Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SEO til total nybegynder

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 3. Jul 11
Indlæg ialt: 9
Fra  pædråd.dk Skrevet kl. 20:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey allesammen.

Først og fremmest; tak for et godt sammenhold på en side, hvor jeg stadig er ny. Jeg har allerede nu lært utroligt meget.

Jeg har, med god hjælp fra flere herinde, lavet en nogenlunde funktionel hjemmeside. Indhold mangler der stadig masser af, men layoutet er nogenlunde som det skal være.

Så var det en sagde: "Hvad med SEO?". What!? Efter et par google-søgninger forstår jeg nu HVAD det er, men jeg har ingen anelse om, hvad præcis jeg skal gøre. Jeg vil super gerne lære det selv og eftersom det er lidt en niche, så tænker jeg, at det ikke er så svært? Er det det?

Hvad gør jeg helt præcist? Jeg har fundet en masse beskrivelser, men det er som om, jeg ikke helt forstår det i praksis?

Hjemmeside:   www.pædråd.dk

Tilmeldt 27. Sep 10
Indlæg ialt: 4595
Fra  Lukmitfirmanu Skrevet kl. 20:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Læs SEO-LEX light den er gratis.

Driver til dagligt DroneInfo.dk - Her går den meste af min tid.

Fra Århus
Tilmeldt 2. May 10
Indlæg ialt: 34
Fra  Billigt internet Skrevet kl. 20:51
Hvor mange stjerner giver du? :

På http://www.seoportalen.dk kan du læse en lille begynder guide.

Hvis du læser den og seo-lex light så er du i gang. Googles egen webmaster retningslinjer (find link på seoportalen.dk) er også god læsning for begynderen.

Men NEJ, det er ikke "sådan bare lige" det er et meget dybt emne og det kan tage maaaaange maaaange timer at sætte sig ind i.

http://www.4gmobiltbredbaand.dk

Tilmeldt 3. Jul 11
Indlæg ialt: 9
Fra  pædråd.dk Skrevet kl. 22:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Woah! Ja, jeg kan godt se, at det er super komplekst. Jeg kan næsten fornemme, at det er for komplekst for mig bare sådan lige. Kan man købe sig fra det og hvad koster det?

Fra Aarhus
Tilmeldt 1. Dec 09
Indlæg ialt: 481
Fra  GamerMus.dk Skrevet kl. 22:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej starpen.

Ja det er ikke bare sådan lige til. Det er muligt at lære det selv, men det tager som sagt tid! Men det gør det også så meget sjovere at gøre det selv, end at betale nogen for at gøre det for en. Som jeg ser det, så når man først har lært det kan man jo gøre det på alle sine egne sider. Det er nu alligevel mange penge man så sparer i sidste ende, plus du bliver god til en vigtig del af at markedsføre sig på nettet. Det kan jo ende med man bliver så god at man vælger at starte et SEO firma selv og udbyde SEO til andre folk med hjemmesider! ;-)

Men ja, det er muligt at købe sig fra det og priserne svinger meget! Det kommer helt an på hvor meget konkurrence der er på dine søgeord og hvem det er du får til det.
Prøv og tænk lidt over hvad du vil, da jeg personligt selv syntes det er rigtig fedt at kunne skabe en fed side og så samtidigt se den stige på Google! :-)

Held og lykke med det!

Mvh,
Daniel.

Find den gamer mus der passer til dine behov.

Fra Århus
Tilmeldt 2. May 10
Indlæg ialt: 34
Fra  Billigt internet Skrevet kl. 22:26
Hvor mange stjerner giver du? :

En advokat tager snildt kr. 2.200,00 i timen og dem er der pænt mange af i DK.

SEO eksperter er der derimod ikke ret mange af.

Så naaa, knap noget jeg vil kalde billigt, men i forhold til hvad potentialet er i udgiften kontra andre markedsførings tiltag, er det svine billigt.

Forstil dig, at Mærsk får konverteringsoptimeret deres website, så de øger omsætningen 3 %.
Så gør det jo ik noget, at Hr s.e.o Nørd A/S sender en faktura på 60.000 + moms.

http://www.4gmobiltbredbaand.dk

Fra Havdrup
Tilmeldt 8. Aug 08
Indlæg ialt: 1305
Fra  Blücher Media Skrevet kl. 00:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Som sagt er der mange steder som du kan blive klogere. Føler du at du stadig er på begynderstadiet, har kan du bruge 10 minutter på at se min video med en ">introduktion til søgemaskineoptimering.

Nå, men lad mig her komme med et par råd til hvad du kan gå i gang med. Så kan du starte med at læse lidt op på nedenstående punkter.

  • Søgemaskinerne er ikke glade for danske specieltegn (Æ, Ø og Å). Derfor vil jeg anbefale dig at købe domænet paedraad.dk , for efterfølgende at oprette en 301 redirect fra pædråd -> paedraad.dk . Dermed bruger du pædråd.dk som branding, og paedraad.dk som dit primære domæne
  • Jeg kan se at du benytter WordPress. Sørg for at ændre din URL-struktur, ved at klikke Indstillinger -> Permanente links -> Egen struktur, for herefter at taste /%postname%
  • Find søgeord som der er trafik i. Det er ikke nok at følge sin mavefornemmelse når man arbejder med SEO, og vælge søgeord efter hvad man tror folk søger på. Afprøv eksempelvis søgeordene i Google Keyword Tool, for at få et fingerpeg om hvor mange søgninger der fortages. De mest brugte metoder til at finde søgeord er at finde på: http://www.rune-hansen.dk/20-mader-at-finde-sogeord-pa-2429.htm
  • Nu hvor du har fundet nogle søgeord, skal du oprette undersider på din hjemmeside til søgeordene. Sørg for at skrive en god lang og unik tekst, hvor søgeordet fremgår 3-5 gange for hvert 100 ord som du skriver. Sørg for at rette din url så den indholder søgeordet, og sørg for at søgeordet fremgår af din overskrft samt title. Husk på at undersider ikke nødvendigvis behøver at fremgå af din menu - du kan nemt fjerne undersider med et plugin, eksempelvis "pagemash". Husk bare, at lave interne links i dine tekster til undersiderne - ellers finder søgemaskinerne dem ikke
  • Hver gang du kommer til at nævne dit søgeord som du lige har oprettet en underside til, et andet sted på din hjemmeside, laver du ligeledes et internt link til undersiden der handler om søgeordet. På den måde fortælle du søgemaskinerne, hvilken en af dine undersider som hanler "mest" om dit søgeord.
  • Herefter skal du på jagt efter eksterne links til din hjemmeside - både din forside og dine undersider. Som ved interne links er det vigtigt at have en god ankertekst. Eksempelvis er pædagogisk rådgivning og støtte at foretrække frem for http://www.pædråd.dk/

God arbejdslyst!

/ Emil Blücher

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)