Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Erhvervskonto

Side 2 ud af 3 (23 indlæg)
Fra Tårs
Tilmeldt 12. Dec 07
Indlæg ialt: 942
Skrevet kl. 22:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Og så lige et råd:

Såfremt du ikke ønsker papirudskrifter skal du bede banken om at undlade dette.
Ellers ryger de automatisk på kontoen til omkring 45 kroner pr. stk.

Fra Aarhus
Tilmeldt 3. Aug 07
Indlæg ialt: 706
Fra  DENNI INVEST & CONSULT Skrevet kl. 22:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Dommeren,

Det burde de ikke.

Var i banken så sent som i forgårs, jeg bed dem om at lade være med at sende kontoudtog når de havde en side - fordi det bliver itl rimelig meget træls post. Hun sagde, at hvis de skulle sende en hvert år, kostede det kr. 75,00 hvor i mod det var gratis, hver gang de havde til et A4 ark. Hul i hovedet.

Men det skal bare ikke koste noget, at have sine daglige bank aktiviter. Ingen gebyr for kort, pensionskontier, depoter, erhverskonto, you name it.

Vi betaler renter for lån, kurtage, osv.

De skal ikke tjene andre steder. De driver en virksomhed som alle os andre - dog på bedre vilkår. Det har vi vist efterhånden set. 

23-årige iværksætter. Cand. IT studerende og arbejder som IT-Konsulent i en virksomhed i Aarhus og hos LEGO. 

Fra Tårs
Tilmeldt 12. Dec 07
Indlæg ialt: 942
Skrevet kl. 23:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Gottfredsen

Jamen jeg kan ikke være mere enig. Vi betaler mere end rigeligt til bankerne.

For ikke at nævne hvem der gang på gang redder deres røv, når de har lavet risikovillige fejlinvesteringer og igen skal have kastet endnu en bankpakke efter dem.
Hvordan kan man drive en virksomhed, hvor man overordnet set ikke vil investere i nogenlunde sikre danske virksomhedsprojekter, men derimod tage chancen og investerer mange millioner i udenlandske projekter, som brænder under dem.

Undskyld mig, men der er kun os til at betale for deres forretningsdumheder - både som privat og virksomhed.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Jamen, bare man har for 250K gæld i Nordea, så er alt gratis ;-) hahaha..

Jeg har aldrig betalt noget for mine kontoer, og det er relativt kort tid siden at jeg optog mit første billån/lån.. :-)

Til små virksomheder, som konstant er bagud med bogføringen osv - så har jeg et lille råd - du måske kan få gavn af :-)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Dommeren:

Og så lige et råd:

Såfremt du ikke ønsker papirudskrifter skal du bede banken om at undlade dette.
Ellers ryger de automatisk på kontoen til omkring 45 kroner pr. stk.

Præcis.. I nordea hedder det "Gratis hverdag", så er både mine 3 VISA/Dankort gratis - samt flere gebyre forsvandt helt - bland andet ved betaling af regninger. Det kan man nemt tilmelde sig fra Netbanken faktisk :)

Tilmeldt 25. Oct 11
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 13:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Er lige hoppet på amino, så jer er lidt bagefter, men har læst tråden... Vi er enige om at der ikke skal være en masse gebyrer på erhvervskonto, men hvad er valget? Amagerbanken (eller resterne af den) vil have mig til at betale 1000.- i oprettelse, 150.- mnd + 600 i kvartalet. Jeg søgte om at oprette endnu en privatkonto tilknyttet cpr, men det nægtede de, eftersom jeg ville bruge den til firma. Forstår ikke helt firma nemkonto vs. privatkonto desuden? Har hørt en masse banker ad - den eneste som vil oprette separat erhvervskonto (uden medfølgende lønkonto osv) er danske bank - deres gebyr for erhvervskonto er 600 i kvartalet... Jeg er trææææt af banker.

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. Oct 06
Indlæg ialt: 2589
Fra  Tømrer - snedker virksomheden Koluda Byg Skrevet kl. 19:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 06:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Koludabyg:

Jannik Hansen - MaxiWeb:
Til små virksomheder, som konstant er bagud med bogføringen osv - så har jeg et lille råd - du måske kan få gavn af :-)

Linket virker ikke...;)

Prøv igen :-) Det virker fint herfra :)

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. Oct 06
Indlæg ialt: 2589
Fra  Tømrer - snedker virksomheden Koluda Byg Skrevet kl. 11:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Jep, nu virkede linket også her...:)

Fra Slagelse
Tilmeldt 20. Oct 10
Indlæg ialt: 342
Skrevet kl. 11:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg springer lige ind her :)

Jeg er i den situation at jeg nu har en:

Erhvervskonto og Privatkonto.

Men med min erhverskonto kan jeg ikke foretage betalinger via netbank. Dvs. kun modtage penge fra det offentlige samt mine kunder ( salgsmomsen )

Med min privatkonto betaler jeg så alle mine udgifter i form af varer, IT osv... ( Købsmoms )

Men der hvor jeg ikke kan hive den ud, ER! At det er min erhverskonto som ses på min hjemmeside samt faktura til kunden. Hvis nu kunden ønsker pengene tilbage ( returnering ) så kan jeg ikke betale det via min erhverskonto som er den der er opgivet som min firma-konto?

Er det så iorden at foretage betalingen via min private.

Overblik:

Erhverskonto: Modtagelse kun af skat og kunder ( salgsmoms )

Privatkonto: Betaling af udgifter fra firmaet. 

Jeg modtager stadigvæk løn til min privatkonto fra mit deltidsarbejde. 

Side 2 ud af 3 (23 indlæg)