Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Opdatering af PHP version - Plesk

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 12. Oct 10
Indlæg ialt: 540
Skrevet kl. 09:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej folkens,

Jeg har en VPS linux server hos wannafind.dk, hvorpå jeg har en wordpress-installation. Wordpress skal som altid opdateres i ny og næ, men i denne omgang kan opdateringen ikke fuldføres, da jeg har PHP version 5.1.6....og skal bruge 5.2.4 for at fuldføre opdateringen. Jeg har i øvrigt Plesk parrallels på min VPS server.

Er der nogen der ved hvordan man laver sådan en PHP opdatering? Har prøvet at google mig frem, men må erkende, at den info jeg finder er noget langhåret for en nooob som mig!

Vh. Peter

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 09:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Det vil du jo typisk skulle gøre gennem shell.

Nu kender jeg ikke lige dit setup, men du kunne cia SSH forsøge at opdatere dine installerede pakker.
Alternativet er at du laver dit eget build af PHP.

Fra Viborg
Tilmeldt 5. Jun 10
Indlæg ialt: 1941
Fra  Modified Solutions ApS Skrevet kl. 09:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Sandsynligvis kan du få Wannafind til at gøre det?

I princippet kunne jeg også godt gøre det, men det kræver som udgangspunkt root adgang til serveren, med ssh adgang - samt du kan forvente en smule nede tid, så det skal / bør gøres hen over en aften/nat.

Fra København
Tilmeldt 7. Nov 06
Indlæg ialt: 251
Fra  Netsite A/S - Domæne & Webhotel Skrevet kl. 10:15
Hvor mange stjerner giver du? :

PHP er ikke en del af Plesk. Plesk benytter derimod de medfølgende pakker i den anvendte Linux distro. Umiddelbart vil mit gæt være på, at der benytes CentOS 5, og der er der kommet officielle php-5.3.3 pakker fornyeligt og Plesk kan håndtere dem siden version 10.2.

Men jeg ville kontakte din udbyder for nærmere hjælp

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 11:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Christian Reupke:
Umiddelbart vil mit gæt være på, at der benytes CentOS 5

Der står faktisk på Surftowns hjemmeside at det er Debian deres VPS er baseret på: http://surftown.dk/vps/sammenlign

Der er dog også kommet PHP 5.3.3 til, så det er relativt let at opdatere.

Tilmeldt 8. Nov 07
Indlæg ialt: 717
Skrevet kl. 11:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Repox:

Der står faktisk på Surftowns hjemmeside at det er Debian deres VPS er baseret på:http://surftown.dk/vps/sammenlign

Men manden har en VPS hos Wannafind, så information på Surftowns hjemmeside er ikke til gavn for ham.

Det skulle være relativt nemt at opdatere din VPS, men jeg vil som de andre påpeger, også hive fat i en system administrator. Især fordi man nemt kan komme til at gøre noget forkert, hvis man ikke har forstand på det.

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 11:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin van de Belt:
Men manden har en VPS hos Wannafind, så information på Surftowns hjemmeside er ikke til gavn for ham.

Der var jeg lidt for hurtig, så ;) Tak for påpegelsen.

Tilmeldt 12. Oct 10
Indlæg ialt: 540
Skrevet kl. 11:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Ok tak for svar alle sammen. Inden jeg startede denne tråd, havde jeg talt med wannafind.dk, som sagde at de ikke kunne hjælpe mig....nu har jeg talt med en anden medarbejder, som sætter en tekniker på opgaven, hvilket åbenbart var løsningen.

Men igen tak for svar!

Vh. Peter

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)