Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

HVilket bilag skal jeg bruge til mit regnskab???

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 21. Jun 11
Indlæg ialt: 125
Skrevet kl. 01:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa aminoer.

jeg håber ikke det er et dumt spørgsmål.

men jeg er lidt i tvivl om hvilket bilag jeg skal bruge til mit regnskab når jeg har bestil en odre.?

  1. Jeg bestiller varen på en side. Her kan jeg printe odren ud men ikke en desideret faktura.
  2. Så er der en paypal kvitering
  3. Så er der bank posterings bilag.

Skal jeg bruge alle 3 og samle dem, eller hvilken skal jeg printe ud og gemme til mit regnskabsprøgram?

mvh

iPhoneCentral.dk - Gratis Hjælp, Tips & Tricks mm. Du kan også altid se iPhone priser fra udvalgte teleudbydere.

Fra Odense
Tilmeldt 22. Apr 11
Indlæg ialt: 186
Skrevet kl. 05:12
Hvor mange stjerner giver du? :

KIgger lige med her ;)

Jeg kender i hvertfald heller ikke helt svaret..

Mvh.
Alexander

"Mit eneste problem er at jeg ser muligheder over alt, det er hektisk..... Nej det er faktisk også en mulighed"

Fra Randers
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 2018
Skrevet kl. 07:44
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Gem ordren.

Så kan man se, hvad du har købt og bogholderen kan nemmere postere købet på den rigtige konto. Hvis du har betalt via paypal, men pengene er hævet direkte på din kassekredit, så behøver du ikke gemme den kvittering, da man så ved bogføringen vil tage udgangspunkt i din bank.

Hvis du derimod har penge stående på din paypal konto, så hævningen ikke kommer i banken lige med det samme, så vil jeg gemme den kvittering, så man nemmere kan se, hvordan du har betalt varen.'

Vil du være helt sikker, så sætter du alle 3 kvitteringen i mappen og så kan SKAT ikke rigitg brokke sig, hvis du får indkaldt dit regnskab.

Mvh 

Fra Hundested
Tilmeldt 4. Jan 11
Indlæg ialt: 457
Fra  Fatsak Skrevet kl. 07:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Øh du skal bede firmaet du har købt fra om en faktura.

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 10:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Nip:

Jeg er lidt i tvivl om hvilket bilag jeg skal bruge til mit regnskab når jeg har bestil en odre.?

  1. Jeg bestiller varen på en side. Her kan jeg printe odren ud men ikke en desideret faktura.
  2. Så er der en paypal kvitering
  3. Så er der bank posterings bilag.

Skal jeg bruge alle 3 og samle dem, eller hvilken skal jeg printe ud og gemme til mit regnskabsprøgram?

Det er desværre noget man oplever alt for tit. Webhopejere glemmer ofte at lave en faktura, selvom loven kræver at de gør det.

Ingen af de nævnte bilag er gyldige som bevis, og du skal derfor tage kontakt til sælgeren af varerne og bede om at få en decideret faktura.

Jeg har personligt oplevet flere webshopejere, som prøver at overbevise mig om, at en ordreseddel er rigeligt, men det er det altså ikke ifølge lovgivningen.

Hvis de ikke laver en faktura, så bryder de loven, og du kan anmelde deres virksomhed til SKAT. Denne trussel plejer at få en faktura ud af sælger.

 

Tilmeldt 21. Jun 11
Indlæg ialt: 125
Skrevet kl. 14:07
Hvor mange stjerner giver du? :

nu drejer det sig i mit tilfælde omodre jeg bestiller hosforskellige kineser over alibaba

iPhoneCentral.dk - Gratis Hjælp, Tips & Tricks mm. Du kan også altid se iPhone priser fra udvalgte teleudbydere.

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 14:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Der stilles samme krav til kineserne.

Du risikerer, at du ikke kan trække dit køb fra, hvis du ikke har en gyldig faktura, som overholder de regler, som er opsat.

Min erfaring er, at de gerne vil sende en faktura til dig, hvis du spørger efter den. De kan jo risikere, at du handler med dem igen, hvis de er venlige overfor dig... Wink

 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 20:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Omvendt ER der web firmaer som IKKE vil komme med en egentlig faktura. Surt og besværligt hvis det er mange, men jeg synes ud fra hvad jeg har læst, at man ikke skal se det som en katastrofe hvis det mindre beløb og man har klart bevis i form af ordre og betaling.

Apple - som eksempel kommer aldrig til at sende en faktura for deres apps, men skat kommer næppe heller til at nægte fradrag hvis ordre og betaling er helt klare.

Lige så besværligt kan det være, hvis man får mange kontant bilag fra butikker, som sagtens kan ha A/S i firmavnet, men hvor regning er håndskrevet med total uden moms eller en kassebon uden klar angivelse. Men SKAL ha en regning med moms, men har man mange, og det er små beløb, så må man gøre op med sig selv, om man hver gang skal til at ringe rundt og kræve faktura for de 125 kr for en stol - eller satse. Det er så besværligt så mange der ikke overhold alle formaliteter, 

Det er ikke en god hovedregel, men jeg vover pelsen i alle fald og tager dem i regnskab hvis det er klart hvad det drejer sig om

vh

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)