Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

domæne/subdomæne i adressefeltet

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Randers
Tilmeldt 4. Jul 08
Indlæg ialt: 921
Fra  SeoGeek.dk ™ Skrevet kl. 18:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer.

Jeg arbejder pt på en e-butik med mobiltelefon tilbehør, den er lavet med freewebstore (professionel modul) anyway.  Den har adressen http://www.freewebstore.org/mobilshop24 og via unoeuros kontrolpanel hvor jeg har domænet www.mobilsalg24.dk . Jeg har fået .dk domænet til at pege på subdomænet og det er sådan set fint nok. Men det er P.... irriterende at jeg skal se hele urlèn på subdomænet i adressefeltet. Kan jeg ikke gøre noget ved det så der kun står www.mobilshop24.dk ?

På forhånd tak

Officewarrior.dk  Mens Accessories

 

Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 2169
Skrevet kl. 21:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,7 stjerner givet af 3 person

Frank Rasmussen:
Jeg arbejder pt på en e-butik med mobiltelefon tilbehør, den er lavet med freewebstore (professionel modul) anyway.  Den har adressen http://www.freewebstore.org/mobilshop24 og via unoeuros kontrolpanel hvor jeg har domænet www.mobilsalg24.dk   jeg har fået .dk domænet til at pege på subdomænet og det er sådan set fint nok. Men det er P.... irriterende at jeg skal se hele urlèn på subdomænet i adressefeltet. Kan jeg ikke gøre noget ved det så der kun står www.mobilshop24.dk ?

Jeg kan altså ikke tilgå din freewevstore hjemmeside via det link til mobilsalg24?

Men for at svare på det spørgsmål, som jeg gætter på at du stiller, så er det fuldstændigt ubrugeligt hvis din hjemmeside kan tilgås fra to forskellige adresser/domæner, hvis adresselinien i din browser ikke altid ændrer sig til den ene, den ønskede endestation.

Det har handler om super vigtige begreber indenfor søgemaskineoptimering, som hedder 'duplicate content' og '301 redirect', og jeg vil tro at du kan google eller youtube begge dele og blive meget klogere på en time eller to.

Får du det ikke løst, bliver det op ad bakke med mange ting.

Mvh Anders

Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Fra Randers
Tilmeldt 4. Jul 08
Indlæg ialt: 921
Fra  SeoGeek.dk ™ Skrevet kl. 03:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anders.

Ja det fordi jeg har skrevet det forkert i indlæget, FLOT. Men du kan tilgå det i min signatur.

Tror ikke du forstår mit spørgsmål, eller også er det mig der ikke forklarer det korrekt ? Det er ikke sådan at hjemmesiden ligger på 2 forskellige domæner, den ligger kun på subdomænet mens .dk domænet skal pege derhen (på subdomænet), så umiddelbart kan jeg ikke se der skulle være tale om duplicate content (men jeg er ikke ekspert)

Officewarrior.dk  Mens Accessories

 

Fra Horsens
Tilmeldt 21. Jul 09
Indlæg ialt: 668
Skrevet kl. 03:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,5 stjerner givet af 2 person

Hej Frank,

Jeg er heller ikke helt sikker på jeg forstår det.

Men:

Hvis du laver en 301'er fra .dk domænet, kommer du aldrig til at se .dk domænets url i adressefeltet, på nær når du indtaster det og inden du trykker enter.

Istedet ser du urlen på det subdomæne, du redirecter hen til.

Men hvorfor vil du have det hele liggende på et subdomæne. Hvid du skal sige urlen i radioen er det da meget bedre med mobil24.dk eller hvad det nu var.

Det er meget nemmere at huske.

VH

Anders

Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 2169
Skrevet kl. 08:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Frank Rasmussen:

Ja det fordi jeg har skrevet det forkert i indlæget, FLOT. Men du kan tilgå det i min signatur.

