Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Vores site er blevet hacked - IGEN

Side 2 ud af 5 (43 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 15. Nov 10
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 22:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg har aldrig været ude for at den slags hackere har slettet noget. De har sikkert bare sat en iframe ind i index filen. Hvis du har mod på det er du velkommen til at sende mig en besked med ftp login så ser jeg lige på det :-)

Tilmeldt 27. Dec 09
Indlæg ialt: 2029
Skrevet kl. 22:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Man bliver hacket om man ikke sikrer sit system.

Fra Viborg
Tilmeldt 5. Jun 10
Indlæg ialt: 1941
Fra  Modified Solutions ApS Skrevet kl. 22:59
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra København SV
Tilmeldt 2. Aug 10
Indlæg ialt: 2596
Fra  Fotology Fotology.dk Skrevet kl. 23:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Utrolig hvor mange sider der er blevet ramt af dem/ham/hende.

Roses are red, violets are blue, I’m schizophrenic, and so am I.
– Oscar Levant

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 23:26
Hvor mange stjerner giver du? :

anders78:
Er der nogen af jer derude, der kan vurdere, om det er muligt at genetablere sitet, eller, om vi blot er blevet spottet af en hacker, der bare nyder at gøre livet surt for os?

Har du kigget på filerne? går man ind på domæne/index.html så kommer man ind på hacker-siden. Du skal prøve at fjerne den fordi den mener jeg ikke hører til jeres system.

Den slags hackere prøver at lægge en masse filer i roden som bruges som start filer: index.asp, index.php, index.htm, index.html, index.chm osv. Normalt er filerne i roden skrivebeskyttet så det kan hjælpe at ændre systemet så det kun er én side der skal vises som default side.

Tilmeldt 11. Jul 11
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 10:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hejsa

Et hurtigt check viser at der er uploaded en index.html side som er selve hacket.

På http://sport-dk.dk/index.php findes dit site stadigt.

Så find dine ftp oplysninger frem, login og slet/omdøb index.html filen og du er i luften igen.

Og nu kommer det "sjove" jo så.
Hvordan fik de uploaded en ny index fil, hvordan lukker du hullet osv.
Hvis du ikke selv ved hvordan så vil jeg anbefale at du finder nogen der kan.

Jeg går ud fra at du har et login til backenden på din osCommerce, og herfra burde det være muligt at lave en backup af din database - lav den. Og lav den gerne mindst en gang om ugen.

Mvh

Per Nielsen   :-)

Tilmeldt 8. Nov 07
Indlæg ialt: 717
Skrevet kl. 12:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Og inden man giver udbyderen eller programmet skylden, bør man kigge på om man ikke selv er skyld i det.

Jeg ser ofte at brugerens computer er inficeret med malware der sniffer FTP passwords. Sørg derfor altid for selv at køre et opdateret antivirus program.

Fra København
Tilmeldt 30. Oct 06
Indlæg ialt: 588
Fra  Mogenshoj.dk Skrevet kl. 15:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Har du et ordenligt password til FTP/administration/etc?

Jeg har et par gange blevet kontaktet af folk pga. deres site var hacket. Alle gange var det pga. et dårligt password.

Hvis dit site hedder: mitsite, så lad være med at brug mitsite123 som FTP password. Det svarer til at lægge nøglen under måtten når man tager på ferie, og samtidig sætte et papir på døren hvor der står 'under måtten'.

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 17:45
Hvor mange stjerner giver du? :

anders78:

Vi har Surftown, men de har heller ikke nogen backup. Skuffende !!

Hvordan kan det være skuffende?

Hvis man vælger de dårligste på markedet giver det sig selv. I burde måske selv lave backup når i vælger opensource produkter der er særlige sårbare. Der er jo sites hvor du nemt og enkelt kan lære at hacke kendte opensource produkter.

Man få hvad man betaler for. Eller ikke betaler for Smile

Fra Måløv
Tilmeldt 13. Jul 09
Indlæg ialt: 832
Skrevet kl. 17:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Et andet godt råd - opdater dit CMS til nyeste version. Mit forum er tidl. blevet hacket på samme måde og det var fordi jeg ikke havde opdateret til den nyeste version.

De finder tit sikkerhedsbrister i ældre versioner, som udviklerne så lukker hurtigst muligt med en patch.

 

Side 2 ud af 5 (43 indlæg)