Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

MIn egen skatteberegner

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 10:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa,

Først vil jeg sige, ja jeg ved godt Skat har deres egen skattebregner på deres hjemmeside, og den ser meget fin og avanceret ud, men jeg ville prøve at lave min egen MAX simple beregner da min lønsedler ikke ser så avanceret ud. ;-)

Jeg er i lære og jeg kommer snart op på femte og sidste løntrin her om et par måneder. Så jeg ville beregne hvor meget jeg tjente efter skat så jeg havde lettere ved at lægge budget for de næste måneder.

Jeg legede lidt med det i excel og fandt frem til følgende. Desværre kan jeg ikke uploade her i tråden, men har smidt det ind på følgende link hvor det kan downloades:  http://www.2shared.com/file/bJfs5Gao/Skatteberegner.html

Jeg vil bare gerne høre om jeg laver noget forkert, eller om det ser fint ud? Så vidt jeg forstår skal man trække sit fradrag fra sin løn, trække am-bidrag fra dét, og så beskattes af resultatet, derefter tillægger du dit fradrag og så har du din løn efter skat. Jeg har testet med min nuværende løn og fradrag og det ser ud til at være korrekt. Ellers må i lige sige til hvis jeg er gal på den.

Du skriver din løn før skat ind, og så dit fradrag. Så beregner den selv i bunden hvor meget du burde tjene efter skat. Bemærk at jeg betaler 35% i skat. Det skal du lige ændre hvis du har en anden skatteprocent. Det ændres i feltet B12 hvor du bare ændrer 35 til den ønskede skatteprocent.

Håber det kan bruges.
LuckyCharm 

Fra Aarhus
Tilmeldt 3. Aug 07
Indlæg ialt: 706
Fra  DENNI INVEST & CONSULT Skrevet kl. 11:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Ser umiddelbart rigtigt ud - men er du sikker på din trækprocent kun er 35%? Normalt er den 38% og selv hvis du ikke betaler kirkeskat, kommer den ikke ned på 35%. 

 

23-årige iværksætter. Cand. IT studerende og arbejder som IT-Konsulent i en virksomhed i Aarhus og hos LEGO. 

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 11:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Denni Pultz Gottfredsen:

Hej,


Ser umiddelbart rigtigt ud - men er du sikker på din trækprocent kun er 35%? Normalt er den 38% og selv hvis du ikke betaler kirkeskat, kommer den ikke ned på 35%. 

Jep jeg bor i Frederiksberg kommune. Og jeg betaler ikke kirkeskat.

Fra Aarhus
Tilmeldt 3. Aug 07
Indlæg ialt: 706
Fra  DENNI INVEST & CONSULT Skrevet kl. 11:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Jamen så er alt fint :-)

23-årige iværksætter. Cand. IT studerende og arbejder som IT-Konsulent i en virksomhed i Aarhus og hos LEGO. 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)