Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Spørgsmål til driftsbudget

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Århus C
Tilmeldt 17. May 11
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 14:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er! 

Et hurtigt spørgsmål, jeg håber nogle kan hjælpe med. Sidder og lægger sidste hånd på mine budgetter, og kommer pluadselig i tvivl om den "løn" jeg hæver til mig selv, skal fremgå af dette budget? Det er en enkeltmandsvirksomhed

Er det ikke "kun" hvis man har ansatte, man skal have den post med?

På forhånd mange tak for hjælpen.

Venlig hilsen
Frk. Maj

 

Fra København K
Tilmeldt 8. Jan 06
Indlæg ialt: 3643
Fra  Regnskabsskolen ApS Skrevet kl. 19:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis det skal fremgå (og det synes jeg er en god idé), skal du skrive det nederst i budgettet. Så man kan se resultatet før løn til ejer, så kommer din løn - og husk penge til B-skat - og så nederst ser man resultat efter løn til ejeren.

Dbh
Anette



Fra Århus C
Tilmeldt 17. May 11
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 13:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anette! 

Mange tak for dit svar :) ...
Hvad så med den kassekredit jeg forventer at få.. skal den også fremgå? (noget regnskab ikke min største force ;) ).. 

Bedste hilsner
Frk. Maj 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hi Frk Maj

Hverken dit dit privatforbrug/det du vil trække ud privat eller din kassekredit hører med til et driftsbudget. Driftsbudget skal jo vise, hvordan du forventer driften kommer til at gå; Altså hvilke indtægter og udgifter, der forventes at være. Dog skal du have de forventede renteudgifter til kassekrediteten med i budgettet, da de hører med i driftsregnskabet.

Det hævede forbrug og kassekreditten hører til på passivsiden af din balance (det er den, der består af aktiver (dine tilgodehavender) og passiver (det du skylder væk). Det private forbrug hører med under egenkapitalen, som består af 'gæld til ejere', sådan lidt groft formuleret (egenkapitalen i en personlig ejet virksomhed består af overskud minus private hævninger/indsætninger)

Hilsner fra

Smile Hanne

Fra Århus C
Tilmeldt 17. May 11
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 23:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Hanne! 

Mange tak for dit svar, det hjælper mig rigtig meget. 
Og renteudgifter er med i budgettet :)  

Bedste hilsner
Frk. Maj 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46447
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:41
Hvor mange stjerner giver du? :

DeKrKu:

Hi Frk Maj

Hverken dit dit privatforbrug/det du vil trække ud privat eller din kassekredit hører med til et driftsbudget. Driftsbudget skal jo vise, hvordan du forventer driften kommer til at gå; Altså hvilke indtægter og udgifter, der forventes at være. Dog skal du have de forventede renteudgifter til kassekrediteten med i budgettet, da de hører med i driftsregnskabet.

Der er jo ikke officelle lovkrav til et driftsbudget - og uanset kassekredit er et statusspørgsmål og din egen løn en del af overskuddet i princip, synes jeg afgjort du skal supplere dels med dit forventede lønudtræk, som du som foreslået sagtens kan ha som en sidste post inden overskud - OG med et likviditetsbudget, som viser hvordan din kasse/bank/kassekredit forventer at se ud over året efter alle indkomster og udgifter inkl. moms

Det er ofte på likvidsiden man først ser at der mangler penge, og budget kan godt se pænt ud, uden det betyder der er penge i kassen gennem hele året.

Budgetter kan være et bank krav og så er det naturligvis vigtigt at kasse/likvid siden er med, men det kan jo også bare være dig selv der vil se frem og vide tingene hænger sammen, og der er pengene du har til rådighed noget af det vigtigste

Alt godt med projektet

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Århus C
Tilmeldt 17. May 11
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 00:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Cookie

Mange tak for dit svar. Jeg har mit likviditetsbudget klar - inkl. lønudtræk og kassekredit osv., etableringsbudgettet er der også styr på - og så driftsbudgettet naturligvis. 

Inden jeg går videre til banken, skal jeg naturligvis forbi en revisor, så jeg er 100% sikker på, alt er som det skal være, men det er rigtig godt at få input herfra inden, så jeg har fået alle oplysninger med. Som tidligere skrevet, så er det ikke alt inden for det her budget/regnskab der er min største force). 

Endnu engang tak for svaret. Nu krydser jeg fingre for der nikkes positivt til budgetter, så jeg snart kan komme igang.

Bedste hilsner
Frk. Maj 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46447
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Når din "business-case" er i orden - gennemtænkt og du har du andre ting her - så synes jeg sagtens det kan køre

OM du behøver køre via revisor ved jeg ikke, men det er godt at være sikker i det man gør. Stil dog krav om lav betaling for gennemgang, hvis det er så simpelt som jeg venter, for det kan ikke koste mange basseøre 

(du skal nok få nogen der siger at det er de bedste penge der er givet ud, og jeg er ikke uenig, men det kan da sagtens være alt for dyrt i forhold til behovet)

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Århus C
Tilmeldt 17. May 11
Indlæg ialt: 27
Skrevet kl. 00:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Har fra en god ven (også iværksætter) fået navn og nummer på revisor, der ikke tager noget for det - altså for gennemgang af budgetterne .. det kan jeg li' :)

Endnu engang tak for svaret. 

Venlig hilsen
Frk. Maj 

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)