Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Historien om en indtjeningsmulighed.

Side 1 ud af 4 (31 indlæg)
Tilmeldt 14. Sep 07
Indlæg ialt: 78
Skrevet kl. 20:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

 

Historien om en indtjeningsmulighed.

 

 Der er kun en ting der er værre end at have et problem, det er at undlade og gøre noget ved det.

 

Jeg måtte gøre noget ved min økonomi. Overvejede stærkt at starte for mig selv.  Initiativ og gå på mod kan flytte meget, men et marked der er mere end mættet er ikke den bedste ”startbane” for at gå i banken efter startkapital. Tiden er til nytænkning.

 

Homeparty var ikke noget for mig. Indskud og startpakke hvor familien skulle føle sig nødsaget til at være kunder følte jeg anmassende og for meget: ” hjælp mig med at blive rig”.

 

Jeg fandt noget som var ren formidling, ligesom når en organisation giver en gave hvis man skaffer et medlem. Du skal bare være kunde (kosttilskud). Firmaet her bruger ikke gaver, men hvert køb der, direkte og indirekte, relaterer til din formidling udløser en check til dig. Det giver et netværk og man kan nøjes med at finde de få som selv er inspireret af ideen med et netværk. Dem der ikke tjener lider ikke økonomisk tab og kan holde op eller fortsætte som kunde.

 

Sådan gik det. Folk ville ikke.  Min indtjeningsmulighed, i den form jeg ønskede, var at finde folk ved hjælp af annoncering. I stedet for at flæbe tænkte jeg positivt: ”Jeg har fundet den mest enkle metode som findes af den slags - jeg har set på firmaets alder og omdømme - jeg fik skriftligt at jeg bare skulle opgive det som B indtægt (og ikke registreret som selvstændig) - jeg lavede en rigtig god og seriøs hjemmeside - jeg sendte hjemmesiden til forbrugerombudsmanden som ikke angreb noget - jeg fik annonceret forskellige steder på nettet og fik derved 4556 personer til at se muligheden uden at nogle gik med”. Så vurderede jeg at den form (med at annoncere) var spild af udgifter og nævner nu muligheden hvis nogen jamrer over deres økonomi eller job.

 

Havde disse 4556 ikke ladet sig begrænse, men tænkt ”WAW hvor enkelt” og tjent nok til at betale bare 10.000 kr. i ren B-skat ville det blive 45.560.000 kr. Havde interessen været bare 20 gange mere ville det blive 911.200.000 kr. i B-skat. Det er tankevækkende. Danmark ville have godt af det.

 

Selv om tiderne er til nytænkning har jeg fundet ud af at folk er så begrænset af tidligere tiders påvirkning af pyramidehistorier at de lader sig styre af det, selv om de godt kan se ideen.

 

Selv om resultatet udeblev syntes jeg min indsats, og erfaring, var så seriøs at det skulle fejres. Grundet den manglende indtjening blev det til et par platter til mig og min kone.

 

Hans Peter Rebien

Sorø

 

 

Fra Hobro
Tilmeldt 24. Nov 09
Indlæg ialt: 568
Skrevet kl. 23:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Inden man kan finde årsagen på et problem skal man kende hele historien. Jeg mangler fx hjemmeside og firma. Hvis der er tale om det nederste link så er fejlen fundet for det link virker ikke. Ligeledes passede dine annoncer med teksten på hjemmesiden og afvisningsprocenter. Samt om du gjorde nogle ændringer under vejs.

Nogen firmer egner sig slet ikke til den for for reklame og hvis det er et af flere firmaer uden produkter men bare sælger drømme er det jo på kant med loven i Danmark, hvilke folk sikker vælger det fra på.

Når du siger du ikke er til home party så er det fint nok men hvis der er mulighed for begge dele er der plads til begge grupper og derfor størrer grundlag og mere omsætning. Så antallet af afsætningsmuligheder er vigtig i alle selskaber. Ved udelukkende gå online vælger du mange fra.

 

Fra Nordsjælland / Sydspanien
Tilmeldt 4. Sep 08
Indlæg ialt: 243
Skrevet kl. 07:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Fantastisk indlæg Hans Peter, der i al tydelig forklarer hvorfor nogen selskaber netop anvender NWM i stedet for traditionel markedsføring: fordi det virker og er den bedste måde at formidle produkterne på.

