Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Summasummarum: udligning af faktura, når kunden har betalt formeget

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 7. Jul 11
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 17:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 1 person

Hej,

Jeg er ny her på Amino, men håber på at kunne få hjælp til etpar udfordringer med SummaSumarum

Jeg har flere gange været ude for at en kunde har betalt for mange penge ind, ved betaling af en faktura. Og det er jo dejligt, men det giver nogle udfordringer ;-) Jeg har ikke problemer med at få registreret fakturaen som betalt, men hvordan for jeg restbeløbet sat ind på kundens konto, uden at det bliver på den pågældende faktura ?

fx. har jeg en faktura1 på 1000 kr - kunden betaler fx. 2000 kr (så har de jo også betalt for næste gang), sDe 2000kr bogfører ind på faktura1. Nu står faktura1 med en "plus saldo", men stadig med et udråbstegn, som om kunden skylder penge... og det værste er når jeg så skriver rykker ud - kommer jeg nogle gange til at sende en rykker ud til kunder har penge tilgode og det er jo pinligt.

En anden udfordring jeg har, er hvis en kunde har betalt noget af en faktura og jeg så sender en rykker - så er rykkeren på det oprindelige fakturabeløb. Hvordan kommer jeg ud over det?

 

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 19:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Du udligner fakturaen med det beløb, den er udstedt på. På næste linje i kassekladden vælger du debitorens, altså kundens, konto ved at højreklikke i kontonummer og vælge "debitorkonti". På denne konto bogfører du det resterende beløb. Det overskydende beløb er nu registreret direkte på kundens konto uden at være tilknyttet en faktura.


Dbh
Anette Sand

Tilmeldt 7. Jul 11
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 21:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Annette,

Det er rigigt godt, så har jeg styr på det ;-) men er der så nogen mulighed for at den næste faktura kan blive nedskrevet med det beløb, som de tidligere har indbetalt... eller skal jeg manuelt holde styr på det ?

 

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 00:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja det kan du selv gøre: Når du har udstedt fakturaen, udligner du den i kassekladden med det resterende beløb, så vil fakturaen stadig stå som ubetalt men kun med restbeløbet.

Dbh
Anette

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)