Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Erhvervskonto

Side 3 ud af 3 (23 indlæg)
Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 11:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Kristianlim:

Hvis nu kunden ønsker pengene tilbage ( returnering ) så kan jeg ikke betale det via min erhverskonto som er den der er opgivet som min firma-konto?

Er det så iorden at foretage betalingen via min private.

Ja

 

Fra Slagelse
Tilmeldt 20. Oct 10
Indlæg ialt: 342
Skrevet kl. 11:40
Hvor mange stjerner giver du? :

simpelt og hurtigt :) Jeg takker mange gange.

Jeg vil lige hører om mine regnskabsmetode er langt ude i skoven?

Nu er jeg igang med at få oprettet konti så det ser således ud:

Privat #1 ( Løn )    

Privat #2 ( Penge til rådighed )      

Erhverskonto ( Modtagelse af penge fra kunder og det offentlige vdr. erhverv. ( moms og skat ) + opbevaring af salgs momsen

En konto for at have momsen stående fra kunderne og så overfører fortjenesten til privat #2 som vil stå som penge til rådighed til senere omkostninger. Vare osv...

Hvis jeg så en dag vælger at tage løn til mig selv. Så skal jeg selvfølgelig betale skat af beløbet.

Dvs. Erhvervskonto til Privat #1.

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 12:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Umiddelbart lyder det meget avanceret dét du har gang i.

Skulle jeg anbefale dig noget, så hold til til én erhvervskonto, hvor du har alle dine erhvervsmæssige transaktioner på.

Hvis du har svært ved at styre moms- og skattepengene (dvs. du kommer til at bruge pengene, hvis de står på din konto), så kan du oprette én yderligere erhvervskonto til moms og skat.

Dvs. at jeg vil anbefale én konto, eller maksimalt to konti, til at drive din forretning ud fra. Du skal selvfølgelig have adgang via netbank til dine erhvervskonti.

 

Side 3 ud af 3 (23 indlæg)