Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er skaden sket - DC problemer??

Side 3 ud af 4 (40 indlæg)
Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 14:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

david k:

Thomas Frost:

Til jer andre der vil undgå det eller vide lidt mere er her en glimrende lille artikel fra Seomoz om emnet:

Helt klassisik fra hvidevaresælgerne med godt snakketøj der uden teknisk indsigt så en forretningsmulighed i at kalde sig "SEO ekspert". En henvisning til et andet site, som åbenbart skal give et anstrøg af saglighed. Martin Thorborg har ret i, at 95% af al SEO er svindel.

Grunden til jeg linkede var at du ikke vil lytte til nogen herinde og jeg troede du måske ville finde på at lytte til gutterne fra Seomoz da de om nogen ved hvad de taler om. Mener du det er en fejl at lytte til andres erfaringer? Du skal passe på du ikke bliver så meget ekspert i din egen lille verden at du bliver bange for at lytte til andre.

Jeg ser det ikke som et problem at lytte og lære fra eksempelvis Seomoz eller nogen af de andre helt store.

Det er sjovt du kan vurdere mine kompetencer ud fra at jeg poster et link. Hvis det er sådan du normalt analyserer er der nok en grund til du kommer frem til andre resultater end alle andre Big Smile

Vi får i øvrigt ca halvdelen af vores omsætning på henvendelser fra folk der finder os på, et ganske betragteligt beløb pr. år, så et eller andet må vi jo gøre rigtigt Wink

Forskellen på dig og mig er i øvrigt også at jeg ikke er anonym. Jeg står gerne ved både mine anbefalinger og mine råd og jeg kan fremvise referencer og resultater. Kan du?

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 14:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

david k:

Thomas Frost:
Dublicated content er når ens indhold præsenteres på forskellige URL´er.

I en snæver forstand ja

Thomas Frost:
At indholdet er dublikeret på et subdomæne er lige så meget DC content som det eksempel David her kommer med.

Og så er det jeg skriver, at f.eks google ikke straffer dig hvis du har det samme content på www.example.com og example.com. Det er en vrangforestilling der har genereret en masse konsulenttimer til SEO-branchen, men helt åbenbart og verificerbart ikke er pengene værd. For Google kan naturligvis godt gennemskue at det indhold der ligger på www.example.com er det samme som det indhold der ligger på example.com. Det eneste det har betydning for er, om du får sitelinks.

Sådan er det. Og du kan så gøre ën ud af to ting

1) modbevise min "påstand"

2) svine mig til (jeg gætter du vælger 2 ligesom alle andre i branchen)

mvh

Jeg har ikke tid til at opsætte et forsøg der skal køre i mange måneder for at overbevise en eller anden anonym troll om vigtigheden af at undgå DC content.

Ja Google kan godt gennemskue indholdet er ens, det er jo derfor det ryger i det supplerende indeks.

Det er altid at foretrække at have en side helt uden DC content uden sider i det supplerende indeks. Du er ikke enig, det er hermed noteret.

Har du i øvrigt overvejet at måske har "branchen" ret og ikke dig, eller er det en tanke der er helt langt væk for dig? Hvis du er bedre til SEO end alle dem som mener DC content ikke er godt på en side, ja så er du jo i verdenseliten. Er det ikke på tide at stå frem og score kassen, eller er du denne her helt der anonymt kæmper imod de lede SEO folk der snyder folk til at tro DC content er et problem?.

Tilmeldt 21. Nov 06
Indlæg ialt: 135
Skrevet kl. 14:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas Frost:
Grunden til jeg linkede var at du ikke vil lytte til nogen herinde
Jeg lytter til alle. Jeg får ideer fra alle steder, får plejet en ide i et vacuum osv. Jeg kan bare ikke acceptere falske oplysninger. I et forum hvor folk kommer for at få hjælp, så skærer det i øjnene på mig at vedkommende rådes forkert, at man bevidst misinformerer for at styrke sin egen forretning. Når jeg skriver noget er det ikke skjult reklameføring. Jeg har ikke noget firma, og ikke en interesse i nogle af de firmaer der er på amino.dk, jeg siger tingene 100% råt for usødet.

Fra Yogyakarta
Tilmeldt 16. May 09
Indlæg ialt: 2842
Fra  WebCoders.dk Skrevet kl. 14:48
Hvor mange stjerner giver du? :

david k:

Thomas Frost:
Grunden til jeg linkede var at du ikke vil lytte til nogen herinde
Jeg lytter til alle. Jeg får ideer fra alle steder, får plejet en ide i et vacuum osv. Jeg kan bare ikke acceptere falske oplysninger. I et forum hvor folk kommer for at få hjælp, så skærer det i øjnene på mig at vedkommende rådes forkert, at man bevidst misinformerer for at styrke sin egen forretning. Når jeg skriver noget er det ikke skjult reklameføring. Jeg har ikke noget firma, og ikke en interesse i nogle af de firmaer der er på amino.dk, jeg siger tingene 100% råt for usødet.

Sikke en overraskelse du ikke tjener penge på din "viden". Du er blot den her heltefigur der er klogere end alle dem der lever af SEO og du hjælper anonymt de stakkels iværksættere, simpelthen fordi du er så flink (?).

Det er sjovt hvordan du spørger om beviser på alting, men der er ikke ligefrem sådan at du selv fremlægger nogle forsøg du selv har lavet der modbeviser noget som helst af det der bliver skrevet. Nej dine argumenter er at "Google kan selvfølgelig godt se bla bla bla....". Det er jo ikke noget argument eller bevis, det er blot en påstand.

