Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udbetaling af kørselspenge

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer.

Jeg startede for nogle måneder siden en deltidsvirksomhed (I/S) med en kammerat.

Vi har haft en OK drift i virsomheden, og nu er vi begyndt at tage ud til kunderne.

Det fik os til at tænke på, at vi selvfølgelig på en eller anden måde kan opkræve benzinpenge efter statens takster (3,67 pr. kørte kilometer).

Kan vi bare hæve dem direkte fra vores firma konto? og hvordan skal det bogføres?
 

Fra Odense
Tilmeldt 22. Apr 11
Indlæg ialt: 186
Skrevet kl. 16:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg skal love for du stiller nogle gode spørgsmål idag..

Her kigger jeg lige med og håber på svar ;)

"Mit eneste problem er at jeg ser muligheder over alt, det er hektisk..... Nej det er faktisk også en mulighed"

Fra Tårs
Tilmeldt 12. Dec 07
Indlæg ialt: 942
Skrevet kl. 19:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Indgår bilen som en del af virksomheden bliver du beskattet af fri bil.

Benyttes bilen til også til privat brug skal du føre kørselsregnskab og kan dermed trække erhvervsrelateret udgifter fra.

Hæve dem på firmakonto? Når det er nogen udgifter du kan trække fra, figurerer de sådan set ikke på din konto. (hvis du forstår) Det er jo bare nogle udgifter du har i udlæg, som du så senere kan trækker fra.

Kørselsudgifter bogføres under dine transportudgifter/befordringsudgifter.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hæve på firmakonto; Ja

Bogføres; D: Kørselsgodtgørelse / K: Bankkonto

Husk at lave et bilag, der beskriver, hvad der er kørt hvornår og med hvilket formål. Smart at lave en exceltemplate til formålet, så det altid ser ens ud og man husker alle oplysningerne

10-4

/Smile Hanne

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay. Så jeg skal opfatte det således, at det sådan set er en udgift ligesom vareforbrug er en udgift.

Jeg laver et kørselregnskab og derefter bogføre udgiften under transportudgifter?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)