Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ude af google, hvorfor? måske panda, DC eller andre fejl

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)
Fra Faxe
Tilmeldt 23. Mar 06
Indlæg ialt: 1418
Fra  Avalance Entertainment & Dansk Party Service Skrevet kl. 23:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har til min store skræk opdaget, at min ene webshop www.kalendergaver.dk stort set ikke er repræsenteret på Google mere.

Jeg har ikke selv startet shoppen og dermed ikke lavet seo på den endnu.

Problemet er formodentlig duplicate content, som der er en del af på produktsiden (faktisk alle produkter). Men der er faktisk unikke beskrivelser til kategorier mv.
Burde det være nok til, at den nærmest er røget helt ud af google? Jeg havde blot forventet dårlig ranking. Der er pt. én indekseret side, som iøvrigt er ret irrelevant for sitet generelt.

Fra Glostrup
Tilmeldt 18. Apr 11
Indlæg ialt: 269
Skrevet kl. 23:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Det ser underligt ud og kan ikke forstille mig at det skulle være Duplicate content, det har over halvdelen af alle webshops. DC gør kun at du rangere dårligt når du har DC ligesom min egen side..

Tror du skal finde svaret i webmastertool

Fra Glostrup
Tilmeldt 18. Apr 11
Indlæg ialt: 269
Skrevet kl. 23:19
Hvor mange stjerner giver du? :

måske kan du finde noget her, men har ikke læst det hele.

http://blog.rubikintegration.com/2009/08/17/zencart-seo-problem-is-your-site-indexed/

http://blog.rubikintegration.com/2009/08/17/zencart-seo-problem-is-your-site-indexed/
Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 23:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Prøv at lave en såkaldt site søgning på google, så vil du se at Google kun har registreret en side, hvilket samtidig er en side uden noget indhold.

Jeg ved ikke hvad du ellers har gjort, fx via Google webmaster Tools, i selve systemet og lign. Men tjekker man lidt dybere, kan man se at din side svare med en fejl 500 kode. Altså fortæller du Google at der er en intern serverfejl, hvilket godt kan resultere i at siden bliver fjernet fra deres index, alt efter hvor længe denne fejl har stået på.

Ud over det, så kan Dobbelt indhold altså godt være skyld i at man kommer i pandaens søger, da de kigger på mange elementer, hvoraf dobbelt indhold er en indikator for en hjemmeside af dårlig kvalitet. jeg vil dog ikke sige at det kan resulterer i det vi ser her.

MVH Kim

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 23:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Glemte lige, at du jo også skal huske at hvis ikke du laver SEO, vil du opleve at du vil få lavere rangering. Men det nytter selvfølgelig ikke noget hvis ikke der er styr på selve systemet først :) det skal du have ordnet før Google vil crawle og indeksere dine sider.

MVH Kim

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 20. Jun 07
Indlæg ialt: 430
Fra  BIZON Skrevet kl. 23:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Der er vist ingen tvivl om at det er den fejl 500 der har bevirket deindekseringen.

Har du ændret i htaccess for nylig?

Du kan iøvrigt selv checke headers her: http://www.seoconsultants.com/tools/headers - også nyttig når man skal kontrollere redirects.

Fra Faxe
Tilmeldt 23. Mar 06
Indlæg ialt: 1418
Fra  Avalance Entertainment & Dansk Party Service Skrevet kl. 23:41
Hvor mange stjerner giver du? :

allerup:
Der er vist ingen tvivl om at det er den fejl 500 der har bevirket deindekseringen.

Tak for de gode svar.

Kim og Allerup. Jeg ved faktisk ikke hvad en fejl 500 er og hvorfor den opstår. Jeg har en programmør tilknyttet der sikkert kan fikse det, men hvad er det jeg skal bede ham om?

Jeg tror ikke der er rettet i htacces fornylig. Jeg ved heller ikke hvor længe fejlen har stået på, da det jo er en sæsonforretning, men forberedelserne til julesæsonen starter jo cirka nu :-)

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 23:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det kan jo være så mange ting der laver den serverfejl. Men mit bud er at det ligger i selve systemet, da en fejl 500 forsaget af fx htaccess, vil lave en reel serverfejl som gør at man slet ikke kan se siden. i hvert fald i de fleste tilfælde, der kan jo være undtagelser.

Men det jeg ville gøre var at gennemsøge serverens filer for linjen "500 Internal Server Error" finder den ikke noget på det, så bare "Internal Server Error". Og finder man heller ikke noget der, er det ikke noget man bare sådan kan finde i selve systemet, og der skal din programmør eller en anden programmør gennemse din hjemmeside for at se hvad det er der generere denne fejl.

Det kan også være en htaccess fejl, men som sagt vil hjemmesiden i de fleste tilfælde så ikke blive vist, medmindre der fx er opsat fejlsider i din htaccess, eller andet.

Men i grunden skal du bare sige til din programmør at siden generere en fejl 500, så bør han vide hvor han skal kigge, hvordan han skal finde det og hvor han evt har lavet noget galt, ved han ikke det, kan det godt være at han måske ikke helt ved nok om programmering og hjemmesider. og måske skal du så lede efter en anden som kan varetage det for dig, da en sådan fejl ikke er noget at spøge med, du får jo ingen besøg fra Google når ikke du er at finde i deres indeks :) Så det er efter min mening meget alvorligt.

MVH Kim

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Fra Faxe
Tilmeldt 23. Mar 06
Indlæg ialt: 1418
Fra  Avalance Entertainment & Dansk Party Service Skrevet kl. 00:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kim. Tak for forklaringen.
Jeg sætter programmøren i sving. Det tror jeg såmænd nok han skal kunne fikse.

Ja det er en RET alvorlig fejl, og heldigvis opdagede jeg det i lavsæsonen, så jeg har et par måneder til at rette op på fejlen, med lidt ekstra links og indhold :-)

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 00:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Allan Bidault:
Hej Kim. Tak for forklaringen.
Jeg sætter programmøren i sving. Det tror jeg såmænd nok han skal kunne fikse.
Det må vi håbe :)

 

Allan Bidault:
Ja det er en RET alvorlig fejl, og heldigvis opdagede jeg det i lavsæsonen, så jeg har et par måneder til at rette op på fejlen, med lidt ekstra links og indhold :-)
og ja det må man sige var heldigt, men omvendt handler det jo også om at være synlig og blive set, er man ikke det (også i lavsæsonen) vil man tabe kunder på det.

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Side 1 ud af 2 (20 indlæg)