Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan jeg flytte en privat bil til mit firma?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Rødovre
Tilmeldt 15. May 11
Indlæg ialt: 11
Fra  Hundt Kommunikation Skrevet kl. 11:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle Aminoer

Vi har to private biler i husstanden. Kan jeg overflytte / indskyde den ene bil i mit firma?

Er det en god idé?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Om det er en god idé - er et rigtigt godt spørgsmål.. Du er nødt til at lave en beregning for begge dele.

Hvis du kører meget for firmaet, så kan du jo få en rimelig høj sats for kørpenge, cirka godt 3,6 kr / pr km, for de første 20000 og derudover cirka 2 kr pr km.. Google det for at få de rigtige satser..

Så du skal kører ret mange private km, hvis det skal kunne betale sig at kører i firmabil :-)

Men det kommer igen an på bilens pris, om den måske er så dyr, så det alligevel kan betale sig at lade firmaet eje den :-)

Du er nødt til at prøve at regne på det :-)

Fra Rødovre
Tilmeldt 15. May 11
Indlæg ialt: 11
Fra  Hundt Kommunikation Skrevet kl. 11:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak, Jannik. Bilen er knap 1 år gammel og ca. 90.000 kr. værd

Fra Næstved
Tilmeldt 22. Aug 10
Indlæg ialt: 163
Skrevet kl. 12:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kan nærmest med sikkerhed siges at det ikke er værd at indskyde bilen i firmaet når bilen kun er 90000 tkr. værd idet afskrivningerne er lave... Modtag hellere kørepenge især hvis du kører mange km erhvervsmæssigt og det gør det selvfølgelig kun bedre hvis der er fornuftige driftsomkostninger vedrørende bilen.

Dahl Regnskab & Rådgivning, assistance til regnskab, selvangivelse og skattemæssige problemstillinger

Fra Næstved
Tilmeldt 22. Aug 10
Indlæg ialt: 163
Skrevet kl. 12:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Desuden skal du som minimum lade dig beskatte af (160.000*0,25)+afgift= altså lade dig beskatte med over 40.000 hvis du indskyder bilen. Hvis du ikke driver virksomhed i VSO er det slet ikke muligt at indskyde bilen...

Dahl Regnskab & Rådgivning, assistance til regnskab, selvangivelse og skattemæssige problemstillinger

Tilmeldt 27. Jul 10
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 12:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kan du. du skal bare huske at den ikke må købes til en højere pris end den står ved bilforhandleren. Du kan så afskrive første år 30% og efterfølgende pr. år 25% helt til o. Du kan så fratrække i regnskabet forsikringer vægtafgift drift (alt) hvis den bruges privat skal 20% af disse fradrag beskattes

Fra Aabenraa
Tilmeldt 18. Jan 11
Indlæg ialt: 501
Fra  DC-Invest Skrevet kl. 12:53
Hvor mange stjerner giver du? :

hoekon:

Det kan du. du skal bare huske at den ikke må købes til en højere pris end den står ved bilforhandleren. Du kan så afskrive første år 30% og efterfølgende pr. år 25% helt til o. Du kan så fratrække i regnskabet forsikringer vægtafgift drift (alt) hvis den bruges privat skal 20% af disse fradrag beskattes

Jeg går også og overvejer at trække min private vil ind i firmaet.

Kunne man få et lidt idiot sikret regnestykke over det.

Sådan så man kan se hvornår det kan betale sig. Hvilken værdi skal man gerne op på i bil, før det kan betale sig. Og hvordan fungere de der afskrivninger.

Og hvis man bare søger for at fratrække de 20% til beskatning, er de så ingen begrænsning på hvor meget man køre erhverv/privat?

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 13:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Johnny Hundt:

Vi har to private biler i husstanden. Kan jeg overflytte / indskyde den ene bil i mit firma?

Er det fordi du vil bruge den 100% erhvervsmæssigt?

Hvis du også ønsker at bruge den privat, så lad være, da du vil blive beskattet af fri bil, og det vil med meget stor sandsynlighed ikke ville kunne svare sig.

Hvis du ønsker at bruge den 100% erhvervsmæssigt, så skal der regnes lidt på, hvad der er bedst. Såfremt det bedst ville kunne betale sig at holde bilen i firmaet, så vil gule plader være den bedste løsning.

Er bilen på hvide eller papegøjeplader i dag?

 

Fra Rødovre
Tilmeldt 15. May 11
Indlæg ialt: 11
Fra  Hundt Kommunikation Skrevet kl. 14:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Martin og Co. Aminoer

Tak for jeres input. Bilen er i dag på hvide plader, og hvis jeg skal flytte den ind i firmaet, så er jeg nu blevet klogere på, at så skal det være på helt gule plader. Jeg har p.t. ikke stort behov for privatkørsel i den, da vi har to biler.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)