Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Blog, nyt domæne eller brug eksisterende?

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Horsens
Tilmeldt 20. Feb 11
Indlæg ialt: 300
Fra  Produkt-Guiden.dk Skrevet kl. 10:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle Aminoer.
Vi har sat os for at vi vil oprette en Blog til vores webshop (http://produkt-guiden.dk).

I den forbindelse er vi blevet i tvivl om hvad der virker bedst for os, rent SEO mæssigt?
Skal vi købe nyt domæne hvor bloggen skal ligge? eks. "nyblog.dk"
Eller lave et subdomæne hvor bloggen skal ligge? eks. "blog.produkt-guiden.dk"

Hvad vil være den mest optimale løsning for os, vi vil selvfølgelig gerne få noget mere trafik over på shoppen ved at oprette en blog.

Hvad skal bloggen bruges til?
Bloggen skal indeholde guides ud udskiften af bærbar reservedele, nyheder, tilbud, generelt andet osv.

Håber nogen kan hjælpe os :-)

DBH.
Mads Hvejsel

Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 2169
Skrevet kl. 11:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mads

Bloggen skal helt sikkert ligge på jeres domæne efter min mening. Hvis det kan lade sig gøre endda helst på produktguiden.dk/blog

Kan den serveropsætning ikke fungere til wordpress, så peg en a record med blog.produktguiden.dk over til en passende server/ et wordpress venligt webhotel.

Fordelene ved at have bloggen tæt op ad shoppen er dels at det er lettere at få læserne til at blive kunder og dels at effektive artikler på bloggen som skaber indgående links på den måde flyder linkværdi bedre over i shoppen også.

Mvh Anders

Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Fra Chiang Mai
Tilmeldt 31. Aug 09
Indlæg ialt: 2220
Fra  Move Marketing Co., Ltd. Skrevet kl. 11:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Anders Saugstrup:
Bloggen skal helt sikkert ligge på jeres domæne efter min mening. Hvis det kan lade sig gøre endda helst på produktguiden.dk/blog

Jeg er helt enig med Anders.

Lig det på domænet som han beskriver, det er klar det mest optimale.

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 12:16
Hvor mange stjerner giver du? :

progu:
I den forbindelse er vi blevet i tvivl om hvad der virker bedst for os, rent SEO mæssigt?
Skal vi købe nyt domæne hvor bloggen skal ligge? eks. "nyblog.dk"
Eller lave et subdomæne hvor bloggen skal ligge? eks. "blog.produkt-guiden.dk"
Der er ingen forskel på de to løsningsforslag du kommer med der. Google ser både et nyt domæne og et subdomæne som domæer der er separat fra hoveddomænet, altså selvstændige domæner.

Jeg selv ville helt klart have det på eget domæne, altså på fx http://produkt-guiden.dk/blog Da dette kan tilfære en masse ny energi til jeres shop, og samtidig tiltrække langt flere brugere. og ja det kan også give jeres shop endnu mere værdi i form af gratis linkbuilding fra eksterne kilder der kan li det i skriver om... Har i derimod bloggen på et selvstændigt domæne, vil i skulle i gang med SEO i stor stil, for at det domæne så ville få en god placering, og først derefter vil i kunne mærke effekten af jeres arbejde. Selvom i ikke slipper for det helt hvis i vælger at have det på hoveddomænet, så ligger der betydeligt mindre SEO arbejde.

Så http://produkt-guiden.dk/blog er mit råd til jer.

MVH Kim

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 2169
Skrevet kl. 12:22
Hvor mange stjerner giver du? :

KTJ-Media.dk:
progu:
I den forbindelse er vi blevet i tvivl om hvad der virker bedst for os, rent SEO mæssigt?
Skal vi købe nyt domæne hvor bloggen skal ligge? eks. "nyblog.dk"
Eller lave et subdomæne hvor bloggen skal ligge? eks. "blog.produkt-guiden.dk"
Der er ingen forskel på de to løsningsforslag du kommer med der. Google ser både et nyt domæne og et subdomæne som domæer der er separat fra hoveddomænet, altså selvstændige domæner.

Hej Kim

Er du sikker på det? I tidernes morgen mener jeg at det blev påvist at Google godt kan overtales til at se subdomæner som noget nær en del af hoveddomænet via kraftig sammenlinking af de to.

Har det ændret sig? Kunne være interessant at læse lidt op på min eventuelt forældede viden, hvis du har et link eller lignende?

Mvh Anders

Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 12:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Anders Saugstrup:

KTJ-Media.dk:
progu:
I den forbindelse er vi blevet i tvivl om hvad der virker bedst for os, rent SEO mæssigt?
Skal vi købe nyt domæne hvor bloggen skal ligge? eks. "nyblog.dk"
Eller lave et subdomæne hvor bloggen skal ligge? eks. "blog.produkt-guiden.dk"
Der er ingen forskel på de to løsningsforslag du kommer med der. Google ser både et nyt domæne og et subdomæne som domæer der er separat fra hoveddomænet, altså selvstændige domæner.

