Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Forsinkelse i linkbuilding?

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)
Fra Odense
Tilmeldt 30. May 11
Indlæg ialt: 282
Skrevet kl. 10:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey,

Jeg har to små spørgsmål. Det ene er måske nok rimelig åbenlyst, men jeg vil alligevel gerne have det bekræftet. Via yahoo site explorer har http://www.hornskovvindberg.dk/inkasso.php 98 inlinks. Jeg har oprettet en hel del mere end det på nettet, på blogs, gæstebøger (her på amino osv.). Grunden til at de ikke fremgår er vel blot at google endnu ikke er faldet over dem?

Min "plan" for linkbuilding er at lave sådan ca 20-30 links til siden om dagen sådan rimelig generelt. Når jeg laver links, hvor længe går der så i reglen før de påvirker min placering? (og er det en god/dårlig strategi btw?)

Fra Aarhus
Tilmeldt 20. May 09
Indlæg ialt: 1367
Fra  Market Extensions Styrpaavarmen Skrevet kl. 11:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er ikke de link google har fundet, det er de link yahoo har fundet :) 

Dem google har fundet til siden kan du se i Webmaster Tools. Derudover så afhænger det af hvor dine links bliver lagt, hvor længe der går inden de bliver fundet - hvis det er sider Google/Yahoo etc besøger ofte, går det hurtigere end hvis det er en blog du selv har lavet hvor der ingen links er til - så har du ingen garanti for google nogensinde finder dit link der. :)

Hos www.bedrenaetter.dk sælger jeg alt til soveværelset. Skal du have en ny seng? 

Tilmeldt 25. Jun 08
Indlæg ialt: 28
Fra  Bioburn.dk - Kvalitets biopejse Skrevet kl. 19:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tillader mig da lige at besvare dit andet spørgsmål idet det første er blevet afklaret.

20-30 links om dagen lyder umiddelbart voldsomt, det er vigtigt at du sørger for at din linkbuilding ser naturlig ud -dvs. at du langsomt skalerer op, og gerne bygger links fra forskellige kilder (blogs, social bookmarks etc). Hvor lang tid der så går før de påvirker dig er umuligt at svare på idet google er en ret besynderlig størrelse.

Jeg har lagt mærke til at man i google webmaster tool (forhåbentligt) kan se frem til en effekt i SERP når google crawler dine sites meget mere end normalt over en periode. En stigning i besøg fra google er selvfølgelig naturligt idet den finder din side igennem en masse links du har lavet. Om du så kan overhale dine konkurrenter er svært at sige - her må du evt. bruge tools som seo powersuite, eller selv vurdere deres indgående links + site kvalitet og mange andre faktorer.

Så om det er en god ide: nej, hold det naturligt, og sørg for at sprede dine links lidt ud over tid og kilder - så er det formegentlig en meget god ide ;)

Vil du gerne have mere relevant trafik? Så læs min blog om content marketing.

Fra Aarhus
Tilmeldt 4. Jan 11
Indlæg ialt: 1085
Fra  Linde-media Skrevet kl. 19:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Yahoo er ved at udfase deres link-værktøj, så du kan ikke stole på dataen :=)
Du kan i øvrigt heller ikke stole på Google Webmaster tools.
Prøv Majestic SEO. Det er eftersigende et rigtig godt værktøj til links! :=) 

Fra Viborg
Tilmeldt 5. Jun 10
Indlæg ialt: 1941
Fra  Modified Solutions ApS Skrevet kl. 19:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Efter min ydmyge mening: Er det fint nok at lave "link" på f.eks. Amino, men det giver altså ikke noget SERP eller pagerank fordel.

Der er jo ufatteligt mange sider på Amino, og deres "linktrade" værdi er null (igen efter min mening) - men det er dog nyttigt til at få Google til at vandre forbi ens side mere. Hver gang jeg skriver herinde, så vandrer Google lige forbi min side iflg mine weblogs... *GG*

Fra København SV
Tilmeldt 2. Aug 10
Indlæg ialt: 2596
Fra  Fotology Fotology.dk Skrevet kl. 20:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Husk også at tjekke om dine link er nofollow, for så kan du ikke bruge dem til noget som helst..

Roses are red, violets are blue, I’m schizophrenic, and so am I.
– Oscar Levant

Fra Odense
Tilmeldt 30. May 11
Indlæg ialt: 282
Skrevet kl. 20:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har tjek på at det ikke er nofollow links, men tak for tippet :)

Det er bare rigtig rigtig svært at finde gode steder til links synes jeg. 

Fra Århus
Tilmeldt 2. May 10
Indlæg ialt: 34
Fra  Billigt internet Skrevet kl. 20:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Bare lige et hint.

Backlinking handler ikke KUN om antal.


I øvrigt er det lidt noget "gæt en abe" at nofollow ikke "tæller"

Hvis der findes et par folk med en smule hjerne inde hos google, så har de sørget for at nofollow netop tæller og end da mere og MEGET mere end folllow.

http://www.4gmobiltbredbaand.dk

Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 2169
Skrevet kl. 21:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Jonas Jørgensen:
Hvis der findes et par folk med en smule hjerne inde hos google, så har de sørget for at nofollow netop tæller og end da mere og MEGET mere end folllow.

Dén teori vil jeg gerne høre lidt mere om! :-)

Jeg er enig i at det er muligt at nofollow også tæller (lidt). Men at nofollow skulle tælle mere eller burde tælle mere end dofollow, er nyt, så jeg lytter gerne til forklaringen.

Mvh Anders

Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Fra Odense
Tilmeldt 30. May 11
Indlæg ialt: 282
Skrevet kl. 21:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Jonas Jørgensen:
Hvis der findes et par folk med en smule hjerne inde hos google, så har de sørget for at nofollow netop tæller og end da mere og MEGET mere end folllow.

Logikken er jo god. Hvis du beder google om at følge et link kan det jo kun være med det motiv at give mere linkjuice til den side, hvorimod hvis du beder om nofollow, så siger du at linket er vigtigt nok til at linke til, men ikke en side du ønsker at hjælpe frem mht. SEO. 

Ærligt, hvis jeg var google, ville nofollow links give dobbelt af alt andet.

Side 1 ud af 3 (21 indlæg)