Og du har også ret mht. pyramide-forskrækkelsen: tænk at visse folk stadig ikke kan abstrahere fra 30 år gamle spøgelser, og fokusere på at Network Marketing idag er en seriøs og for længst bevist afsætningsmetode, med store fordele for såvel selskab, kunder og distributører.

Pyramide er karakteriseret ved mangel på produkter og services, altså er der kun tale om pengeombytning, hvor "dem i toppen" render med kassen.

I NWM er det slet ikke nok at "sidde i toppen". Jeg joinede et snart 10 år gammelt selskab i maj i år, og tjener nemt meget mere end folk der har været med i 9 år, fordi der er krav om en vis balance i netværksstrukturen.

Afslutningsvis stort bravo, for din indstilling om at tage ansvar for sin egen situation og økonomi og GØRE noget! Yes, you win a few and you loose a few, men sådan er spillet nu engang, men en ting er sikkert:

Gør hvad du altid har gjort, og din situation vil forblive uændret.

God sommer

MVM

Fra København
Tilmeldt 4. Aug 06
Indlæg ialt: 1286
Skrevet kl. 14:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,5 stjerner givet af 2 person

Hej Hans Peter

Et rigtig godt indlæg, som jeg syntes rammer flere ting godt.

Men der var dog også ting der faldt mig i øjnene, som jeg godt kunne tænke mig at spørge mere ind til. Der er jo ingen tvivl om at tiderne gør det muligt at få en masse support i forhold til tidligere. Diverse youtube videoer, træningsvideoer osv. som bl.a. kan være lavet af nogle af de folk der har opnået succes'en.

I den forretning jeg arbejder med, har vi et globalt hjælpenetværk, her var der en af de dygtige netværkere fra USA som nævnte. Hvis du får samme resultat en håndfuld gange, skal du stoppe op og sammen med en af de succesfulde finde ud af om der laves fejl. Og det tænker jeg jo netop på fordi du nævner ca. 4.500 har set muligheden, men hvordan har de set den? Er det face to face?

Er det kun folk der er kommet via annoncering? Har du haft fat i det tætte netværk, hvor folk har haft tillid til dig i forvejen, eller tog du udelukkende fat i det kolde marked.

I øvrigt mener jeg at NM som det er nu er så meget anderledes end "i gamle dage". Homeparty syntes jeg hører de færreste selskaber til, og det er heller ikke noget jeg kunne tænke mig. Nogle fokuserer på produkterne andre på forretningsmodellen. Personlig gør jeg 100% det sidste, og der er kæmpe forskel på at se forretningsmuligheden som jeg gerne vil vise den "face to face", på telefon, skype eller anden vis hvor hele forretningen præsenteres i forhold til at "vise" forretningsformen udfra en kort mail eller anden korrespondance. Jeg har set flere der har givet udtryk for interesse, men selv ville vælge hvilken information de ville have, hvilket jo i bund og grund er tosset - specielt herinde på Amino tidligere der handlede det meget om at folk næsten så det som en salgstråd.

Mvh. Martin

Tilmeldt 14. Sep 07
Indlæg ialt: 78
Skrevet kl. 22:46
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Tak for jeres svar.

Jeg uddyber lidt.

Mit mål var en hjemmeside skrevet under hensyn til de påtaler/ønsker som har været udtrygt fra flere sider, nemlig at det ikke skal være en gang halelu-ja hvor bliver vi rige, men realistisk omtale med forventninger, firma, produkt samt bonusplan. I den ånd blev hjemmesiden lavet og testet her på amino uden kommentarer.

I annonceteksten stod "Meget enkel indtjening" og når læseren så klikkede kom vedkomne ind på forsiden hvor der var et billede af mig hvor jeg for en gang skyld så mild ud på et billede. Under billedet var der en lille tekst lydende: "Når man mener at have noget godt skylder man sine omgivelser at gøre det tilgængeligt for dem" Den rigtige (for nu at udtrykke det sådan) tekst lød:

"Der er kun en ting der er værre end at mangle penge, det er at undlade og gøre noget ved det"

"Jeg er gået efter hvor enkelt det kan gøres"

"Firmaets alder og omdømme"

"Samt en realistisk forventning til en månedsløn"

"Se videre på næste side"

Det der undrede mig, i disse usikre tider er at 3000 ikke kom længere end til forsiden. Altså de ser annoncen der hvor den nu var, de klikker ind på min forsiden, de er kun et museklik væk fra yderlige oplysninger, men det gør man ikke. Det bebrejder jeg ikke nogen, men det undrer mig.