Tror ikke du forstår mit spørgsmål, eller også er det mig der ikke forklarer det korrekt ? Det er ikke sådan at hjemmesiden ligger på 2 forskellige domæner, den ligger kun på subdomænet mens .dk domænet skal pege derhen (på subdomænet), så umiddelbart kan jeg ikke se der skulle være tale om duplicate content (men jeg er ikke ekspert)


Hej Frank.
Okay, så er jeg med: Du vil gerne have din hjemmesides adresse til at hedde http://www.freewebstore.org/mobilshop24
Og så vil du gerne have at man kan omstilles til den adresse ved at gå ind på http://www.mobilsalg24.dk 
Se, det kan godt lade sig gøre. Det skal ske via en såkaldt 301 redirect. 
Men som Anders skriver fra The Research Triangle, er det ikke en god idé faktisk.
Og du skal også vide at omstillingen ikke fungerer nu. Klik selv og se her: http://www.mobilsalg24.dk 
Mvh Anders

Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Fra Silkeborg
Tilmeldt 3. Apr 07
Indlæg ialt: 1958
Fra  Vipindi Skrevet kl. 09:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Frank Rasmussen:
Tror ikke du forstår mit spørgsmål, eller også er det mig der ikke forklarer det korrekt ? Det er ikke sådan at hjemmesiden ligger på 2 forskellige domæner, den ligger kun på subdomænet mens .dk domænet skal pege derhen (på subdomænet), så umiddelbart kan jeg ikke se der skulle være tale om duplicate content (men jeg er ikke ekspert)

Hvis du vil have dit www.mobilsalg24.dk til at "pege hen på"/redirecte til www.freewebstore.org/mobilsalg24 så er det freewebstore.org urlen du vil se i din browser, det er der din webshop ligger.

Som jeg forstod dit første indlæg, så vil du have urlen til at vise www.mobilsalg24.dk. Det er det omvendte scenarie, så skal du have shoppen til at ligge på www.mobilsalg24.dk og så redirecte freewebstore.org urlen, men det tror jeg nu ikke du kan.

Men allerførst skal du sikre dig domænet mobilsalg24.dk, så vidt jeg kan se er domænet ikke registreret hos DK-Hostmaster.

Så køb domænet
Find en god webhost
Redirect fra webhosten ti freewebshop.org eller lav din shop på www.mobilsalg25.dk

/Brian 

Fra Randers
Tilmeldt 4. Jul 08
Indlæg ialt: 921
Fra  SeoGeek.dk ™ Skrevet kl. 20:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen.

Og tak for input. @Brian jeg har købt og aktiveret domænet :-) Men tror nu det er ved at lykkedes, inde på unoeuros kontrolpanel i DNS indstillinger kan jeg se jeg har mulighed for at lave en 301 redirect jeg kan også opsætte fælgende værdier.

type: CNAME
host: www
værdi: shop.freewebstore.org

Så der går jo lige op til 24 timer før ændringerne træder i kraft, så aftenter lige, ellers skriver jeg lige igen v:-)

På forhånd tak drenge.

Officewarrior.dk  Mens Accessories

 

Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 2169
Skrevet kl. 22:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Frank, det lyder altså ikke helt som den rigtige metode, det der. Men skriv lige her i tråden når det fungerer, og så kan vi teste for dig om det faktisk fungerer som det skal med en 301 redirect sådan rent teknisk.

Mvh Anders

Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Fra Randers
Tilmeldt 4. Jul 08
Indlæg ialt: 921
Fra  SeoGeek.dk ™ Skrevet kl. 22:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for det Anders, det vil jeg helt sikkert gøre, er heller ikke sikker på det er korrekt det jeg laver, men jeg prøver mig frem. Måske jeg rent faktisk kan lærer noget af det :-)

Officewarrior.dk  Mens Accessories

 

Fra Silkeborg
Tilmeldt 3. Apr 07
Indlæg ialt: 1958
Fra  Vipindi Skrevet kl. 22:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Frank Rasmussen:
Og tak for input. @Brian jeg har købt og aktiveret domænet :-)

Det er domænet mobilsalg24.dk vi taler om?

Det står altså stadig som ikke registreret/aktiveret hos dk-hostmaster.dk
Har du været logget på dk-hostmaster.dk med det tilsendte handle og aktiveret domænet? Du har fået en mail med info efter du bestilte det hos unoeuro.

Og så er jeg ellers meget enig med Anders i at det virker som om du er ved at gøre det lidt bagvendt. 

/Brian 

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)