Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad fanden render skat og laver?!

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Aarhus
Tilmeldt 3. Aug 07
Indlæg ialt: 706
Fra  DENNI INVEST & CONSULT Skrevet kl. 07:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

.. bliver sgu lige nødt til at få afløb for mine frustrationer her til morgen.

Har længe bøvlet med at få lukket et SE-nummer ned. Først kunne SE-nummeret ikke findes på deres WebReg side. Da det endelig blev synligt og jeg kunne vælge ophør/luk virksomheden, så var det mit alm. CVR-nr den ville lukke.

Jeg ringede ind til dem og forklarede problemstillingen og den rare dame fortalte, at man desværre ikke kunne lukke SE-nr. via WebReg endnu og forklarede yderligere, at jeg skulle sende afmeldelsen med posten.

Fair nok, det må jeg jo så gøre. Har udfyldt blanketten med SE-nummeret m.v., og afsendt det for en uge eller to siden.

Til min store skræk opdager jeg i dag via cvr.dk, at de har lukket mit alm. CVR-nr. ned.

HVAD FANDEN TÆNKER DE PÅ?! Jeg har indsendt en ophørs blanket med et SE-nummer på - hvorfor tror de så de skal lukke mit CVR-nr... suk 

23-årige iværksætter. Cand. IT studerende og arbejder som IT-Konsulent i en virksomhed i Aarhus og hos LEGO. 

Fra Nykøbing Sj
Tilmeldt 29. Sep 09
Indlæg ialt: 855
Fra  Jimmis garage Skrevet kl. 08:28
Hvor mange stjerner giver du? :

De har nok travlt ;-)

Men ingen grund til panik, du får bare åbnet dit CVR igen ;-)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 08:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Denni Pultz Gottfredsen:
Har længe bøvlet med at få lukket et SE-nummer ned.

Har du forsøgt at lukke en delregistrering ned, som ikke har varet i 2 år....

Fra Aarhus
Tilmeldt 3. Aug 07
Indlæg ialt: 706
Fra  DENNI INVEST & CONSULT Skrevet kl. 09:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Jimmi: Hænger i deres telefonservice lige pt. - er du sikker på de bare kan åbne det samme CVR-nr. op igen?

Henrik: Jeps, den har varet ca. 1 år.

 

23-årige iværksætter. Cand. IT studerende og arbejder som IT-Konsulent i en virksomhed i Aarhus og hos LEGO. 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Du skal afmelde via CVR.nr. og i bemærkningsfeltet tydeligt skrive, at det er SE.nr., der skal

lukkes.

Som duy beskriver det, har SKAT gjort det korrekt.

MvH

Peter

Tilmeldt 24. Jul 07
Indlæg ialt: 832
Fra  Ulrik Rode Skrevet kl. 10:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis det er et personligt ejet firma, - så vil du altid få samme cvr nummer tildelt.. også HVIS nu det havde været rigtigt det skat havde gjort, - og du først ville starte firma igen om 10 år, - så ville du om 10 år få samme cvr nummer som det du lige har lukket..

Det følger dig - lidt som dit personnummer, - sålænge det er dig og kun dig der står som indehaver..

/Ulrik

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Ulrik..ja..men det er jo ikke problemet her.

MvH

Peter

Tilmeldt 24. Jul 07
Indlæg ialt: 832
Fra  Ulrik Rode Skrevet kl. 22:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter - Revisor:

Ulrik..ja..men det er jo ikke problemet her.

MvH

Peter

 

Fyren har fået lukket sit cvr-nummer ned, - og var - som jeg forstod det nervøs for, at han ikke kunne få det samme igen, læst ud fra svaret til Jimmi:

"Jimmi: Hænger i deres telefonservice lige pt. - er du sikker på de bare kan åbne det samme CVR-nr. op igen?"

Og så forklarede jeg, at det vil altid være samme cvr nr han får, uanset hvor mange gange han åbner og lukker det, - sålænge det er et personligt ejet selskab...:O

/Ulrik

Fra Aarhus
Tilmeldt 3. Aug 07
Indlæg ialt: 706
Fra  DENNI INVEST & CONSULT Skrevet kl. 09:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter - Revisor:

Hej.

Du skal afmelde via CVR.nr. og i bemærkningsfeltet tydeligt skrive, at det er SE.nr., der skal

lukkes.

Som duy beskriver det, har SKAT gjort det korrekt.

MvH

Peter

Hej Peter, jeg havde gjorde det tydeligt på blanketten, netop fordi jeg var bange for de nok skulle få det fucket op :-)

23-årige iværksætter. Cand. IT studerende og arbejder som IT-Konsulent i en virksomhed i Aarhus og hos LEGO. 

Fra Aarhus
Tilmeldt 3. Aug 07
Indlæg ialt: 706
Fra  DENNI INVEST & CONSULT Skrevet kl. 09:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Ulrik - mensbasic.dk:

Peter - Revisor:

Ulrik..ja..men det er jo ikke problemet her.

MvH

Peter

 

Fyren har fået lukket sit cvr-nummer ned, - og var - som jeg forstod det nervøs for, at han ikke kunne få det samme igen, læst ud fra svaret til Jimmi:

"Jimmi: Hænger i deres telefonservice lige pt. - er du sikker på de bare kan åbne det samme CVR-nr. op igen?"

Og så forklarede jeg, at det vil altid være samme cvr nr han får, uanset hvor mange gange han åbner og lukker det, - sålænge det er et personligt ejet selskab...:O

/Ulrik

Tak for dit svar, Ulrik. Det var korrekt jeg var lidt nervøs for at få tildelt et nyt. 

Fik fat i en medarbejder, som også godt kunne se det var forkert. Hun ville lige gøre hendes kollega opmærksom på det og få hende til at rette op på det. Desværre er den selvsamme kollega kun deltidsansat, så har nok ikke mit CVR åbent igen før sidst i næste uge.

 

23-årige iværksætter. Cand. IT studerende og arbejder som IT-Konsulent i en virksomhed i Aarhus og hos LEGO. 

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)