Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Erhvervskonto

Side 1 ud af 3 (23 indlæg)
Tilmeldt 16. Feb 11
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 13:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er,

I kan sikkert svare på hvorfor man som et enkeltmandsfirma(er i CVR) skal have en erhvervskonto?

(Har netop oprettet en)

Alternativet er jo at bruge sin egen private konto, der er forbundet med ens CPR-nummer. 

1) Hvis jeg for eksempel udsteder fakturaer til kunder med min personlige bankkonto, og de indbetaler der - vil jeg så få problemer senere ?

På forhånd tak

Mvh

Martin

Fra Randers
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 2018
Skrevet kl. 13:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Man skal heller ikke have en erhvervskonto, men du skal have en konto du kun bruger til firmaet, hvis du fx vil benytte VSO. Her må man nemlig ikke blande privat og firma sammen.

Vælger du PSL eller KAO - så kan du bare bruge den samme konto til firma/privat - men hvis du fx skal have en bogholder til at lave din bogføring, så kommer du til at betale ekstra, da alle dine private hævninger så også skal bogføres.

Så alt i alt er det vel bare nemmere med en konto udelukket til firmaet. Om du så opretter en erhvervskonto eller benytter en af dine private (og så ikke længere bruger den privat) det er sådan set lige meget.

Hvis banken forlanger et gebyr ol. forrettelsen af en erhvervskonto, så sig du bare vil have en alm privat konto.  Danske Bank og Nordea har tidligere taget 500-1000 kr for oprettelsen af erhvervskonti, men ved ikke om de gør det længere.

Mvh

Fra Vester Skerninge
Tilmeldt 12. Jun 08
Indlæg ialt: 514
Skrevet kl. 13:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Kristian Konradsen:

et gebyr ol. forrettelsen af en erhvervskonto, så sig du bare vil have en alm privat konto.  Danske Bank og Nordea har tidligere taget 500-1000 kr for oprettelsen af erhvervskonti, men ved ikke om de gør det længere.

Nordea gør ikke længere. Jeg har oprettet en erhvervskonto for en måneds tid siden og det kostede mig ikke noget. Om jeg så har fået specialbehandling, ved jeg ikke, men det er jeg i hvert fald ikke blevet gjort opmærksom på.

Tilmeldt 30. Mar 10
Indlæg ialt: 297
Skrevet kl. 13:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har bare en konto magen til mine private konti, til min enkeltmandsvirksomhed.
Det vigtigste er blot, at holde privat og erhverv adskilt.

Ikke noget med at købe slik for firmaets regning, selvom du betaler tilbage - det synes SKAT ikke godt om.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Anbefalinger om erhvervskonto - eller bare en seperat konto til dit firma også herfra. Uanset om du hyrer en bogholder eller selv fornøjer dig med dit bogholderi, så bliver alle de private transaktioner hurtigt et irritationsmoment.

Selv har jeg gjort det samme gennem flere år og ikke tænkt så grumme meget over det, men her i foråret mistede jeg min pung med både private og erhvervshævekort. Det første jeg fik igen var mit master card, som jeg så brugte til alt - både det private og firma. Jeg var mere end meget træt af det, da jeg skulle bogføre det rod - det var intet mindre en end død kedelig tidssluger.

Altså vær god ved dig selv og opret en konto til firmaet Big Smile

Fra København Ø
Tilmeldt 8. Dec 10
Indlæg ialt: 569
Skrevet kl. 14:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Kristian Konradsen:
Hvis banken forlanger et gebyr ol. forrettelsen af en erhvervskonto, så sig du bare vil have en alm privat konto.  Danske Bank og Nordea har tidligere taget 500-1000 kr for oprettelsen af erhvervskonti, men ved ikke om de gør det længere.

 

Danske Bank tager i hvert fald ikke betaling for at oprette en erhvervskonto, sålænge man selv er personligt medlem af banken(har en personlig konto). Såfremt man ikke selv personligt er medlem af banken, koster det et mindre beløb.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Casper Poulsen:
Danske Bank tager i hvert fald ikke betaling for at oprette en erhvervskonto, sålænge man selv er personligt medlem af banken(har en personlig konto).

 

Hej

Nu blev der skrevet at der tidligere. Og jeg betalte i 2008 700 kr for kontoen og 500 kr for en kassekredit. + uderligere 700 for at få den koblet på min private netbank.

Så lige nu sidder jeg og ærger mig over at jeg ikke ventede.

/Kenneth

Ps har 3 privat kontoer pension og erhvervs konto i den bank.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 11. Feb 11
Indlæg ialt: 315
Fra  1264 Skrevet kl. 19:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin :

Hej Amino'er,

I kan sikkert svare på hvorfor man som et enkeltmandsfirma(er i CVR) skal have en erhvervskonto?

(Har netop oprettet en)

Alternativet er jo at bruge sin egen private konto, der er forbundet med ens CPR-nummer. 

1) Hvis jeg for eksempel udsteder fakturaer til kunder med min personlige bankkonto, og de indbetaler der - vil jeg så få problemer senere ?

På forhånd tak

Mvh

Martin

Hej Martin

Jeg er fuldstændig enig med de andre i, at du ikke skal blande din virksomhed ind i din private bankkonto - uanset om alle pengene er dine, i kraft af, at du har en enkeltmandsvirksomhed. Du skal nemlig også være opmærksom på, at hvis du fx skal have momsrefusion fra SKAT, så foregår det til din virksomheds NemKonto, altså den bankkonto som er knyttet op til din virksomheds CVR-nummer.

Susan :o)

Tilmeldt 16. Feb 11
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 22:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak til jer alle for inputtene!

Susan; du fik også den pointe med med nemkontoen som også var den primære grund til at min bank anbefalede en erhvervskonto.

mvh

Martin

Fra Aarhus
Tilmeldt 3. Aug 07
Indlæg ialt: 706
Fra  DENNI INVEST & CONSULT Skrevet kl. 22:29
Hvor mange stjerner giver du? :

.. og du skal nægte at betale gebyr for noget af det.

Du gør banken en tjeneste ved sætte penge ind - ikke omvendt. Alt er til forhandling. Personligt sparede jeg kr. 500,00 på giro oprettelse samt kr. 75,00 pr. kvartal, da jeg skiftede fra Nordea til Sydbank.

.. DET SKAL IKKE KOSTE NOGET AT HAVE PENGE VED BANKERNE. Punktum.  

23-årige iværksætter. Cand. IT studerende og arbejder som IT-Konsulent i en virksomhed i Aarhus og hos LEGO. 

Side 1 ud af 3 (23 indlæg)