Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

PHP editor som ikke laver firkanter ved danske tegn

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Fra Gråsten
Tilmeldt 11. Oct 09
Indlæg ialt: 993
Fra  VeloMania Skrevet kl. 19:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er

I min meget sparsomme fritid roder jeg lige nu med et mindre projekt som skal køre i Wordpress, men det theme jeg bruger er på engelsk. Jeg har oversat filerne i Wordpress egen editor, men jeg har et par backend-sider jeg også skal have oversat hvilket ikke kan lade sig gøre i selve Wordpress. Derfor søger jeg et PHP program hvor man kan skrive dansk uden at de danske tegn bliver lavet om til firkanter.

Er der nogen der har kendskab til sådan et program?

Med Venlig Hilsen

Morten

Tilmeldt 20. Aug 08
Indlæg ialt: 206
Skrevet kl. 19:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad mener du med firkanter? Bliver de til firkanter på siden eller i programmet? Jeg vil tro det er et encoding problem du står med, og notepad++ (til windows) kan anbefales, for deri kan man ændre encodingen af ens gemte filer. :)

Fra Gråsten
Tilmeldt 11. Oct 09
Indlæg ialt: 993
Fra  VeloMania Skrevet kl. 19:48
Hvor mange stjerner giver du? :

De bliver til firkanter på siden når de bliver uploadet. Jeg bruger Mac, så Notepad ++ til Windows kan jeg desværre ikke bruge..

Tilmeldt 20. Aug 08
Indlæg ialt: 206
Skrevet kl. 19:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Tror bare det er et encoding problem, så du skal gemme filen i fx UTF-8 i dit program. Hvilket program bruger du pt? (:

Fra Gråsten
Tilmeldt 11. Oct 09
Indlæg ialt: 993
Fra  VeloMania Skrevet kl. 19:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg bruger bare det program som følger med til en Mac - altså det program som svarer til Notepad..

Tilmeldt 28. Jun 11
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 20:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan indsætte nedenstående i din html/php fil, for at løse problemet, vær opmærksom på at den første linie skal stå øverst i din kildekode til siden. For at få det til at virke skal du evt bruge PHP til at skrive linien, da den ellers vil læse <? som en PHP tag.

<?xml version="1.0" encoding="UTF-8"?>

Den anden del skal stå i <head>

<head>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=utf-8">
...
</head>

Fra Mørkøv
Tilmeldt 26. Jan 10
Indlæg ialt: 363
Skrevet kl. 20:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg benytter netbeans til at kode i - super lækkert system. Og her er der intet problem med at vise danske (eller kinesiske) tegn.

Og så er det gratis, og kører på javaplatform, så det er også tilgængeligt til MAC.

http://netbeans.org/

Fra Gråsten
Tilmeldt 11. Oct 09
Indlæg ialt: 993
Fra  VeloMania Skrevet kl. 10:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for svar begge to. Jeg har nu fået det til at virke :)

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)