Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Diæter fra rejser - i ApS overført til private andele??

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:34
Hvor mange stjerner giver du? :

En anden tråd om forskel mellem ApS og personligt CVR giver anledning til endnu et spørgsmål fra spørgejørgen

Hvis ejeren af ApS kapitalen rejser og ikke tager mad og forplejning betalt, så kan han modtage skattefrie diæter på 4xx kr per dag.

Hvis han nu vælger ikke at hæve disse, er det så OK at føre dem over på indskud private andele OGSÅ I ET APS?

(hvis ikke kan jeg så bare udbetale dem til ham og debitere private andele uden at gøre noget skattemæssigt (jeg har selvfølgeligt indberettet diæter i skat.dk som jeg skal)

VH

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis han nu vælger ikke at hæve disse, er det så OK at føre dem over på indskud private andele OGSÅ I ET APS?

Det mest korrekte vil vel være at sætte dem på en mellemregningskonto. Hvis du vil tilskrive dem selskabskapitalen skal det registreres hvergang i Erhvervs- og Selskabsstyrelsen.

Men hvis anpartshaver opbygger et større tilgodehavende kan det senere konverteres til ansvarlig kapital.

/Henrik

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Koudahl:

Det mest korrekte vil vel være at sætte dem på en mellemregningskonto. Hvis du vil tilskrive dem selskabskapitalen skal det registreres hvergang i Erhvervs- og Selskabsstyrelsen.

Men hvis anpartshaver opbygger et større tilgodehavende kan det senere konverteres til ansvarlig kapital.

/Henrik

LYSENDE. Det må jeg jo let kunne rette ved at DEBITERE INDSKUDT KONTANT KONTO og KREDITERE MELLEMREGNING som jo er samme gruppe i balancen, så burde det vel være korrigeret og korrekt.

Det er så stadigt klart, at det er et beløb han kan hæve skattefrit går jeg ud fra?

Tusind tak for din store hjælp

VH John

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)