Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jeg vil i mit domæne bruge ord som også danner et ordsprog - må jeg det?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Århus C
Tilmeldt 15. Feb 10
Indlæg ialt: 161
Skrevet kl. 19:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, 

jeg har købt mig domænet totravelistolive.com. På dansk betyder dette "at rejse er at leve". Og det er det. Derfor jeg har købt domænet. Spørgsmålet er bare hvorvidt jeg kan komme i klemme ved at HC Andersen har brugt dette som et ordsprog?

Domænet skal bruges til en international rejseportal bygget på mine idéer om den bedste hjemmeside for rejser.

Nogle der kan give mig nogle negative grunde til at bruge domænet?

Hilsen Madsen

Fra Slagelse
Tilmeldt 16. Jan 08
Indlæg ialt: 226
Skrevet kl. 19:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Selve navnet kan jeg umuligt forestille mig at du kom i klemme for at bruge, hvem skulle ligge sag an? Hc Andersen?

Hvad angår navnet som et domæne navn, så vil jeg mene det er for langt...

Just my two cents! :)

Find den billigste pris på Erotisk legetøj på diIdo-priser.dk

Fra Glostrup
Tilmeldt 18. Apr 11
Indlæg ialt: 269
Skrevet kl. 19:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej du vil ikke komme i klemme, fordi HC Andersen ikke er opfinderen af dette ord sprog. Jeg kender måske ikke hele historien om dette ordsprog men er meget sikker på at den har rødder maget lang tilbage i tiden og når HC andersen ikke kommer i klemme så gør du det hellere ikke.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er ikke jurist, og ved derfor ikke om du må.

Men min realistiske side af mig, siger dog at det slet ikke bliver et problem for dig. Måske hvis du havde hukket et slogan fra Carlsberg eller lign, og oversat det - men når det er noget så basalt, der er så gammelt - kan jeg slet ikke forstille mig det. Man kan vel nærmest sige at det ligger i de danske folkemunde :-)

Good luck

Fra Glostrup
Tilmeldt 18. Apr 11
Indlæg ialt: 269
Skrevet kl. 19:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Jannik Hansen:
Jeg er ikke jurist, og ved derfor ikke om du må.

Men min realistiske side af mig, siger dog at det slet ikke bliver et problem for dig. Måske hvis du havde hukket et slogan fra Carlsberg eller lign, og oversat det - men når det er noget så basalt, der er så gammelt - kan jeg slet ikke forstille mig det. Man kan vel nærmest sige at det ligger i de danske folkemunde :-)

Good luck

spot on

Fra Århus C
Tilmeldt 15. Feb 10
Indlæg ialt: 161
Skrevet kl. 19:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Cool - tak for svar :-) 

Det som jeg måske tror der kan have en negativ effekt er, at når folk ser navnet, vil de automatisk forbinde det med HC Andersen? En stor del danskere vil sandsyngligt forbinde det med ham og så er spørgsmålet jo selvfølgelig hvor mange internationale der også gør det? Det er det internationale marked der satses på.

Fra Glostrup
Tilmeldt 18. Apr 11
Indlæg ialt: 269
Skrevet kl. 19:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Iværksætter Madsen:
Det som jeg måske tror der kan have en negativ effekt er, at når folk ser navnet, vil de automatisk forbinde det med HC Andersen? En stor del danskere vil sandsyngligt forbinde det med ham og så er spørgsmålet jo selvfølgelig hvor mange internationale der også gø

Nu kan jeg et par forskellige sprog og ved derfor at det netop er et international ordsprog og dette ikke har noget med HC Andersen at gøre..

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)