i debat
Bliv gratis medlem på Amino

Køb et Amino Sponsorlink

Nye ekspertblog-indlæg
om  Marketing & Salg (Ikke Internet)

Læs flere ekspertindlæg

Top karmaliste (30 dage)

De flinkeste Amino’er der hjælper mest med "Diverse salg, marketing, PR & kundeservice "

Markedsføring af Android App

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
Amino-karma 39
Fra Slagelse
Tilmeldt 3. jul 11
Indlæg ialt: 8

Skrevet 03-07-2011 kl. 14:05

Hej Aminoer

Er der nogen herinde, som har erfaring med markedsføring af en app til Android?

Jeg har lavet en gratis app til Android, hvor brugere kan tilgå filer på deres telefon, som virker både med og uden Wi-Fi, men mangler lidt rådgivning om, hvordan man markedsfører en app mest fornuftigt.

Jeg har prøvet AdMob, hvilket var lidt af en skuffelse (med 2.5 millioner visninger og en ctr. på ca. 0.71% gav det samlet ca. 40 downloads af app'en)

App'en kan ses på https://market.android.com/details?id=com.mobcable.app

Mvh
Ulrich

Amino-karma 448
Fra København
Tilmeldt 8. jan 09
Indlæg ialt: 94
Amino Plus Amino Ekspert
Babar Baig
Skrevet 20-09-2011 kl. 11:23

Hej Ulrich

Tillykke med din app.

har du tracking på din app? hvis ikke så sørg for at få google  analytics integreret og få defineret nogle sessions. http://code.google.com/mobile/analytics/docs/

Sørg for at teste din landing side af med forskellige sider og test af hvad der virker bedst.

Sørg for at få så mange +1 da det nu har en stor værdi.

Hvordan kørte du din kampagne hos Admob? husk kun at målrette din annoncering til de Android telefoner som du ved din app virker på - en anden mulighed kunne være kun at målrette Admob annoncering til Wifi trafik.

Hvis du har en Adwords konto så kan du målrette annoncer til websider fra d. 30 september - Admob bliver i fremdiden kun for  in app markedsføring og web-mobil markedsføring bliver fra adwords interfacet.

Jeg har også prøvet Inmobi, Millenium, Jumptap etc. men Admob har virket bedst for mig.

mvh

Babar

Amino-karma 3.773
Fra Sorø
Tilmeldt 11. apr 09
Indlæg ialt: 844

Michael R. Gertz
Fra Ringhus.dk
Skrevet 21-09-2011 kl. 08:54

Har lige hentet din App og den fungerer skide godt, har testet den over 3G.

Har i øvrigt smidt dig en ***** anbefaling på market. og smidt den op på min FB væg

Amino-karma 39
Fra Slagelse
Tilmeldt 3. jul 11

Ulrich Jensen
Skrevet 21-09-2011 kl. 19:14

Hej Babar, tak for svaret

Jeg har analytics på mobcable.com, da den skal bruges sammen med app'en.

Jeg har ikke smidt +1 på (endnu), men det er helt klart noget der skal på.

Jeg kommer med en samlet post over de "forsøg" på markedsføring jeg har været igennem, både med succes'er og fiaskoer.

Mvh

Ulrich

Amino-karma 39
Fra Slagelse
Tilmeldt 3. jul 11

Ulrich Jensen
Skrevet 21-09-2011 kl. 19:37

Jeg prøvede mig lidt frem, i ugerne efter at app'en blev lagt på Android Market

Det jeg prøvede og hvordan det gik er følgende:

AdMob (Google)
Reklamerne blev bestilt og sat til at sprede sig ud over hele dagen. Efter 30 sekunder modtog jeg
en email om at dagens budget var brugt og den var vist 235.000 gange (med en ctr på ca. 1%)
Det gav kun ca. 20 installs af app'en.
Fordele:
Forholdsvis enkelt at bruge
Ulemper:
Meget begrænset antal tegn i reklameteksten, fejl på websitet (de kan dog være rettet siden), reklamerne blev
vist sindsygt hurtigt, selvom at de skulle have været spredt over hele dagen.

Adwords (Google)
Reklamerne blev bestilt, det gav ret mange installs.
Fordele:
Effektivt, god plads til tekst. Masser af blogs man kan læse med erfaringer.
Ulemper:
Dyrt (klikprisen er høj indenfor mobil og Android søgeord), ret kompliceret at bruge.

Personlig henvendelse til danske sites
Min kammerat skrev til flere danske sites, hvilket gav nogle artikler og kontakter.
Fordele:
Gratis (pånær tid), effektivt og til at komme igennem til administratorerne, som var flinke og høflige.
Ulemper:
Stærkt begrænset antal danske sites.

Personlig henvendelse til udenlandske sites
Jeg skrev til adskillige udenlandske sites, det gav ingen response, overhovedet ingen.
Fordele:
Stor eksponering hvis det lykkes.
Ulemper:
Ingen læser ens mails, de drukner i mængden.

Pressemeddelse via. presswire
Jeg udsendte en pressemeddelse via. presswire (dog midt i agurketiden), det var mest et eksperiment men det gav helt klart den
bedste eksponering. Samme dag som meddelsen blev udsendt, blev jeg interviewet af flere journalister og i ugerne efter blev app'en nævnt i flere landsdækkende medier, samt online medier.
Fordele:
Stor eksponering, billigt pr. install af app (endda billigere end Adwords). Læsere postede app'en på udenlandske sites, hvilket igen gav endnu flere installs.
Ulemper:
Dyrt at starte med. Pressemeddelsen kan kun fyres af en gang, om samme lancering.

Forum post på AndroidForum.dk
Det første sted jeg skrev om app'en. Det gav adskillige gode svar, fejlrapporter osv.
Fordele:
Ildsjæle som rent faktisk tester ens app, godt forum hvor folk er aktive. Folk læser og svarer indlæg.
Ulemper:
Kræver tid

De danske sites som vi skrev til med resultat, er blandt andet:
Appsandroid.dk
Bliver opdateret tit, admin på sitet svarer venligt og er samtidig effektiv til at tage broden af eventuelle negative kommentarer.
i artikler. Admin virker oprigtigt interesseret i Android og svarede positivt på henvendelse.

Mobilsiden.dk
Stor side, de svarede venligt og skrev om app'en.

For lige at samle op, så det jeg vil gøre næste gang at jeg skulle lancere en Android app (i rækkefølge):
1. Poste app'en i et dansk aktivt forum, det giver en unik mulighed for at få fejlrettelser forslag osv.
2. Skrive og udsende en pressemeddelse og skrive direkte til danske Android sites
3. Starte reklamekampagne med adwords.

Min eneste store skuffelse var AdMob, jeg vil dog prøve det igen på et tidspunkt, med en anden app.
Den store overraskelse var Presswire, som viste sig at være ret effektivt.

Mvh
Ulrich

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)

RSS-feed

Marketing & Salg (Ikke Internet) er venligst sponseret af: