Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

.info eller.dk - Har det betydning i Google

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har middelfart.info og middelfartinfo.dk

Det er meningen det ene domæne skal redirecte til det andet.

Er det en god idé at have Google i overvejelserne inden jeg vælger hvilket domæne, der skal ligge indhold på?

Fra Aarhus
Tilmeldt 4. Jan 11
Indlæg ialt: 1085
Fra  Linde-media Skrevet kl. 19:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har ikke selv testet om der er forskel på rankings på et .info eller .dk domæne - altså om .dk har en bedre ranking i danske søgninger end .info, hvis de har præcis de samme forudsætninger (tekst, links osv.). Men jeg mener at der er en tråd her på amino, som er lavet for nogle dage siden, der handler om præcis den samme problemstilling, hvor der var en ekspert (mener det var Rosenstand, men hæng mig ikke op på det!), som sagde at domæne-endelsen ikke har nogen betydning for rankings. Det handlede også om et .info domæne. 

Fra København
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 300
Fra  Scanpay ApS Skrevet kl. 12:12
Hvor mange stjerner giver du? :

For det første bør du overveje om dine kunder har noget imod .info domæner. Mange mennesker kender ikke til .info og dem der gør har ofte et lidt negativt billede af .info sider. Angående SEO, så er min erfaring at det ikke har nogen betydning. Med .info sider skal du dog huske at fortælle google at din side er på dansk (html tags eller google webmaster tools), ellers kan det godt tage et stykke tid inden google selv finder ud af det.

Fra København
Tilmeldt 28. Oct 05
Indlæg ialt: 307
Fra  OnlineBloggen.dk Skrevet kl. 08:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Rent SEOmæssigt er det hip som hap, men jeg ville helt klart vælge at bruge.dk som primære domæne af grund at de fleste folk ikke kender .info-domæner og bare vil blive forvirrede af en side som hedder middelfart.info Smile

Mvh. Philip fra Linkbuilding.dk - min blog om linkbuilding og online markedsføring

Tilmeldt 29. Jul 10
Indlæg ialt: 1362
Skrevet kl. 13:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Helt klart brug .dk når det er en dansk side.

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 15:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Philip:

Rent SEOmæssigt er det hip som hap, men jeg ville helt klart vælge at bruge.dk som primære domæne af grund at de fleste folk ikke kender .info-domæner og bare vil blive forvirrede af en side som hedder middelfart.info Smile

Du er ikke enig med Matt Cutts der - i forhold til om TLD har betydning. Har du data/forsøg, der underbygger, at TLD er "hip som hap" i forhold til SEO?

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 15:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Andreas Linde:

Jeg har ikke selv testet om der er forskel på rankings på et .info eller .dk domæne - altså om .dk har en bedre ranking i danske søgninger end .info, hvis de har præcis de samme forudsætninger (tekst, links osv.). Men jeg mener at der er en tråd her på amino, som er lavet for nogle dage siden, der handler om præcis den samme problemstilling, hvor der var en ekspert (mener det var Rosenstand, men hæng mig ikke op på det!), som sagde at domæne-endelsen ikke har nogen betydning for rankings. Det handlede også om et .info domæne. 

Hvis det er mig (kan ikke huske det), har jeg udtrykt mig uklart. TLD har betydning for lokaliseret synlighed. Det kan til dels omgås via GWT, men det er jo kun muligt for TLD's, der ikke er landespecifikke.

Fra København
Tilmeldt 28. Oct 05
Indlæg ialt: 307
Fra  OnlineBloggen.dk Skrevet kl. 16:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas Rosenstand:

Du er ikke enig med Matt Cutts der - i forhold til om TLD har betydning. Har du data/forsøg, der underbygger, at TLD er "hip som hap" i forhold til SEO?

I stand corrected.

Men er effekten ikke det samme om du fortæller google at din .info-side er på dansk, eller om du har et dk-domæne? Måske der er et lille tab alligevel?

Lad mig omformulere det til at hvis du stadig har din ip-adresse på webserveren fra Danmark og du har gjort opmærksom på at siden er på dansk er det bestemt muligt at ranke med f.eks. et .info Smile

Mvh. Philip fra Linkbuilding.dk - min blog om linkbuilding og online markedsføring

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 16:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Mit umiddelbare svar er: Der er en lille (ganske lille) forskel. Det bygger jeg på mavefornemmelse og Google utallige udmeldinger om emnet. Men jeg vil ikke lægge hovedet på blokken for det.

Til gengæld: En infoside om Middelfart - den kan altså kun ligge på et .dk. Alt andet ville være tosset.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas Rosenstand:

 

Til gengæld: En infoside om Middelfart - den kan altså kun ligge på et .dk. Alt andet ville være tosset.

Det var da en klar melding.Smile TakkerYes

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)