Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SEO - hvor meget relevant bør jeg skrive i keywords feltet hhv. description feltet - gode råd søges

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Østerbro
Tilmeldt 3. May 11
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 13:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg arbejder i CMS Umbraco og under Metadata er der to bokse: Keyword og description. Mit spørgsmål er nu: bør man skrive så meget relevant som muligt eller...? og er det på alle niveauer ex: forside, undersider og produktside?

Kan jeg skrive for meget i disse felter - og derved risikere at blive "smidt af" google.

Håber det giver mening?

Bedste hilsner

Mette

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 14:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hey

Metadata skal skrives så det er relevant for den side du skriver dem på. Skriver du derfor om skruetrækkere på en side, skal du i metadata også have fokus på skruetrækkere og relevante ord for dette.

Du kan læse lidt om metadata her.

Metadescription skal udformes på en sådan måde at den er sælgende, men også har de vigtige søgeord for den pågældende side. Den skal være unik. Metadescription er den der vises i et søgeresultat på Google hvis den er udformet korrekt og indeholder de korrekte søgeord, den er under overskriften i søgeresultatet.

Metakeywords, bliver ikke brugt i forhold til ranking af siden, men i forhold til at nogle ting kan blive nemmere, fx linkbuilding via sociale bookmarking sider, så er det en fordel efter min mening at udfylde dem. Den skal også indeholde relevante søgeord for den pågældende side, skriv dog kun nogle få ord/fraser, 1-3 er nok. Men husk at den ikke bruges i forhold til rangeringen af siden. Du må selvfølgelig helt selvom du vil udfylde dem. Nogen mener at det giver konkurrenterne en chance for at se hvor dit fokus er, men det kan man også godt se uden at kigge på keywords.

Ja, altså det kommer an på hvor meget du spammer med søgeordene, men da ingen af felterne bruges til rangering tvivler jeg på at de vil se det som et forsøg på at snyde dig til en højere placering på Google. Men du kan bare gøre det at du udfylder maks 200 tegn i din metadescription og maks 3 ord/fraser i keywords, så går du ikke helt galt i byen.

Glem ikke den unikke title som også skal udfyldes, den er yderst vigtig og bruges i høj grad af Google, denne skal være unik, og den skal indeholde nogle af de vigtige søgeord for siden og ja den skal også være sælgende, da det er den der vil blive vist i søgeresultatet som overskrift.

Der er selvfølgelig meget mere i det, men det kan du også læse dig til på nettet, hente nogle af de gratis udgaver af bøger som fx demib og rosenstand har skrevet. og ja du kan selvfølgelig også læse langt mere på min hjemmeside.

MVH Kim

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Fra Havdrup
Tilmeldt 8. Aug 08
Indlæg ialt: 1305
Fra  Blücher Media Skrevet kl. 16:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Mette Mia Vinding:
Kan jeg skrive for meget i disse felter - og derved risikere at blive "smidt af" google.

Google bruger som Kim er inde på IKKE de to omtalte tags, til at vurdere hvor "god" din hjemmeside er. Omvendt er det en god idé at udfylde desc. for at lokke dine besøgende til at klikke på din hjemmeside, når folk søger i Google.

Nogle få søgemaskiner bruger meta keywords, og her kan en overdreven brug af tagget få en negativ effekt på dine placeringer. Skriver du en for lang description, vælger Google ikke at tage den med - og dermed går idéen med at skrive den fuldstændig væk.

Personligt synes jeg ikke at du skal bruge din tid på meta keywords, jo mindre at du optimerer en udenlandsk hjemmeside hvor Google ikke tegner sig for en stor del af markedet, eller at du bruger en intern søgemaskine som kører på meta keywords. Fokuser du hellere på at skaffe nogle gode links, på at skrive nogle gode tekster, samt at finde nogle gode søgeord - det er der stensikkert massere af værdi at hente på.

Jeg har skrevet lidt mere om brugen af meta keywords, i et blogindlæg, som du kan kaste et blik på

/ Emil

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 22:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Emil Blücher:
Personligt synes jeg ikke at du skal bruge din tid på meta keywords, jo mindre at du optimerer en udenlandsk hjemmeside hvor Google ikke tegner sig for en stor del af markedet, eller at du bruger en intern søgemaskine som kører på meta keywords. Fokuser du hellere på at skaffe nogle gode links, på at skrive nogle gode tekster, samt at finde nogle gode søgeord - det er der stensikkert massere af værdi at hente på.
Det er nu begrænset af tid man bruger på at udfylde metakeywords. man har jo allerede brugt tiden på at finde de korrekte søgeord man vil fokusere på i teksten, det er jo fx dem man typisk også vil bruge i metakeywords.

Men det er jo en personlig holdning om man vil eller ikke vil, jeg personligt vil godt :)

MVH Kim

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)