Hej Kim

Er du sikker på det? I tidernes morgen mener jeg at det blev påvist at Google godt kan overtales til at se subdomæner som noget nær en del af hoveddomænet via kraftig sammenlinking af de to.

Har det ændret sig? Kunne være interessant at læse lidt op på min eventuelt forældede viden, hvis du har et link eller lignende?

Mvh Anders

Nej det har ikke ændret sig, men på det punkt er det ens for både subdomæner og nye domæner, man kan i begge tilfælde godt overtale Google til at se begge typer som (noget nær) en del af hoveddomænet.

Men som du selv skriver kræver det hæftig sammenlinking, hvilket man ikke ville gøre hvis man vælger at bruge et selvstændigt domæne fra starten af, da det vil give langt bedre at man har det på hoveddomænet hvis det alligevel var en sammenkobling man var ude efter.

Samtidig er der i det tilfælde alt for få gode sider ved at gøre det på den måde, i forhold til at have det på hoveddomænet /blog eller hvad man nu vil kalde det, især hvis det er ens hensigt at der skal ske en sammenkobling.

MVH Kim

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Fra Horsens
Tilmeldt 20. Feb 11
Indlæg ialt: 300
Fra  Produkt-Guiden.dk Skrevet kl. 12:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak til alle for de super hurtige svar :)

I dag ligger http://produkt-guiden.dk på en ekstern webserver.
Og så vidt jeg kan hører på jer, skal jeg vælge at ligge bloggen på et subdomæne.

Bloggen vil jeg gerne hoste på en anden webserver, det vil sige de to sider ikke kommer til at ligge på samme webserver / host.

Vil det give nogle problemer at lave http://blog.produkt-guiden.dk da jeg kan pege den adresse over på en anden server.

Mig bekendt kan jeg ikke lave en pegning på eks. produkt-guiden.dk/blog?

 

Dbh.
Mads Hvejsel
Http://produkt-guiden.dk

 

Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 2169
Skrevet kl. 12:43
Hvor mange stjerner giver du? :

KTJ-Media.dk:

Nej det har ikke ændret sig, men på det punkt er det ens for både subdomæner og nye domæner, man kan i begge tilfælde godt overtale Google til at se begge typer som (noget nær) en del af hoveddomænet.

Men som du selv skriver kræver det hæftig sammenlinking, hvilket man ikke ville gøre hvis man vælger at bruge et selvstændigt domæne fra starten af, da det vil give langt bedre at man har det på hoveddomænet hvis det alligevel var en sammenkobling man var ude efter.

Samtidig er der i det tilfælde alt for få gode sider ved at gøre det på den måde, i forhold til at have det på hoveddomænet /blog eller hvad man nu vil kalde det, især hvis det er ens hensigt at der skal ske en sammenkobling.

Hej Kim og tak for svaret.

Jeg skulle nok have understreget at min opfattelse var at det i højere grad kunne lade sig gøre med et subdomæne end med et eksternt domæne. Det er det der er pointen.

Anyways, jeg tror vi er helt enige i prioriteringen af foretrukne løsninger: 1) /blog 2) blog. 3)blogdomæne 

:-)

Mvh Anders

Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Fra Chlorakas
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 2169
Skrevet kl. 12:48
Hvor mange stjerner giver du? :

progu:

I dag ligger http://produkt-guiden.dk på en ekstern webserver.
Og så vidt jeg kan hører på jer, skal jeg vælge at ligge bloggen på et subdomæne.

Bloggen vil jeg gerne hoste på en anden webserver, det vil sige de to sider ikke kommer til at ligge på samme webserver / host.

Vil det give nogle problemer at lave http://blog.produkt-guiden.dk da jeg kan pege den adresse over på en anden server.

Mig bekendt kan jeg ikke lave en pegning på eks. produkt-guiden.dk/blog

Det er helt rigtigt forstået.Du kan ikke pege /blog over på en anden server på nogen let måde. blog.produktguiden kan du pege over rigtigt let ved at tilføje det der hedder en a record inde i dns-opsætningen for dit domæne.

Mvh Anders

Nordic Key Account Manager hos Partner-Ads.com
Medstifter af Marketers.dk, det danske Affiliate Marketing Forum.  Og ejer af Saugstrup.org, redaktionel linkbuilding. 

Fra Horsens
Tilmeldt 20. Feb 11
Indlæg ialt: 300
Fra  Produkt-Guiden.dk Skrevet kl. 12:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Super, jeg laver et subdomæne.
Som hedder blog.produkt-guiden.dk og opsætter en lækker blog :)

 

Tak for hjælpen alle sammen.
Go' sommerdag

dbh.
Mads Hvejsel
http://produkt-guiden.dk

 

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)