Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Snydt af kommunen

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)
Tilmeldt 15. Mar 11
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 19:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer.

Jeg købte en byggegrund af vejen kommune i slutningen af december, da kommunen sagde at der ville blive lagt moms oveni prisen, efter 1.januar 2011.

Egentlig ville vi vente til vores hus var solgt, men da vi gerne ville købe dem mens de var billige slog vi til.

Nu finder jeg så ud ag at vejen kommune har sat grundene 130.000kr ned, altså 60000 under den pris vi gav.

Da vi købte grunden forsikrede kommunen at de ikke vill blive billige igen, og at vi skulle skynde os at købe en.

Da jeg ikke engang har fået mit skøde endnu mener jeg at jeg er blevet snydt. der gik ikke mere en 2-3 måneder efter jeg købte til de blev billige, og der var 3 forskellige på kommunen der sagde de ikke ville komme ned på det niveu igen.

Er der noget man kan gøre?

Der er ingen lokale advokater der vil tage sagen.

Håber der er nogle der kender loven, eller som kan give mig et godt råd

På forhånd tak.

Fra Glostrup
Tilmeldt 18. Apr 11
Indlæg ialt: 269
Skrevet kl. 19:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis ikke du har det på skrift, så ser det nok sort ud for dig og som jeg kan forstå er det ikke noget de vil kendes ved.

Det kræver en garanti i form af noget kontrakt eller noget, før du kan kræve erstatning.

Men jeg er på ingen måde ekspert eller noget, jeg er helt ude i noget gætværk og så må vi håbe der kommer nogen rigtige jurister indover her, for jeg synes da sagen er spændende og vil følge denne tråd

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

murer:
Der er ingen lokale advokater der vil tage sagen.

Har du ikke tænkt over grunden til at ingen lokale advokater vil tage sagen. Da de sikkert ikke er hverken bedre eller dårligere end advokater bygger deres vurdering af din sag vel på deres kendskab til loven.

Basalt set er din fortrydelsesret efter loven udløbet for længe siden - og tilbage er vel egentlig kun muligheden for et civilt søgsmål. Omkostningerne ved dette vil hurtigt overstige prisforskellen og du har ingen garanti for at vinde sagen.

Jeg forstår du er ærgerlig, men i grund og bund er det ikke anderledes end da jeg for 4 uger siden købte en støvsuger for 2.000 og nu en måned senere ser samme butik sælge den samme model for 1100 kr.

/Henrik

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 19:56
Hvor mange stjerner giver du? :

murer:
Nu finder jeg så ud ag at vejen kommune har sat grundene 130.000kr ned, altså 60000 under den pris vi gav.

Samme problem har jeg hver gang jeg køber en bærbar :)

Hvis de f.eks. har solgt til 500.000 til dine naboer, og du har givet 560.000 da kommunen ville have 630.000 så har du jo fået rabat :)

Så du vil bare have mere rabat?

Du er ikke blevet snydt, men måske givet en højere pris end hvad du kunne have fået den til hvis du havde ventet.

Og et eller andet sted, så hvis ejendommen skal finansieres sidenhen, så er det jo peanuts i det store hele, selvom det er irriterende...

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 19:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Koudahl:
Jeg forstår du er ærgerlig, men i grund og bund er det ikke anderledes end da jeg for 4 uger siden købte en støvsuger for 2.000 og nu en måned senere ser samme butik sælge den samme model for 1100 kr.

Korrekt Mr. Answer Rapido :)

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 15. Mar 11
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 21:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Grunden til de lokale advokater ikke vil tage sagen er at de også har kommunen som kunde, og man må ikke have to klienter i samme hus.

Har delvist på skrift hvor de lover mig at de aldrig bliver billigere.

Og det var dem der pressede på for at få den solgt.

Talte med en advokat og hun sagde man skulle bruge aftaleloven(mener jeg den hed)

Men den er ikke bare lige sådan at blive klog på.

Er der nogen der kender til den?

Tilmeldt 15. Mar 11
Indlæg ialt: 18
Skrevet kl. 21:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan godt se det med støvsugeren :-)

Men sagen er den at vejen komune gentagne gange sagde den aldrig blev billigere, så jeg skulle skynde mig at købe den.

Grunden til ingen lokale advokater vil tage sagen er at. man ikke må have to klienter der kører sag mod hinanden i samme hus.

Og de fleste arbejder for kommunen.

Men den ene mente jeg havde en sag, hun nævnte aftaletetten/loven, mener jeg den hed.

Men den er meget svær at forstå for os dødelige.

Er der nogen der kender den?

Fra Altea (Alicante)
Tilmeldt 23. Jul 07
Indlæg ialt: 2665
Fra  scanboat.com Skrevet kl. 21:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Har du prøvet at kontakte kommunen og foreholdt dem det - som du oplever det? Hvad siger de til det? Aller bedst i form af et brev. Alternativt tage kontakt til den i Teknisk Udvalg der sidder i opposition og spørge om du ikke kan få rejst din klage i byrådssalen.

Brugte både - joller, sejlbåde eller motorbåde - køb, salg og bytte.

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 21:38
Hvor mange stjerner giver du? :

murer:
Er der nogen der kender den?

Ja god og grundigt.

Men kan kun henvise dig til en advokat med speciale i det Aftaleretlige og så tage den derfra.

De koster vel mellem 1.200 til 2.000 per time.

Brug 1 til 2 timer for at få klarhed, så kender du retningen

Og ellers glimrende forslag Per kommer med.

Køb ren argan olie her

Fra Altea (Alicante)
Tilmeldt 23. Jul 07
Indlæg ialt: 2665
Fra  scanboat.com Skrevet kl. 21:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Entrepreneur - Jan:
Ja god og grundigt. Men kan kun henvise dig til en advokat med speciale i det Aftaleretlige og så tage den derfra. De koster vel mellem 1.200 til 2.000 per time. Brug 1 til 2 timer for at få klarhed, så kender du retningen

Til Mureren -
Som udgangspunkt 60000 er også mange penge - !!! og jeg ville også blive stjerne. Imidlertid ville jeg bestræbe mig på at se dem i et lidt større sammenhæng (projektet - glæden ved det I skal igang med) og så starte ud med din egen indsats og se hvad du kan gøre. End nu ikke med at blive en sur gammel mand på grund af 60000 - jeg er sikker på at kommunen ikke gjorde det med vilje.

PS Det er stortset ingen kommuner der er dømt for nogensinde - ikke en gang Brønderslev. (Undskyld at den lige skulle op af hatten igen)

Brugte både - joller, sejlbåde eller motorbåde - køb, salg og bytte.

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)