Til orientering har jeg nedlagt hjemmesiden og selvfølgelig har jeg også været åben om muligheden til omgivelserne. Ligesom jeg også vil bruge andre markedsføringsmetoder end annonce hvis jeg får "blod på tanden igen"

Tak for jeres velmente råd. Til orientering er det ikke skrevet for at beklage mig.

De bedste hilsner

Hans Peter

Fra Nordsjælland / Sydspanien
Tilmeldt 4. Sep 08
Indlæg ialt: 243
Skrevet kl. 10:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Her er en video fra Youtube, der tydeligt viser, at de fleste mennesker går med skyklapper på gennem livet, og end ikke rækker ud når muligheden befinder sig lige foran næsen på dem:

">

MVM

Fra København
Tilmeldt 4. Aug 06
Indlæg ialt: 1286
Skrevet kl. 09:22
Hvor mange stjerner giver du? :

hpr:

Mit mål var en hjemmeside skrevet under hensyn til de påtaler/ønsker som har været udtrygt fra flere sider, nemlig at det ikke skal være en gang halelu-ja hvor bliver vi rige, men realistisk omtale med forventninger, firma, produkt samt bonusplan. I den ånd blev hjemmesiden lavet og testet her på amino uden kommentarer.

I annonceteksten stod "Meget enkel indtjening" og når læseren så klikkede kom vedkomne ind på forsiden hvor der var et billede af mig hvor jeg for en gang skyld så mild ud på et billede. Under billedet var der en lille tekst lydende: "Når man mener at have noget godt skylder man sine omgivelser at gøre det tilgængeligt for dem" Den rigtige (for nu at udtrykke det sådan) tekst lød:

"Der er kun en ting der er værre end at mangle penge, det er at undlade og gøre noget ved det"

"Jeg er gået efter hvor enkelt det kan gøres"

"Firmaets alder og omdømme"

"Samt en realistisk forventning til en månedsløn"

"Se videre på næste side"

Det der undrede mig, i disse usikre tider er at 3000 ikke kom længere end til forsiden. Altså de ser annoncen der hvor den nu var, de klikker ind på min forsiden, de er kun et museklik væk fra yderlige oplysninger, men det gør man ikke. Det bebrejder jeg ikke nogen, men det undrer mig.

Til orientering har jeg nedlagt hjemmesiden og selvfølgelig har jeg også været åben om muligheden til omgivelserne. Ligesom jeg også vil bruge andre markedsføringsmetoder end annonce hvis jeg får "blod på tanden igen"

Tak for jeres velmente råd. Til orientering er det ikke skrevet for at beklage mig.

De bedste hilsner

Hans Peter

Hej Hans Peter

Jeg har nu også kun set dit indlæg som at du fortæller din historie og ikke som beklagelse. Og jeg syntes da det er ret godt at få historier på herinde, ligesom det ville være fedt at få historier fra andre som har oplevet fiasko.

Hjemmeside/annonce bør kun være en meget lille del af ens markedsføring (hvad enten det så er produkter eller forretning) og der er ekstrem stor forskel på den succes der er ved at tage face to face snak kontra diverse skriftlig kommunikation og annoncer.

Men det overrasker mig lidt hvis du ikke har haft nogle kollega'er med succes/erfaring som kunne rådgive dig undervejs. Annonce teksten har været spændende nok, så du har fået mange kliks. Har du tænkt mere over hvorfor folk ikke klikkede videre?

Dbh. Martin

Tilmeldt 14. Sep 07
Indlæg ialt: 78
Skrevet kl. 20:18
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Hej Martin Slot!

