Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Spørgsmål til Selvangivelse...

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 29. Apr 10
Indlæg ialt: 105
Skrevet kl. 13:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej 

Har lige et par spm. vedrørende udfyldelse af selvangivelse for år 2010 inden den skal sendes afsted i aften...

jeg har en enkeltmandsvirksomhed og har fået oplyst at jeg er fritaget for regnskabsolysninger, da jeg har en nettoomsætning under kr. 300.000. JEg etablerede virksomheden i foråret 2010, så det er første gang jeg udfylder en sådan selvangivelse...

I den forbindelse er jeg i tvivl om, om jeg udfylde punkterne vedrørende: forskudt regnskabsår, virksomhedsbeløb, øvrige virksomhedsoplysninger, kapitalafkastordning, virksomhedsordning, særlig kapitalafkastberegning, oplysninger om ejerbolig tl beregning af ejendomsværdiskat (jeg har en ejerbolig, men ved ikke om jeg skal udfylde dette punkt??).

Håber der er en der kan hjælpe..på forhånd tak!

Mvh

Lone

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 00:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Lone

Da det vedrører en almindelig enkeltmandsvirksomhed, så er disse punkter formentlig ikke aktuelle for dig. Derfor er det kun gruppen med virksomhedsbeløb, som du skal anvende.

Hvis du vil beskattes efter Kapitalafkastordningen eller Virksomhedsskatteordningen, så ville du forhåbentlig også have de relevante opgørelser hertil, eks. opgjort et kapitalafkastgrundlag.

Tonny

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)