Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Artikel-serie: Månedens iværksætter

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Jeg går ud fra, at andre før mig er kommet på ideen, og jeg har ledt på amino.dk, men jeg kan ikke umiddelbart finde indlæg, hvor nogen foreslår en ny artikel-serie: Månedens iværksætter.

Amino - og i særdeleshed hr. Thorborg - kan overveje, om det kunne være til fordel for amino.dk med en artikel-serie, der giver en præsentation af udvalgte iværksættere. Ja, jeg ved godt, at det er ovre i den poppede gossip-genre, men efter at have været medlem af amino et stykke tid, er jeg ikke i tvivl om, at mange aminoer læser nysgerrigt (eller misundeligt) om andre aminoer - og LÆRER af hinanden. Det betyder, at markedet er der, uden tvivl. Spændende "sladder" er ikke begrænset til dame-blade; det er bare en anden type sladder...

Hvem skal der skrives om?

Ja, man kunne starte ud med nogle af de "store navne", dvs. de navne, man hyppigt støder på i mange indlæg. Thorborg som emne er næppe aktuel, eftersom Martin allerede HAR gjort sig kendt/berygtet/berømt i den danske offentlighed, men andre navne går igen, fx Rosenstands. Der er nok også nogle, der "her & der" er stødt på mikael Christiansen og andre...

Hvad skal der skrives om?

For aminoer vil det altid være interessant at lære, hvordan andre iværksættere er kommet igang. Hvilke forhindringer er de stødt på og navnlig, hvordan har de overvundet forhindringerne? Hvilke er de sværeste områder at overvinde; tekniske eller personlige? Hvad driver folk til et ønske om at blive selvstændig/iværksætter? Hvad har de fået ud af det? Hvad vil de anbefale andre håbefulde iværksættere? Hvad er deres største succes - og evt. deres fiaskoer, som andre kan lære af (dette ser man jævnligt beskrevet på amino.dk, men blot ikke systematisk).

Enten kan man interviewe folk direkte, eller lade dem udfylde et uddybende spørgeskema og herudfra skrive en artikel/interview.

Hvordan vælges emner ud?

Det kan ske ved, at emner enten vælges direkte af juntaen - dvs. hr. Thorborg med stab - eller også at juntaen udvælger fx 5 navne, som alle aminoer så kan stemme om. Man kan også oprette en løbende stemmeliste, og de øverste på listen er de, der udvælges. Det betyder, at man et godt stykke tid i forvejen ved, hvem der skal oprettes artikler om.

Hvem skal skrive?

Ja, det er et godt spørgsmål! For at skrive tager TID, og udgiften til en skribent er næppe noget, der er indkalkuleret i Aminos budget. Man kan skaffe frivillige skribenter på flere måder, fx ved at fremhæve skribentens navn. Det er noget, der gøres i mange tidsskrifter: Et afsluttende afsnit om forfatteren med foto i slutningen af interviewet. Det er god reklame for skribenten. Man kan også tilbyde medlemskab af Amino+, fx 2 artikler = 1 måneds medlemskab. Amino kan efterlyse skribenter og løbende have en stab af fx 3 skribenter.

Var det en idé?

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14993
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 01:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Kunne være et sjovt tillæg til f.eks ekspertbloggene...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 08
Indlæg ialt: 2564
Fra  Chili Security Denmark ApS Skrevet kl. 01:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg synes også det er en god idé :-)

Der kunne evt. være en afstemning, hvor skribenterne havde indstillet 10 kandidater. Afstemningen skulle så være hemmelig selvfølgelig. Det ville også give en del der ville have man stemte på dem = mere trafik til Amino.

Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 2606
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 05:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Super artikel! :-D

Jeg stemmer på Poul Madsen som skribent :-) Yes

Sparetips på Sparefeber.dk

Fra København Ø
Tilmeldt 24. Oct 08
Indlæg ialt: 158
Skrevet kl. 06:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin kigger på det når vi er retur fra ferie:-)

Mange hilsner


Camilla Thorborg

Amino support

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12287
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 06:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er en rigtig god ide, som jeg også har tænkt på flere gange.

Men det kræver en god skribent der kan levere måned efter måned og den slags koster penge som vi pt. ikke har.
Men en dag sker det!!!

De bedste hilsner

Martin

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Martin Thorborg:
Men det kræver en god skribent der kan levere måned efter måned og den slags koster penge som vi pt. ikke har.

Hej Martin

Nu findes der jo mange tekstforfattere, her på siden. Og nogle vil jo nok gøre en indsats for Amino. Og gøre det for evt gratis plus.....Sammen med at de får rettighederne(evt begrænsede), så de kan bruge det i reklame øje. Så kan det komme an på en prøve. Hvor alle artikler så skal forhånds godkendes.

Til emnet

Selvfølgelig vil mange af de store navne her på siden, kunne tiltrække en masse læsere. Men jeg tror mere at det er de lidt mere anonyme, som der vil tiltrække min interrasse. Da vi fleste jo kender til Hr. Thorborg, Demib og Rosenstand. Dette er ikke negativ ment, men de har jo navne, der har haft stor interrasse i det offentlige forum.

Så ville jeg mere kunne tænke mig at læse lidt om de nye opkomlinge, dem der sidder på tærsklen til deres gennembrud, eller nye der er ved at starte op.

Men mest sandsynligt vil jo nok være en blanding, mere fordi at nogle skal jo tiltrække opmærksomhed på projektet, sådan lidt appetit vækker, mens det andet er så det informative, der kan give dybde i Artikkel rækken

/Kenneth

 

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12287
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 18:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja der er mange dygtige skribenter på Amino, men mit indtryk er at de vil have penge for deres arbejde.
Men skulle der sidde en med talentet og kan komme med et forslag der ikke koster os penge, så skriv her.

De bedste hilsner

Martin

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg skal gerne støtte projektet med fingre og tastatur...

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:48
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Ej, tag nu og meld jer under fanerne, for Fa'en!

Det ka' da ik' være så svært at finde et par Amino'er, som gerne vil skrive om andre Amino'er nu & da.

Jo flere vi er, desto mindre byrde til hver...

Det er da edder-spændende at skrive om spændende folk. 

Og har vi ikke lige noget at skrive, kan vi bare i bedste News-of-the-World-stil hacke nogle mobil-svarer.

Det ku' da være edder-interessant at hacke sig ind hos Thorborg og score hans vilde videoer, inden de offentliggøres i BT!!!!!

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)