Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

tlf og abonnement, i privat navn, men over firmaet? HJÆLP... Vil gerne have ny erhvervsmobil i aften:-)

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Århus C
Tilmeldt 26. Jan 11
Indlæg ialt: 85
Skrevet kl. 20:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino-brugere.

Jeg har set en mobil og et abonnement som passer perfekt til mit firma, mit problem er bare at det ikke er et erhvervs-abonnement, og når jeg skal bestille telefonen og abonnementet har jeg ikke mulighed for at skrive firmanavn og cvr nr på bestillingen, hvilket vil sige at mit firma-navn ikke kommer til at stå på fakturaen, er det et problem i forehold til regnskabet?

Altså kan jeg stadig trække alt fra? Da det jo reel er en firmatlf og ikke en privat.

 

Uddannelses- & Kursus Center for massører, wellness, fitness www.krop-kuc.dk

Nu også med Webshop se WEBE.DK

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 11. Feb 11
Indlæg ialt: 315
Fra  1264 Skrevet kl. 22:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Maria

Hvis ikke fakturaerne er udstedt til dit firma, så kan du desværre ikke få momsen refunderet. Og det er underordnet at det er en telefon som du kun bruger i din virksomhed.

Prøv at høre virksomheden om du ikke kan bestille den som et erhvervsabonnement - det kan jo være, at de bare ikke har skrevet det på deres hjemmeside :o)

God fornøjelse med telefonen,

Susan :o)

 

Fra Århus C
Tilmeldt 26. Jan 11
Indlæg ialt: 85
Skrevet kl. 22:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay.. Øv øv, har sakket med firmaet (call me) og de kan ikke lave det som et erhvervsabonnement:-( Har jeg andre muligheder?

 

Mvh Maria, Skaarup-massage

Uddannelses- & Kursus Center for massører, wellness, fitness www.krop-kuc.dk

Nu også med Webshop se WEBE.DK

Tilmeldt 9. May 10
Indlæg ialt: 211
Skrevet kl. 22:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er nu ikke enig i at det skulle være et problem at få refunderet momsen på de regninger selv om det er dit private navn der står på regningen. 

Du bliver jo multimediebeskattet og burde derfor kunne tilføje alle telefonregninger til firmaets regnskab.

Har du en android enhed der ikke er "Google" godkendt - se 1mobile.com som APK marked.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 11. Feb 11
Indlæg ialt: 315
Fra  1264 Skrevet kl. 22:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen

Desværre ... købers navn skal fremgå af fakturaen. Med "købers navn" menes det navn, som  virksomheden er registreret under, for at man kan få momsfradrag. En virksomhed kan således ikke få momsfradrag ved fakturaer som er udstedt til fx virksomhedens ejer.

Du kan selvfølgelig godt tage fakturaerne med i dit regnskab, men du kan som sagt ikke få momsfradrag.

Det kunne måske betale sig at se dig om efter en telefon og et abonnement i et selskab, som har erhvervsabonnementer. Selvom Call Me måske lige nu er billigere, så kan det jo ske at den moms, du ikke kan få fradrag for, faktisk "æder" gevinsten op :o)

Susan :o)

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 11. Feb 11
Indlæg ialt: 315
Fra  1264 Skrevet kl. 22:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Von Vorre:

Jeg er nu ikke enig i at det skulle være et problem at få refunderet momsen på de regninger selv om det er dit private navn der står på regningen. 

Du bliver jo multimediebeskattet og burde derfor kunne tilføje alle telefonregninger til firmaets regnskab.

Hej Von Vorre

Det er ikke korrekt. Fakturaen skal være udstedt til virksomheden for at virksomheden kan få momsfradrag.

Multimediebeskatningen er en helt anden snak ... den har ikke noget med momsen at gøre.

Susan :o)

Tilmeldt 9. May 10
Indlæg ialt: 211
Skrevet kl. 22:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Susan Vestergaard:

Hej Von Vorre

Det er ikke korrekt. Fakturaen skal være udstedt til virksomheden for at virksomheden kan få momsfradrag.

Multimediebeskatningen er en helt anden snak ... den har ikke noget med momsen at gøre.



