Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Virksomhedsadresse hos min søster - lovligt?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Ikast
Tilmeldt 3. Jul 09
Indlæg ialt: 82
Skrevet kl. 10:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jer Aminoer

Er der mon nogen der kan svare på, om det er lovligt at min virksomhed har adresse hos min søster, som bor et stykke væk fra mig?

I så fald, skal jeg så kunne dokumentere at jeg lejer mig ind eller? Da det er en webshop vil virksomheden ikke skulle have nogen fysisk besøgsadresse, og adressen bruges derfor kun til modtagelse af post.

Varer vil blive leveret direkte til mit lager.

Jeg kan desværre endnu ikke komme ind på hvorfor det vil være praktisk at adressen skal være der.

Mvh. Helle

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Helle Christensen:
om det er lovligt at min virksomhed har adresse hos min søster, som bor et stykke væk fra mig?

I princippet er der intet til hindrer i at have en adresse ude i byen. Du skulle hellere spørge din søster om der i relation til hendes adresse er nogle hindringer for at drive erhvervsvirksomhed der?

/Henrik

Fra Odense
Tilmeldt 11. Aug 10
Indlæg ialt: 193
Skrevet kl. 12:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Helle,

Der er ikke noget til at hinder for, at du driver din virksomhed fra din søsters adresse. Du behøver ikke kunne dokumentere, at du lejer dig ind hos hende.

Hvis din benyttelse af hendes adresse til virksomhedsdriften har karakter af, at hun stiller et formuegode til rådighed for dig, kan det muligvis få skattemæssige konsekvenser, men modtagelse af post og opbevaring af bilag, server, arbejdsstation og/eller andre småting, som du har hos din søster udgør næppe et større formuegode.

Fra Ikast
Tilmeldt 3. Jul 09
Indlæg ialt: 82
Skrevet kl. 14:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak for svar!

Jeg ved ikke om adressen skal være særligt godkendt til at drive erhverv fra - men det tror jeg heller ikke at min egen adresse er i et helt almindeligt villakvarter, og der har jeg adressen på firmaet nu.

Og så længe det ikke skal godkendes til detailhandel eller lign. hvis man skal have fysisk butik, så burde det vel ikke blive et problem.

Hvis nogen har modstridende svar hører jeg gerne disse, da jeg jo helst vil være på den sikre side.

Mvh. Helle

Fra Ikast
Tilmeldt 3. Jul 09
Indlæg ialt: 82
Skrevet kl. 14:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jens

Nej der er ikke noget formuegode eller noget. Det er kun rent praktisk at adressen skal være hos hende. Lager og forsendelse skal foregå fra en anden adresse som jeg ikke ønsker som firmaadresse.

Mvh. Helle

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 14:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad jeg har hørt om når jeg har snakket med Skat er at de gerne ser at regnskabet er på den registreret adresse.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Niels Henriksen:
Hvad jeg har hørt om når jeg har snakket med Skat er at de gerne ser at regnskabet er på den registreret adresse.

Jeps, men på blanketten er der mulighed for at angive en adresse for, hvor virksomhedens regnskabsmateriale opbevares.

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 14:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Koudahl:

Niels Henriksen:
Hvad jeg har hørt om når jeg har snakket med Skat er at de gerne ser at regnskabet er på den registreret adresse.

Jeps, men på blanketten er der mulighed for at angive en adresse for, hvor virksomhedens regnskabsmateriale opbevares.

Ok takker.

Fra Randers
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 2018
Skrevet kl. 15:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Helle Christensen:

Jeg ved ikke om adressen skal være særligt godkendt til at drive erhverv fra - men det tror jeg heller ikke at min egen adresse er i et helt almindeligt villakvarter, og der har jeg adressen på firmaet nu.

Og så længe det ikke skal godkendes til detailhandel eller lign. hvis man skal have fysisk butik, så burde det vel ikke blive et problem.

Hvis din søster bor i lejlighed (eje eller leje), kan der være regler omkring det at drive erhverv fra lokalerne og man skal derfor søge ejerforeningen ol. tilladelse til det.

Mvh

Fra Odense
Tilmeldt 11. Aug 10
Indlæg ialt: 193
Skrevet kl. 15:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Koudahl:

Niels Henriksen:
Hvad jeg har hørt om når jeg har snakket med Skat er at de gerne ser at regnskabet er på den registreret adresse.

Jeps, men på blanketten er der mulighed for at angive en adresse for, hvor virksomhedens regnskabsmateriale opbevares.

Det eneste krav, som bogføringsloven stiller, er, at regnskabsmaterialet skal opbevares i Danmark. Og dette krav kan Erhvervs- og Selskabsstyrelsen endda dispensere fra.

Regnskabsmaterialet skal opbevares betryggende, i 5 år, tilgængeligt, osv. osv., men der står ingen steder, at det skal opbevares på virksomhedens adresse.

Det er nok bare belejligt for SKAT.

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)