Du brokker dig over manglende beviser, fair nok, hvad med du kom med nogle beviser for dine påstande?

Tilmeldt 21. Nov 06
Indlæg ialt: 135
Skrevet kl. 14:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas Frost:
Jeg har ikke tid til at opsætte et forsøg der skal køre i mange måneder for at overbevise en eller anden anonym troll om vigtigheden af at undgå DC content.
Næh, måske ikke, men du har tid til at påstå, at DC ift www og domain er enormt vigtigt, og så får du lige 10 konsdulenttimer ud af det, ikke sandt?

Hvor er beviset? Kan du falsificere påstanden om at google indekserer www.example.com anderledes end example.com, når det gælder SERP, dvs synlighed? Jeg har lige med amino.dk bevist det modsatte, men du "forstod" ikke pointen.

Hvor fik du din viden fra, mht duplicate content - ved at opsætte det forsøg du ikke har tid til nu?

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5906
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 14:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Amino, har som så mange, andre løst problematikken ved at videreside http://*anything*.amino.dk til www.amino.dk . Alt indhold ligger på www.amino.dk.

Fra Randers
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 2018
Skrevet kl. 15:00
Hvor mange stjerner giver du? :

david k:

1) modbevise min "påstand"

2) svine mig til (jeg gætter du vælger 2 ligesom alle andre i branchen)

Kan du så ikke for min skyld, som er den der har stillet spørgsmålet, komme med et bevis på, at din "påstand" så er rigtig?

Når jeg søger på nettet, så kan jeg kun finde oplysninger om, at det er et problem, at domænet svarer m/u www.

Mvh

Fra København S
Tilmeldt 1. Feb 06
Indlæg ialt: 3528
Fra  Kim Tetzlaff ApS Kim Tetzlaff Ejendom Skrevet kl. 15:01
Hvor mange stjerner giver du? :

david k:

Thomas Frost:
Jeg har ikke tid til at opsætte et forsøg der skal køre i mange måneder for at overbevise en eller anden anonym troll om vigtigheden af at undgå DC content.
Næh, måske ikke, men du har tid til at påstå, at DC ift www og domain er enormt vigtigt, og så får du lige 10 konsdulenttimer ud af det, ikke sandt?

Hvor er beviset? Kan du falsificere påstanden om at google indekserer www.example.com anderledes end example.com, når det gælder SERP, dvs synlighed? Jeg har lige med amino.dk bevist det modsatte, men du "forstod" ikke pointen.

Hvor fik du din viden fra, mht duplicate content - ved at opsætte det forsøg du ikke har tid til nu?

ahh, 10 timer for noget der tager max 10 minutter fra kunden har taget kontakt til det er rettet :)

Beviset for at man skal undgå DC med www/non-www er nu ikke så langt væk igen.
tag et kig på en sitesøgning: site:crazyapps.dk
Den side har både indekseret med og uden www, og sjovt nok er det www udgaven som bliver set som dobbelt indhold. At det har en dårlig indflydelse på ranking er jeg på ingen måde i tvivl om.

Men prøv du at bevise det modsatte, det ville jeg egentlig godt se. så lad os snakke sammen om nogle måneder når du har fundet ud af at det jeg siger er sandt ;)

MVH Kim

Ekspert i hastighedsoptimering og Teknisk SEO

Optimering og udvikling af hurtige hjemmesider, med mere end 25 års erfaring. Danmarks bedste hastighedsoptimering med speciale i wordpress. Wordpress hjemmeside

Tilmeldt 21. Nov 06
Indlæg ialt: 135
Skrevet kl. 15:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Thomas Frost:
Sikke en overraskelse du ikke tjener penge på din "viden". Du er blot den her heltefigur der er klogere end alle dem der lever af SEO og du hjælper anonymt de stakkels iværksættere, simpelthen fordi du er så flink (?).
Korrekt
Thomas Frost:
Det er sjovt hvordan du spørger om beviser på alting, men der er ikke ligefrem sådan at du selv fremlægger nogle forsøg du selv har lavet der modbeviser noget som helst af det der bliver skrevet. Nej dine argumenter er at "Google kan selvfølgelig godt se bla bla bla....". Det er jo ikke noget argument eller bevis, det er blot en påstand.
Er ked af du sprang 1.6 klasse over.
Thomas Frost:
Du brokker dig over manglende beviser, fair nok, hvad med du kom med nogle beviser for dine påstande?
Jeg har bevist dem, ikke sandt? Du lever bare til fulde op om min forestilling om at SEO branchen er ødelagt af hvidevaresælgere uden teknisk indsigt der oversælger et produkt de ikke selv kan stå inde for. Det er bare sælgere med snakketøjet i orden. Og når man har solgt produktet 10 gange i træk føler man sig som ekspert. 

Fra Pompano Beach, Florida, USA
Tilmeldt 19. Apr 06
Indlæg ialt: 3762
Fra  Concept Interest TCON Services LLC Skrevet kl. 15:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Kristian Konradsen:

Hvis man har 2 domæner med præcis det samme indhold (eller faktisk 4 da den svarer både med/uden www.) er skaden så sket, hvis det har stået på i flere år?

Eller kan man nå at rette op på det ved, at siden kun findes på et domæne og med eller uden www og der laves 301 redirect fra alle de andre sider over på dem, der så skal være der fremover?

På forhånd tak.

Du kan sagtens rette op på det via et 301 redirect.

Her er et udsnit fra Matt Cutts om problematikken:

Hele indlægget kan læses her

Side 3 ud af 4 (40 indlæg)