Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jeg har købt to utrolig stærke domæner.. mangler lidt hjælp:)?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra Århus
Tilmeldt 10. Feb 11
Indlæg ialt: 45
Skrevet kl. 00:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er

Jeg har købt to utrolig stærke domæner, de indeholde begge forretnings koncepter som to store firmaer markedsføre, men de vil have noget salg ud af, det er ren kundeservice - andre får salget.  

Min tanker og spørgsmål er: 

Forhindringer: Begge disse hjemmesider indeholder blandt andet navnet på disse virksomheder - så jeg må jo højst sandsynligt ikke bruge dem? - hvordan finder jeg ud af det, uden at kontakte firmaerne?

Hjemmesiden har samme navn som et forretnings koncept som disse to firmaer kører med.   

Tanker: Hvis jeg kunne videresælge disse produkter, med stort set gratis markedsføring (ved jeg godt det aldrig er), så kunne det blive rigtig godt.. ! 

Andre tanker: Hvis jeg ikke må bruge disse to sider, men stadig "ejer?" to rigtig stærke sider, kan jeg så tjene på den, hvis de respektive firmaer vil have fat i dem senere hen? Eller kan de bare tage dem uden videre?  

Jeg håber på lidt hjælp og svar:) - Jeg er ny på området, så bær over med mig hvis nogle af de overstående ting skulle tages for givet. 

PFT


Venlig hilsen
Lemme  

Fra Horsens
Tilmeldt 21. Jul 09
Indlæg ialt: 668
Skrevet kl. 02:32
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej,

Patent og Varemærkestyrelsen har en søgefunktion, hvor du kan søge efter registrerede varemærker.

Hvis de domæner du har købt er reg. varemærker kan virksomhederne køre en sag mod dig og få fat i domænerne via DK-hostmaster.

Hvis der er tale om produkter de pågældende firmaer har produceret kan navnene muligvis ikke bruges i et domæne, da virksomheden har en brugsret over navnene.

Hvis der er tale om meget generiske navne, f.eks. navnet realkreditlån, er det formentlig ikke muligt at hævde nogen form for brugsret.

I store træk er det sådan jeg tror det er.

Andre kan måske tilføje lidt mere.

/Anders

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)