Hej. Jeg har e-mail konto hos mono.net og har da også fået oplyst navnene på ind- og udgående servere (er den samme (mærkelig nok)) - men.... de har IKKE oplyst mig portnummeret på serveren til den indgående mail. Supporten er desværre ikke ret hurtig (live) - så jeg vil høre af om nogen hr i forummet kan hjælpe mig med de manglende oplysninger?
Er der nogle grund til at tro at de ikke bruger standard porten (Som afhaenger af om du bruge pop3 eller imap). Og hvis de goer det behoever du ikke udfylde port nummeret.
Hej og tak for rådene. Thunderbird har jeg haft kik på og har intet imod at skifte den ud med outlook hvilket jeg faktisk tidligere har forsøgt, men der var problemer med at kunne importere pst. filen over i thunderbird. (brugte thunderbird guiden).
Grunden til at jeg benytter outlook er udelukkende dens muligheder for at kunne benytte REGLER OG BESKEDER hvilken er en stor hjælp når man får mange mails. Mener faktisk at thunderbird kan det samme men hvis ikke jeg kan få importeret data fra outlook kan jeg intet gøre.
M.h.t. thunderbird så mener jeg nu at den skal have præcis de samme oplysninger m.h.t. portnumre som outlook. Hmmm??
Lige præcis. Men desværre virker den heller ikke, så jeg aner faktisk ikke hvad der sker i øjeblikket. Jeg har fra mononets support fået oplyst servernavne på indgående og udgående. Jeg har fået oplyst portnummeret på SMTP serveren men ikke til den indgående server, som nu bliver nævnt til at være 110 hvilket jeg også selv mente var.
Har så sat min mailkonto op med oplysningerne og faktisk lade outlook automatisk søge efter lillelyst@lillelyst.dk serveroplysningerne på nettet men får hele tiden fejlmeddelelser.
Så jeg kan i princippet ikke se mine mails som kommer fra mine kunder(:
Har så prøvet at gå ind på min webmail hos mononet.dk og der modtager jeg ej heller mails selv om jeg jeg ved der er sendt mails til adressen - så jeg forstår virkelig ikke hvad der egentlig foregår.
Lige præcis. Men desværre virker den heller ikke, så jeg aner faktisk ikke hvad der sker i øjeblikket. Jeg har fra mononets support fået oplyst servernavne på indgående og udgående. Jeg har fået oplyst portnummeret på SMTP serveren men ikke til den indgående server, som nu bliver nævnt til at være 110 hvilket jeg også selv mente var.
Har så sat min mailkonto op med oplysningerne og faktisk lade outlook automatisk søge efter lillelyst@lillelyst.dk serveroplysningerne på nettet men får hele tiden fejlmeddelelser.
Så jeg kan i princippet ikke se mine mails som kommer fra mine kunder(:
Har så prøvet at gå ind på min webmail hos mononet.dk og der modtager jeg ej heller mails selv om jeg jeg ved der er sendt mails til adressen - så jeg forstår virkelig ikke hvad der egentlig foregår.
Kære Michael_N. Jeg kan simpelthen ikke sende fra outlook p.t. hverken modtage eller sende. Har ikke engang kunne finde et telefonnummer på mononet.dk`s support da jeg har brug for flere svar en dem jeg reelt modtage via deres support som nogen gange ikke har været fyldestgørende. Måske skulle jeg helt droppe dem som e-mail udbyder og så blot have hjemmesiden der?
Hvilke erfaringer har I gjort jer? Hvor har I jeres e-mail server stående?