
Indlæg ialt: 49
Skrevet kl. 11:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg syntes at den mest latterlige tanke er at vi smider så mange tons madvarer ud hver dag både privat, men også mange supermarkdkæder osv - mad som ris, pasta, konservers osv fordi der enten skal nogen nye ting på hylden eller fordi de lige har overskredet sidste salgsdato ( ikke ensbetydende med sidste andvendelses dato) og sender det ud på forbrændingen istedet for at sende det til millioner af mennesker som nok er skide ligeglade om den dåse tomater eller pose pasta havde sidste salgsdato igår. Problemet er bare at det er billigere for dem at sende det til forbrændingen end at fylde en containerskib op med madvarer og transporter det til Afrika. 

Det er ynkeligt og latterligt at folk i vesten er så egoistiske, men det er bare en kendsgerning og tror gu at der skal meget til for at det ændre sig, for i sidste ende så er magt, penge, success og 'jeg' som vinder også er det sgu ligemeget om millionvis af mennesker i afrika eller andre dele af verden dør af sult og tørst.

Vi lever i 2011, hvor vi både kan udvikle det ene og det andet, men det er jo i bund og grund til 'os selv' og det gider vi da gerne bruge penge på og investor spytter da også gerne flere tusinde kroner op i forskellige projekter osv hvis det i sidste evne kan gave dem selv, men når det kommer til at spytte penge ud til andre mennesker i nød, så er det de færreste som roder rundt i pungen.

Red barnet osv er måske gode nok, men vi skal også tænke på de øverste chefer som sidder og gnider sig selv i hænderne over naive folk som indbetaler flere hundrede kroner til organisationerne, og af de penge som bliver doneret, så er det måske kun 25-30 procent som går videre til de fattige. 

Efter min mening så kan vi blive ved og ved med at donere små 50 - 150 kr, men hvis vi virkelig skal hjælpe den 3 verden, så skal vestens mentalitet også ændres og det tror jeg aldrig nogensinde kommer til at ske. 

Fra Holbæk
Tilmeldt 7. Jun 11
Indlæg ialt: 1853

 

Hej er helt enig med dig Cotton,både ang madvarer og ang penge til rødekors. Men hvad skal vi gøre?

rødekors hjælper dem i afrika, det ved vi. Som sagt i går har jeg overvejet at booke en billet til afrika, tage mit opsparing og hjælpe dem direkte .Hvis jeg ikke havde børn da hjemme, ville jeg have gjort det. I må kun håbe at nogle de penge der bliver samlet ind i rødekors ender i afrika.

aupairs.se aupairagency.dk findaupair-findaupair.dk

Fra Mageløs, Odense
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 958
Skrevet kl. 17:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Cottonwood®:

Jeg syntes at den mest latterlige tanke er at vi smider så mange tons madvarer ud hver dag både privat, men også mange supermarkdkæder osv - mad som ris, pasta, konservers osv fordi der enten skal nogen nye ting på hylden eller fordi de lige har overskredet sidste salgsdato ( ikke ensbetydende med sidste andvendelses dato) og sender det ud på forbrændingen istedet for at sende det til millioner af mennesker som nok er skide ligeglade om den dåse tomater eller pose pasta havde sidste salgsdato igår. Problemet er bare at det er billigere for dem at sende det til forbrændingen end at fylde en containerskib op med madvarer og transporter det til Afrika. 

En meget stor del af lokaløkonomien i Afrika består af små landbrug, som producerer og sælger varer for derved at tjene penge, som kan bruges til det, man ikke selv kan dyrke. Sender vi pludselig store mængder madvarer til kontinentet, vil denne økonomi blive ødelagt, og man risikerer, at en stor gruppe mennesker måske har mad at spise, men intet hjem eller brændsel, da der ikke er penge til det. Vores overproduktion kan ikke hovedløst sendes ud i verden uden fokus på hvordan denne situation forhindres. 

Red barnet osv er måske gode nok, men vi skal også tænke på de øverste chefer som sidder og gnider sig selv i hænderne over naive folk som indbetaler flere hundrede kroner til organisationerne, og af de penge som bliver doneret, så er det måske kun 25-30 procent som går videre til de fattige. 

