Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan udfylder jeg regnskabsoplysningerne i den udvidede selvangivelse

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 8. Jul 11
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 09:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg arejder som selvstændig konsulent og jeg er kommet i tvivl om, hvordan jeg udfylder regnskabsoplysningerne i den udvidede selvangivelse. Hvad skal føres under varerforbrug? Mine udgifter f.eks til egne kurser, bøger, papir, småanskaffelser telefon osv. Hvor skal det føres?

Tilmeldt 24. Jul 07
Indlæg ialt: 832
Fra  Ulrik Rode Skrevet kl. 09:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Pernille - læg lige mærke til bemærkningen om, at du kun skal opgive regnskabsoplsyninger såfremt du har omsat for over 300.000. Er det under skal du ikke afgive dem..

Og ellers så står oplysningerne vel lige til at tage i dit regnskab i hhv. resultatopgørelse og din balance..

- Ellers kan du finde skatTwitter under @skattefar - der er de superhurtige til at svare, og tit med meget forståelige "hjælpelinks"..:)

/Ulrik

Tilmeldt 8. Jul 11
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 18:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har en omsætning på over 300.000. Det jeg har brug for at vide er, hvor jeg fører mine udgifter. Jeg har ikke et disideret vareforbrug, men har udgifter til kontorartikler, telefon, kurser, bøger osv. Er det alt sammen salgsfremmende omkostninger?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej, det er ikke salgsfremmende omkostninger. Har du ikke noget egentligt vareforbrug, skal du heller ikke anføre vareforbrug. Vareforbrug er et fænomen for f.eks. produktionsvirksomheder.

Smile Hanne

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 21:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du har et bogført regnskab, er det ret ligetil at udfylde felterne (sendt evt. en PM til mig, så skal jeg guide dig). Hvis du ikke har bogført dit regnskab, får du svært ved at svare på flere af spørgsmålene end bare det med, hvor hvilket udgifter hører til, og så tager det mere end nogle få minutter at få det hele til at gå op.

Kontorartikler, telefon, kurser og bøger til eget brug er alle udgifter, som ikke hører til et specifikt punkt på den udvidede selvangivelse.

Dbh
Anette

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)