Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvem er ansvarlig for produktfotos brugt på Trendsales?

Side 4 ud af 4 (37 indlæg)
Fra Odense
Tilmeldt 30. May 11
Indlæg ialt: 282
Skrevet kl. 16:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Miriam,

Jeg har ikke gennemlæse hele denne tråd, men jeg vil alligevel gøre et lille indspark. Såfremt du ejer rettighederne til et billede, og dette billede bliver anvendt på TS´hjemmeside, så har du ret til at rejse et erstatningskrav imod TS for hvert billede der ulovligt er anvendt. 

Jeg vil opfordre dig til hver gang du ser det, tage et screen shot af billedet, eller på anden måde sikre dig dokumentationen. Hvis du kontakter mig med dette, skal jeg rejse dig erstatningskrav for hver eneste gang dine rettigheder bliver krænket. 

Fra Svendborg
Tilmeldt 1. Apr 09
Indlæg ialt: 658
Fra  Mustus Skrevet kl. 10:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg vil gerne give en stor tak til Bo og Ceciie for promte at reagere på denne tråd.

Cecilie har skrevet flg. til mig:

"Vi har nu fået lagt følgende tekst på direkte i forbindelse med billeduploadet:

Når du tilføjer billeder til dine annoncer på Trendsales, indestårdu for, at disse billeder er dine egne og således ikke krænker andres rettigheder.

Så håber vi, at det kan dæmme op for noget af tyveriet."

Det er helt perfekt :-)

Endvidere skriver hun:

"Med hensyn til dit andet spørgsmål: Du overdrager ikke rettighederne til os ved at uploade dine billeder på Trendsales. Rettighederne til dine billeder vil forblive dine, og oplever du, at en anden bruger låner dine billeder uden at have fået lov, kan du rette henvendelse til os, hvorefter vi kan lukke annoncen ned."

Nu håber jeg ikke, at Cecilie har noget imod at blive citeret her på Amino, men svaret er så godt og præcist, at det vil være dumt at begynde, at omformulere det.

Også tak til Aminos brugere for opbakningen. Skønt med en happy ending ikke? :-D

De bedste hilsner Miriam

Fra Aalborg
Tilmeldt 14. Jan 08
Indlæg ialt: 669
Fra  GreenWeb ApS Skrevet kl. 09:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Super godt. Jeg synes du, Miriam har håndteret sagen rigtigt godt. Jeg er ikke sikker på at jeg havde været så tolerant som dig :-)

Jeg synes også at det er godt at Bo kommer ind over, godt nok får han lidt "røg", men det er hvad man kan forvente. Det er godt at TS agerer og det skal de have ros for. Jeg synes dette er en rigtig god demonstration af at man kommer længst ved ikke at have sure miner og behandle hinanden med respekt. Godt gået Miriam og Bo/Cecile.

Jeg laver rådgivning, software, integrationer og softwarerrobotter. Se mere på median.dk

Fra Roskilde
Tilmeldt 28. May 09
Indlæg ialt: 802
Fra  Web-Creation.dk Skrevet kl. 09:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Web-Creation.dk

Billige webløsninger! 

Fra Århus
Tilmeldt 23. Apr 11
Indlæg ialt: 192
Fra  Kamikaze Software Skrevet kl. 13:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Emil Pedersen:

Hold da kæft hvor var jeg blevet tosset hvis det var mig der blev behandlet sådan.

Det er jo fuldstændig grotesk!

Jeg synes lidt det er en børnehave-mentalitet der findes i det link. Han tuder over at han er blevet fandet med bukserne nede (han er jo klar over det ikke er hans eget billede) og nu vil han have det andres annoncer lukket bare fordi han ikke selv kan have hans åben. Jeg synes bestemt at Trendsales håndterer situationen dårligt, men det skinner klart igennem hvem der er idioten i den tråd.

Tilmeldt 2. Jul 08
Indlæg ialt: 2813
Skrevet kl. 13:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Mads:

Emil Pedersen:

Hold da kæft hvor var jeg blevet tosset hvis det var mig der blev behandlet sådan.

Det er jo fuldstændig grotesk!

Jeg synes lidt det er en børnehave-mentalitet der findes i det link. Han tuder over at han er blevet fandet med bukserne nede (han er jo klar over det ikke er hans eget billede) og nu vil han have det andres annoncer lukket bare fordi han ikke selv kan have hans åben. Jeg synes bestemt at Trendsales håndterer situationen dårligt, men det skinner klart igennem hvem der er idioten i den tråd.

Jo men det viser ogsaa at det med billederne rager trendsales en papand! De kan da ikke være mere ligeglade naar man har læst de svar de har skrevet.

Fra København
Tilmeldt 31. Jan 10
Indlæg ialt: 535
Fra  Edison Law Advokater Skrevet kl. 15:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Et lille juridisk indspark. Der er en interessant problemstilling, også for andre end de involverede i den her sag.

Som udgangspunkt er en "formidler" på internettet, fx en markedsplads eller webshop, ansvarsfri efter e-handelslovens § 16 for brugergenerede krænkelser. Men den ansvarsfrihed rækker ikke for evigt.

Som det er nævnt i den her tråd er Connery fx blevet dømt i Københavns Byret sidste år for medvirken til ophavsretskrænkelse ved at opfordre brugere til at uploade billeder, som Connery burde have vidst, at brugerne ikke havde rettighederne til. Derudover var billederne også tilgængelig to år efter, at rettighedshaveren (en fotograf) havde henvendt sig til Connery.

Hvis internetvirksomheder ikke reagerer på henvendelser eller systematisk kommercielt udnytter brugernes rettighederskrænkelser, så viser Connery-sagen, at virksomhederne selv risikerer at blive erstatningsansvarlig.

Advokat & partner
Edison Law Advokater

Side 4 ud af 4 (37 indlæg)