Efter min mening så kan vi blive ved og ved med at donere små 50 - 150 kr, men hvis vi virkelig skal hjælpe den 3 verden, så skal vestens mentalitet også ændres og det tror jeg aldrig nogensinde kommer til at ske. 

Alle større nødhjælpsorganisationer har offentliggjort hvor meget de bruger på administration. Et lille udsnit: Red Barnet: 7%, Unicef: 24,6%, Folkekirkens Nødhjælp: 10%, Røde Kors: 10%. Der er naturligt nok personer, som tjener penge på nødhjælpsarbejde, men i de store organisationer er der med sikkerhed ikke nogen, som gnider sig i hænderne over deres store lønninger. En grund til at holde sig til de organisationer, som informerer om deres administrationsomkostninger. :)

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 18:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

parterapeuten:

De er ligeglade med skolen her og nu. Man skal altid prioritere, og jeg ahr prioriteret ved at donere et par kroner her og nu.

Det er vel ligegyldig emd en skole hvis folk dør??Og ved underernæring tager børn skade?

Jeg synes det er prisværdigt med din iver og entusiasme, men jeg må indrømme at der hører "medlidenheden" også op, og det er ikke for at være kynisk.

Denne katastrofe er ikke opstået fra den ene dag til den anden, den er opbygget over tid og det bliver først sensationelt når 100.000 krydser en grænse fordi de sulter og nogle i verden vælger at skrive om det. Det er i min optik derfor blandt andet hjælpe organisationerne som er for sent ude, men det er de nok nødt til for at få verdenssamfundet til at reagere, for ellers er det "business as usual" i afrika.

Tørke, hungersnød, smitsomme sygdomme er altsammen noget som der er dagligdag i afrika, og det er ligesom mange andre steder i verden også dagligdag at der dør børn, mange børn!

Alle inklusive en del af afrikanerne (ikke alle desværre) forstår at lærdom og viden er vejen til at opnå bedre muligheder i forskellige situationer herunder i tørkeperioder, og derfor vælger jeg at fastholde min støtte til skoler.

Jeg bider ikke følelsesmæssigt på at der så ikke er børn til skolerne da de ellers dør, det er pseudo humanistisk følelsesladet propaganda, som er usandt. Afrikanerne føder massere af børn og vi snakker ikke om generationer der udslettes her, det er ikke en tsunami eller pest der udrydder fra det ene øjeblik til det andet.

Og derudover er der med rette forbehold for at sende nødhjælp til lande som f.eks Somalia. Udlandet kan ikke operere i det sindsyge land styret af inkompetente korrupte tosser, der med den ene hånd er indirekte med til at acceptere private hære opbygget af kriminalitet (pirateri) og med den anden hånd accepterer uddannelse af ekstreme terrorister for så nu at sidde og tigge.

Hvis man, og der er mange somaliere der har brug for hjælp, virkelig vil hjælp den del af somalianerne, så ader man dem krydse grænserne og giver nødhjælpen der direkte. Jeg kommer personligt aldrig til at støtte med en eneste krone til Somalia, det er røvere banditter, mordere, pirater og ekstreme terrorister som én gang for meget har slået ned på humanitær hjælp med mord og ødelæggelse.

Den der burde yde den største støtte til Afrika er de multinationale selskaber der hver eneste dag 24/7 udnytter og dræner de afrikanske lande for ressourcer som olie, diamanter og andre råvarer. De er de virkelige syndere... og burde være dem der stod længst fremme i række for at donere.

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 18:19
Hvor mange stjerner giver du? :

parterapeuten:
så det eneste vi kan gøre er at donere dem et par skillinger.

Eller du kan begynde at kortlægge de multinationale selskaber og deres virke, og begynde at blogge om det og komme tættere på udnyttelsen, men vær forsigtig det er ikke uden risiko.

De kunne med 1 vink betale de 500,000,000 der p.t. mangler og det ville endda være fradragsberettiget Smile

Køb ren argan olie her

Side 3 ud af 4 (38 indlæg)