Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

ABP ødelægger Amino-side

Side 3 ud af 3 (30 indlæg)
Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 01:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja titlen på denne tråd må jo siges at være meget rammende.

Fra Manila, Filippinerne
Tilmeldt 21. Jun 07
Indlæg ialt: 1557
Fra  1902 Software Development Corporation Skrevet kl. 02:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Seo++:
Ja titlen på denne tråd må jo siges at være meget rammende.

Ja, og i dag arbejder vi allerede på en løsning. Brainstorming med et par skarpe hoveder starter klokken 02:45 DK tid, så mon ikke vi inden for de næste dage finde en løsning som gør at Amino ikke ødelægges ABP og detslige....

Fra København
Tilmeldt 3. Dec 08
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 12:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kunne godt forestille mig, at der var en del, der bruger adblocker uden at tænke over, at det skulle være et problem for Amino. Hvis Amino ikke ønsker, at brugere skal bruge adblocker, ville det da fx være en idé, at oplyse om - fx i velkomstmateriale.

Jeg mener også at have set sites, der detekterer, om brugeren har adblocker slået til, og i givet fald blokerer for brug af siden med en besked om at man skal slå den fra, hvis man ønsker at bruge siden - og hvorfor, det er sådan. Det er da en god, oplysende service. Er det ikke en god idé for Amino?

Fra København N
Tilmeldt 3. Mar 08
Indlæg ialt: 1611
Fra  Amino ApS Dinero Skrevet kl. 12:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Det var vist også det der var lavet, men det lader til der var "lidt for mange" falske positive...så de justerer den lige.

Jeg er på Facebook, Tumblr og App.net.

Tilmeldt 9. May 10
Indlæg ialt: 211
Skrevet kl. 12:56
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Thomas Rosenstand:
Jeg er også vældig irriteret over annoncer på for eksempel jp.dk, men jeg er dælme lykkelig for, jeg kan læse min avis der ganske gratis. Så jeg lever med, at jeg bidrager til deres eksistens online ved at se på annoncerne. Alt andet er - igen i min lille verden - dybt amoralsk.


Jeg kan sagtens følge dig langt hen af vejen, jeg bruger selv Ad-blocker på Chrome. Ville heller ikke have noget imod reklamer på diverse sites, ej heller på Amino - men det med reklamer har udviklet sig på flere sider til at være et stort problem efter min mening.

Mange annoncer på hjemmesider er lavet i flash, med lyde og alt muligt andet (endda virus viste det sig for en del år siden - på reklame banner på diverse dagblade) - til tider har jeg oplevet at browseren har låst pga. "antager jeg" af et eller andet løbsk flash script.

Any way, har ikke oplevet problemerne efter jeg er begyndt at bruge Adblock - men som der også er skrevet sker det fra tid til andet der er "vigtige" ting man ikke kan se - den risiko må man så løbe.

Har du en android enhed der ikke er "Google" godkendt - se 1mobile.com som APK marked.

Fra København
Tilmeldt 3. Dec 08
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 14:03
Hvor mange stjerner giver du? :
@Thomas Rosenstand

Hej Thomas

Ja, naturligvis har du ret til at ytre dig generelt :)

Jeg kan bare virkelig ikke lide, at blive beskyldt for ting, som jeg finder uden belæg og urigtige (uanset om de bliver fremført meget konkret eller bare antydet) fx hvad min "grundholdning" er, eller at der skulle være noget(?) galt med at fejlmelde, eller at jeg skulle have et eller andet imod en bestemt jysk facon (??!) etc. Og jeg kan i særdeleshed ikke lide, når det ikke engang bare bliver fremført som beskyldninger, men ovenikøbet fremlægges som en slags "fakta".

Jeg tror egentlig nemt du vil kunne forstå, hvordan jeg har det med den slags - for du har det sikkert på nogenlunde samme måde, når det er dig, den slags er rettet imod, forestiller jeg mig.

Og du kunne så tilsyneladende heller ikke lide den måde, jeg svarede dig på her i tråden (eller det jeg skrev i den forrige tråd, vi mødtes i) - hvilket jeg sådan set godt forstår.

Jeg foreslår, at vi bare starter på en frisk i en mere positiv ånd. Jeg vil i hvert fald huske mig selv på, at tænke mere omhyggeligt over, hvordan mine skriverier måske kan virke for modtagere, og være mere fokuseret på en positiv og konstruktiv dialog.
Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 14:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan kun se en ganske lille del af dit indlæg, men jeg kan læse, du foreslår, at vi starter forfra i en positiv ånd. Gerne for mig.

Fra København
Tilmeldt 3. Dec 08
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 14:12
Hvor mange stjerner giver du? :

(Jeg poster lige dette indlæg igen. Da jeg gjorde det lige før, blev formatteringen helt sær, og indlægget blev ulæseligt - hos mig i hvert fald. Jeg har åbenbart virkelig en evne til at fremkalde fejl på sites :D)

@Thomas Rosenstand

Hej Thomas

Ja, naturligvis har du ret til at ytre dig generelt :)

Jeg kan bare virkelig ikke lide, at blive beskyldt for ting, som jeg finder uden belæg og urigtige (uanset om de bliver fremført meget konkret eller bare antydet) fx hvad min "grundholdning" er, eller at der skulle være noget(?) galt med at fejlmelde, eller at jeg skulle have et eller andet imod en bestemt jysk facon (??!) etc. Og jeg kan i særdeleshed ikke lide, når det ikke engang bare bliver fremført som beskyldninger, men oven i købet fremlægges som en slags "fakta".

Jeg tror egentlig nemt du vil kunne forstå, hvordan jeg har det med den slags - for du har det sikkert på nogenlunde samme måde, når det er dig, den slags er rettet imod, forestiller jeg mig.

Og du kunne så tilsyneladende heller ikke lide den måde, jeg svarede dig på her i tråden (eller det jeg skrev i den forrige tråd, vi mødtes i) - hvilket jeg sådan set godt forstår.

Jeg foreslår, at vi bare starter på en frisk i en mere positiv ånd. Jeg vil i hvert fald huske mig selv på, at tænke mere omhyggeligt over, hvordan mine skriverier måske kan virke for modtagere, og være mere fokuseret på en positiv og konstruktiv dialog.

Fra Greve
Tilmeldt 21. Sep 09
Indlæg ialt: 553
Fra  dymagic Skrevet kl. 14:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis jeg skal nøjes med at kommentere lidt på den tekniske del (Martin har vist gjort det klart, hvad vi på Amino-kontoret mener om adblockere Smile):

Vi kan (og vil ikke) teste Amino med diverse forskellige plug-ins, der ændrer på sidens HTML. Det ville tage adskillige onde år og forhindre os i at komme med nye features.

Hvis det ikke var ABP, så kunne det være, det var Skypes mærkelige "ring op til"-plugin, der fik siden til at fejle - eller også et plugin, der ændrer skrifttype/størrelse/farver eller andet.

 

Fra København
Tilmeldt 3. Dec 08
Indlæg ialt: 24
Skrevet kl. 14:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jimmy

Forståeligt nok - Det ville jeg heller aldrig foreslå at gøre.

Men hvis Amino oplyser lidt mere om dette (evt. kombineret med en funktion, der detekterer fx de allermest alm. plug-ins, hvis I vurderer at det kan betale sig arbejdsmæssigt), kan det da kun blive en win-win: Amino får eksponeret siden (og reklamerne) bedre, og brugerne (med forstyrrende plug-ins) får en bedre oplevelse - både af siden og fordi de bliver gjort opmærksom på problemet og Aminos syn på det.

Side 3 ud af 3 (30 indlæg)