Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SEO angreb?

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Horsens
Tilmeldt 7. May 10
Indlæg ialt: 1022
Fra  SONNURMEDIA Skrevet kl. 20:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej SEO Aminoer,

For 2 dage siden opdagede et website hvis domæne var 2 sammensatte super keywords.

Hjemmesiden er en wordpress blog, hvor der kun er et indlæg.

Det er tagget med min konkurrents hjemmeside og min, samt nogle gode keywords.

Indlægget er af middel kvalitet og beskriver begge websites. Først beskrives min konkurrents website bagefter mit, der linkes til dem begge.

Dog linkes der 2 gange til min konkurrents, hvorimod der kun linkes 1 gang til mit website og det er kun beskrevet med 145 ord af 585 ord.

Jeg kontrollede hvem der ejede domænet og det var et firma der har beskæftiget sig med SEO, affiliate og wordpress i lidt over 10 år.

Er dette et SEO "angreb" ? Og er der noget man kan gøre for at mindske effekten af sådan et?

Med venlig hilsen,

Àsgeir Gunnarsson

Stifter af SONNURMEDIA  - Alt indenfor webudvikling 

Tilmeldt 26. Jun 10
Indlæg ialt: 1584
Skrevet kl. 20:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvor mener du at "seo angrebet" er ?

Fra Horsens
Tilmeldt 7. May 10
Indlæg ialt: 1022
Fra  SONNURMEDIA Skrevet kl. 20:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Mark MK:

Hvor mener du at "seo angrebet" er ?

Jeg vil gerne vide om det er et SEO angreb.

Altså man prøver at få mit website til at ranke dårligere.

Tror godt de ved, hvad de har gang i, når de har beskæftiget sig med SEO i lidt over 10 år.

Med venlig hilsen,

Ásgeir Gunnarsson

Stifter af SONNURMEDIA  - Alt indenfor webudvikling 

Tilmeldt 13. Feb 06
Indlæg ialt: 381
Skrevet kl. 20:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Àsgeir Gunnarsson:

Tror godt de ved, hvad de har gang i, når de har beskæftiget sig med SEO i lidt over 10 år.

 

 

Hvad er det du mener og hvordan er det et angreb?= Er vel bare at de outranker dig?

Fra Horsens
Tilmeldt 7. May 10
Indlæg ialt: 1022
Fra  SONNURMEDIA Skrevet kl. 20:27
Hvor mange stjerner giver du? :

NIL:

Àsgeir Gunnarsson:

Tror godt de ved, hvad de har gang i, når de har beskæftiget sig med SEO i lidt over 10 år.

Hvad er det du mener og hvordan er det et angreb?= Er vel bare at de outranker dig?

Det er vel en metode til at ranke deres sider højere på bekostning af min.

Men vil gerne vide hvad en SEO ekspert tror det er.

Med venlig hilsen,

Àsgeir Gunnarsson

Stifter af SONNURMEDIA  - Alt indenfor webudvikling 

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 2564
Fra  Chili Security Denmark ApS Skrevet kl. 20:30
Hvor mange stjerner giver du? :

For min logiske sans ville det være meget underligt, hvis de prøvede at direkte skade dig, ved også at linke til din konkurrent.

De prøver muligvis at stille dig dårligere, altså slå dig, men det er jo en anden snak. Hvis du kan sende eksakt domæne i PM, kan jeg nok godt give dig svar på det.

Tilmeldt 26. Jun 10
Indlæg ialt: 1584
Skrevet kl. 20:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvem er SEO eksperter? Og hvordan skal man kunne vurdere det uden et domæne? 

Som udgangspunkt kan jeg ikke se at det skulle være et "angreb", du får et link endda lidt realevant det er positivt, og hvorfor skulle de ville skade dig, og så sætte deres eget link på siden også?

Du kan have ret i at bloggen kan være for at optimere deres egen side. Men ikke direkte at skade dig.

Det er min vurdering uden et link!

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Godaften :)

Det lyder ikke som noget skidt noget at de skriver 145 ord om din side og samtidig linker til den.
Fra Aarhus
Tilmeldt 4. Jan 11
Indlæg ialt: 1085
Fra  Linde-media Skrevet kl. 22:19
Hvor mange stjerner giver du? :

De linker ikke til dig, hvis de vil skade dig :=) - jo, men så er det ikke et link i sådan en artikel. Så er det forum-spam, blog-spam eller injections. 

Tilmeldt 29. Jul 10
Indlæg ialt: 1362
Skrevet kl. 22:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Det som lyder mest sandsynligt er at det er en affiliate/linkbuilding blog hvor de bare har skullet have noget indhold op hurtigst muligt og har så bare taget et par firmaer og skrevet lidt om dem. Udgående links kan også være med til at få et website til at være mere relevant. Fx ser man nogen gange links til Wikipedia, MSN, Google osv.

Det er tilgengæld svært at sige noget om uden at have set domænet. Prøv at tag et kig på domænets backlinks, så kan det være du bliver klogere.

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)