Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Momsregnskab i Helikopterfirma??

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. Jul 11
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 21:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg mangler svar på følgende spørgsmål.

Jeg er medejer i et lille helikopterfirma i DK.

Når vi afvikler kunder er prisen momsfri, vi har dog moms udgifter til Fuel, leje af ekstern helikopter, små anskaffelser m.m. Kan det passe at vi ikke kan få alt udgående moms retur?

Vi afvikler dog ca. 10% af vores flyvninger som foto/film opgaver hvor kunden tillægges moms.

Vh

Marie

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 22:17
Hvor mange stjerner giver du? :

HelicoptersDK:

Hej.

Jeg mangler svar på følgende spørgsmål.

Jeg er medejer i et lille helikopterfirma i DK.

Når vi afvikler kunder er prisen momsfri, vi har dog moms udgifter til Fuel, leje af ekstern helikopter, små anskaffelser m.m. Kan det passe at vi ikke kan få alt udgående moms retur?

Vi afvikler dog ca. 10% af vores flyvninger som foto/film opgaver hvor kunden tillægges moms.

Vh

Marie

Hej

Hvis virksomheden har en momspligtig omsætning, så kan der normalt fradrages en forholdsmæssig andel af købsmomsen (indgående moms).

Tonny

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:28
Hvor mange stjerner giver du? :

HelicoptersDK:
Kan det passe at vi ikke kan få alt udgående moms retur?

For de indkøb, som både relaterer sig til de momspligtige og de momsfrie aktiviteter, har I ret til et delvist momsfradrag. Det betyder, at I kan fradrage en forholdsmæssig andel af momsen, svarende til forholdet mellem jeres momspligtige omsætning og jeres samlede omsætning (momsfradragsprocenten).

Hvis I ikke har gjort brug af denne mulighed før skal du være opmærksom på, at I kan gå 3 år tilbage i tiden. Afhængig af jeres omsætning mv. kan der være tale om en pæn sum. Måske værd at få jeres revisor til at se på dette forhold...

/Henrik

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)