Jeg har hørt både på min sponsor og lært af diverse synspunkter her på Amino, men jeg satsede for meget på at markedsføre via annoncer og er blevet en erfaring rigere. (ju -hu)

Selvfølgelig nævnte jeg det også for en masse folk face to face, men her kom en faldgrube (for mig) ved en hjemmeside. Det er så nemt at sige: "Kig på min hjemmeside". Og her var jeg ikke god nok til at følge op.

Efterfølgende har jeg spurgt en del bekendte om de ikke syntes det var mærkeligt at ingen har reageret. Svaret var typist: "Næ for man hører jo så meget nu om dage" eller "det ligner for meget pyramide" (men ellers er mine bekendte gode nok:-)

At jeg også fortalte at jeg var gået målrettet efter hvor enkelt det kunne gøres og at det var ren formidling og at 25% i anden række betød hurtigere indtjening og færre rekuteringer, det ændrede ikke noget. 

De bedste hilsner

Hans Peter

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Indlæg ialt: 1351
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 12:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 2,0 stjerner givet af 1 person

hpr:
Efterfølgende har jeg spurgt en del bekendte om de ikke syntes det var mærkeligt at ingen har reageret. Svaret var typist: "Næ for man hører jo så meget nu om dage" eller "det ligner for meget pyramide" (men ellers er mine bekendte gode nok:-)

Jeg ved aldrig helt, om jeg skal grine eller græde, når folk smider "pyramide-kortet."

Som udgangspunkt synes jeg det er komisk - det er lidt som når ældre mennesker forkaster noget, blot fordi det kommer fra udlandet. :-D

På den anden side synes jeg også det er dybt frustrerende, når der nu er så mange koncepter, der benytter ingredienser fra Network Marketing (affiliate marketing, franchise, dropshipping, passiv indkomst, provisions lønnet salg etc.) - men så længe det ikke bliver præsenteret som NWM - så synes folk det er helt fint - men lige så snart man nævner NWM eller MLM, så synes folk pludselig, at det bliver "pyramide-agtigt." 

Jeg har nu været kunde i et NWM-firma i et års tid - og jeg er blevet ekstremt glad for flere af produkterne, og anbefaler dem med glæde. 

Alligevel er jeg lidt tilbageholdende med at fortælle om forretningskonceptet - fordi jeg ikke orker at skulle tage "pyramide-snakken" gang på gang, fordi folk ikke kan finde ud af forskellen.

Der kommer forhåbentlig en dag, hvor folk lærer at forstå forskellen mellem pyramidespil og traditionel Network Marketing.

allanisaksen.dk - Online Digital Assistent

Fra Videbæk
Tilmeldt 28. Apr 08
Indlæg ialt: 143
Skrevet kl. 21:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Allan I:
Jeg ved aldrig helt, om jeg skal grine eller græde, når folk smider "pyramide-kortet."

Smil, for det er lidt af en kamp at stå op imod Sandemose.

Som Hans Peter skrev, så er der kun en ting, der er være at have et problem, nemlig at undlade at gøre noget ved det.

I Danmark er det forholdsvis let ( i forhold til så mange andre lande ) at få hjælp til såvel det ene og det andet. Så, hvorfor skal jeg tage skeen i eget hånd, det er meget nemmere at går op til kommunen og bede om hjælp der.

Jeg siger ikke, at det er forkert at få hjælp generelt, men synes dog bare, at man er for large på nogle områder.

Hvis jeg kigger på de folk, der er "blevet" noget indenfor NWM, så er det folk, som har indset, at det kun er dem selv, der er ansvarlig for deres liv og deres handlinger og ikke andre.der skal træffe beslutninger herom.  Klart, det er ikke altid nem, men i grund og bund er vi selv ansvarlig for, at vi fører det liv, som vi selv ønsker.

Jeg har selv truffet denne beslutning for lang tid siden, og dette har bragt mig i forbindelse med en masse glæde personer, fantastiske oplevelser ( og her tænker jeg absolut ikke på rejser og lign.), økonomisk uafhængighed samt et produkt, der har en unikt status for mig.

Jeg kan kun opfordre andre til at gøre det samme, nemlig være åben og ærlig over for sig selv, være åben over for mulighederne der byder sig og dømme selv efter en grundig vurdering og ikke dømme efter en vurdering, der er mere end 25 år gammel.

Dbh.

Michael

Side 1 ud af 4 (31 indlæg)