Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvor meget betyder en W3C valid Doctype for SEO?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Viborg
Tilmeldt 5. Jun 10
Indlæg ialt: 1941
Fra  Modified Solutions ApS Skrevet kl. 10:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa SEO eksperter

På det seneste har jeg arbejdet med at få nogle af mine sider til at være 100% W3C valide i doctype, hidtil har jeg mere fokuseret på andre ting, men har haft lidt tid til at kigge på min egne sider også.

Eksempelvis: Min Freelance PHP side hvor jeg sælger mine services validerer nu med XHTML 1.0 Strict

Jeg har egentlig gjort dette for at være mere sikker på at siderne vises korrekt i "så mange browsere som muligt".. Men kom så også forbi et sted hvor der stod at det var rigtigt vigtigt med hensyn til SEO - den havde jeg ikke helt hørt før må jeg sige.

F.eks. Google selv validerer ikke og det kan godt undre mig lidt *GG* Når jeg ser det, tænker jeg at de er nogle amatører - men det er de naturligvis ikke eller? Big Smile

Mit store spørgsmål er så for at resumere: Har W3C Doctype NOGET at sige mht. SEO?

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5906
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 11:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Den officiele udmelding er det skader dig ikke, men det hjælper dig hellere ikke til bedre rankings. Men W3C validatoren kan hjælpe dig med blandt andet at få udfyldt ALT tags på alle grafiske elementer, så på den måde bruger jeg validering som et SEO værktøj - og kode inspektion.

NB: Koden til G+ knappen validere heller ikke under XHTML 1.0 Transitional

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 11:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det kommer lidt an på hvordan man ser på det.

Ser man på SEO som jeg, at langt de fleste onsite SEO ting man kan gøre har med brugervenlighed at gøre, fx hastighedsoptimering, korrekt overskriftsformatering, links mellem sider, god menustruktur, brødkrummer etc. Ja så vil en sådan ting som w3c valid kode også være en del af dette.

Det gør jo en side mere brugervenlig fordi hjemmesiden bliver tilgængelig og vises mere ens på forskellige platforme og browsere. Det viser samtidig også Google at man ikke bare laver en hjemmeside, men at man gerne vil lave hjemmesiden så den har en god kvalitet på det punkt også.

Og samtidig er der fx det at man skal have alt tags på sine billeder, som jo samtidig også er en SEO ting.

Dermed vil jeg også mene at det giver noget på SEO siden at man har en valid hjemmeside. Og ud over det skader det jo på ingen måde en hjemmeside :)

Jeg ved godt at der er nogle som vil sige noget andet, men mange bække små, om det så er en brøkdel af SEO.

Man kan ikke sige at bare fordi Google ikke selv validere, så behøver jeg heller ikke. det svare til at du ikke tager dig af hastigheden på hjemmesiden, fordi der er så mange langsomme hjemmesider der ranker godt. eller ikke gør noget ved dobbelt indhold fordi der også der er så mange shops og hjemmesider som ranker godt selvom de har DC.

MVH Kim

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)