Hvor står det henne ? Der står endda på SKAT egen hjemmeside at man fra fradrage andele af private udgifter !

Hvad så med alle de regninger der ikke er udstedt til nogen speciel ? Kopipapir fra Føtex etc. ?

 

Har du en android enhed der ikke er "Google" godkendt - se 1mobile.com som APK marked.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 11. Feb 11
Indlæg ialt: 315
Fra  1264 Skrevet kl. 22:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Von Vorre:

Hvor står det henne ? Der står endda på SKAT egen hjemmeside at man fra fradrage andele af private udgifter !

Hvad så med alle de regninger der ikke er udstedt til nogen speciel ? Kopipapir fra Føtex etc. ?

Det er noget helt andet med boner fra butikker. Her er kravet, at momsbeløb eller moms-% skal være angivet, for at man kan få fradrag for momsen.

Du kan bl.a. læse om en afgørelse fra Landsskatteretten omkring fakturaer, som ikke var udstedt til virksomheden, men hvor virksomheden havde løftet moms af. De blev underkendt.

http://www.dagligmail.dk/tools/documentssilo1.asp?A=10&B=03486&desc=Klagen%20skyldes,%20at%20indt%E6gter%20fra%20fysioterapi%20ikke%20er%20anset%20for%20momsfritaget.%20Udl%E6g%20foretaget%20af%20medarbejder%20er%20ikke%20anset%20for%20at%20indeholde%20fradragsberettiget%20mo

Husk at der er forskel på, hvad der kan fradrages skattemæssigt og momsmæssigt.

Susan :o)

Tilmeldt 9. May 10
Indlæg ialt: 211
Skrevet kl. 23:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Susan Vestergaard:

Det er noget helt andet med boner fra butikker. Her er kravet, at momsbeløb eller moms-% skal være angivet, for at man kan få fradrag for momsen.

Du kan bl.a. læse om en afgørelse fra Landsskatteretten omkring fakturaer, som ikke var udstedt til virksomheden, men hvor virksomheden havde løftet moms af. De blev underkendt.

http://www.dagligmail.dk/tools/documentssilo1.asp?A=10&B=03486&desc=Klagen%20skyldes,%20at%20indt%E6gter%20fra%20fysioterapi%20ikke%20er%20anset%20for%20momsfritaget.%20Udl%E6g%20foretaget%20af%20medarbejder%20er%20ikke%20anset%20for%20at%20indeholde%20fradragsberettiget%20mo

Husk at der er forskel på, hvad der kan fradrages skattemæssigt og momsmæssigt.

Susan :o)

Som jeg læser den sag du henviser til så er det en 3. person der er ansat i firmaet de omtalte regninger er udstedt til og ikke indehaver.

Den omtalte §58 siger :

§ 58. Registrerede virksomheder skal til dokumentation af den indgående afgift kunne fremlægge fakturaer, herunder forenklede fakturaer og afregningsbilag, eller enhedsdokumentets eksemplar 8 med eventuelle rettelsesmeddelelser m.v. fra told- og skatteforvaltningen eller fakturaer for erhvervelser fra andre EU-lande med anførelse af sælgerens og køberens registreringsnummer. 

Som jeg læser det står det intet om navn. 

Jeg har bilag udstedt personligt til mig f.eks. omkring telefon som jeg fradrager momsen på, og det har tænkt mig at blive ved med.

Det er ikke skattefradrag SKAT skriver om mht. til personlige andele - det er MOMS. 

Har du en android enhed der ikke er "Google" godkendt - se 1mobile.com som APK marked.

Tilmeldt 9. May 10
Indlæg ialt: 211
Skrevet kl. 23:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Kommer forøvrigt lige i tanke om at jeg for en del år siden fik indkaldt en del materiale til kontrol, herunder en del bilag udstedt til mig privat mest telefonregninger og erhvervsbøger.

Den gennemgang gav faktisk ikke anledning til bemærkninger eller nægtet fradrag af momsen på bilag udstedt til mig personligt.

Jeg har googlet og læst løs på SKAT her til aften - og syndes faktisk ikke jeg kan finde et specifikt svar. 

Har du en android enhed der ikke er "Google" godkendt - se 1mobile.com som APK marked.

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)