Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvem er ansvarlig for produktfotos brugt på Trendsales?

Side 1 ud af 4 (37 indlæg)
Fra Svendborg
Tilmeldt 1. Apr 09
Indlæg ialt: 658
Fra  Mustus Skrevet kl. 13:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jer :-)

Jeg finder rigtig tit mine produktfotos - taget af mig og brugt på min webshop - på Trendsals.dk.

Jeg har opfordret TS om, at informere deres brugere om, at det ikke er tilladt, at bruge andres materiale. De har sendt dette svar tilbage:

"Vi kan godt forstå dit synspunkt dog vil vi ikke gøre mere i sagen førend vi modtager den pågældende dokumentation. Herefter kan vi straks rette henvendelse til de pågældende brugere som benytter dine billeder."

Imidlertid er jeg ikke interesseret i at få lukket små brugeres annoncer og ved da heller ikke, hvordan jeg skal dokumentere, at billederne er taget af/tilhører mig. Omvendt finder jeg det provokerende af TS, at de ikke vil informere deres brugere om ophavsret.

Kan TS gøres ansvarlig for at mine billeder bliver brugt på deres side?

Mange sommerhilsnerr Miriam

 

Fra Aalborg
Tilmeldt 14. Jan 08
Indlæg ialt: 669
Fra  GreenWeb ApS Skrevet kl. 13:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det er vel TS der ejer siden, derfor er det vel deres ansvar.

Et digitalt foto er stemplet (usynligt, inde i maven på billedet) med et nummer på det kamera der har taget det, det matcher med dit kamera, så er det dit billede.

Jeg laver rådgivning, software, integrationer og softwarerrobotter. Se mere på median.dk

Fra Svendborg
Tilmeldt 1. Apr 09
Indlæg ialt: 658
Fra  Mustus Skrevet kl. 13:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Hvarregaard.

Tak for svaret.... Hvordan finder jeg lige det usynlige stempel frem, som jeg så kan vise Trendsal?

Faktisk har jeg slet ikke lyst til at skulle gøre mig alt det besvær, hver gang jeg finder et billede på TS, hvilket er temmelig tit.

Det er da virkelig arrogant af dem ikke at ville give den fornødne info til deres brugere.

/Miriam

Fra Aalborg
Tilmeldt 14. Jan 08
Indlæg ialt: 669
Fra  GreenWeb ApS Skrevet kl. 13:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Det hedder EXIF informationen, men det er den besværlige vej at gå. Denne kan også ændres (ellers skal man bruge en EXIF læser)

Hvis du har originalfilen (RAW) er du bedre stillet, da den er kilden til dit publicerede billede.

Typisk vil du jo også tage dine produkt billeder i en høj opløsning, så de er af god kvalitet, herefter formindsker du dem til din side, så de passer. Du kan jo sige til TS at du har det originale billede i fuld (høj) opløsning (man kan ikke køre fra lav opløsning til høj opløsning), så skulle det vist være tilstrækkeligt bevis. Du kan måske overveje at lave et vandmærke nederst i hjørnet på dit billede eller lignende, hvis det er et virkeligt stort problem.

Jeg laver rådgivning, software, integrationer og softwarerrobotter. Se mere på median.dk

Fra Svendborg
Tilmeldt 1. Apr 09
Indlæg ialt: 658
Fra  Mustus Skrevet kl. 13:50
Hvor mange stjerner giver du? :

B. Hvarregaard:
Du kan måske overveje at lave et vandmærke nederst i hjørnet på dit billede eller lignende, hvis det er et virkeligt stort problem.

Det har jeg faktisk også gjort, men det har de skåret væk.

Til gengæld står der nu TRENDSALES.DK med kæmpestore bogstaver!! Angry

Tilmeldt 26. May 09
Indlæg ialt: 656
Skrevet kl. 14:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Trendsales er nogle af de største svindlere i den branche. De lever stort på kopivarer og situationer som du beskriver. De satser på at du ikke har penge til dokumentationen og advokater. Så længe de tjener penge, så er de ligeglade med hvordan pengene tjenes.

xxx

Fra Aalborg
Tilmeldt 14. Jan 08
Indlæg ialt: 669
Fra  GreenWeb ApS Skrevet kl. 14:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Her på siden har der været mange tråde omkring ophavsret på billeder, der synes at være et mønster.

Send dem en faktura på 5.000 pr. billede de bruger ulovligt

Du kunne jo starte med at ringe og høre dem om hvor du skal sende din faktura til, da de bruger billeder du har ophavsretten til, du har originalfilerne i .RAW format eller i fuld opløsning og kan bevise at dem på TS er nedskalerede versioner af dine billeder.

Jeg laver rådgivning, software, integrationer og softwarerrobotter. Se mere på median.dk

Fra Svendborg
Tilmeldt 1. Apr 09
Indlæg ialt: 658
Fra  Mustus Skrevet kl. 14:06
Hvor mange stjerner giver du? :

B. Hvarregaard:
Du kunne jo starte med at ringe og høre dem

Trendsales kan man sandelig ikke ringe til Tongue Tied

Tilmeldt 3. Nov 09
Indlæg ialt: 122
Skrevet kl. 14:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Miriam Frank:
Trendsales kan man sandelig ikke ringe til

Adresse
Trendsales ApS
Langebrogade 6E
1411 København K

Tlf. 3630 9626 (INGEN support via tlf.)
CVR-Nr. 2798 4169

 

Fra Svendborg
Tilmeldt 1. Apr 09
Indlæg ialt: 658
Fra  Mustus Skrevet kl. 15:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Side 1 ud af 4 (37 indlæg)