Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

HJÆLP - A kasse medlem som iværksætter + sygpengeforsikring - god eller dårlig ide?

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 27. Jun 11
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 18:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tænker umiddelbart at det vil være muligt at hente de 16.000 kroner i måneden som man kan få fr a kassen. Og hvorfor så betale til den.

Jeg starter pr 1 august med min lille konsulentvirksomhed. og jeg har gjort føælgende:

1. ændret min ulykkedsforsikring fra at være deltid til heltid.

2. forsat min pension og sundhedsforsikring fra mit lønmodtager job. Nu flyttet over til mig privat.

jeg har nemt ved at få et job hvis det er det jeg vil. Og vil også vurdere at jeg altid vil kunne hente de 16.000 ind hver måned.

Men jeg er usikker på om jeg skal gøre fælgende:

1. melde mig ud af a kassen

2. tegen en sygedagpengeforsikrig for selvstændige.  ( jeg er ligeglad med at jeg ikke vil kunne få sygedagpenge hvis jeg er syg i 14 dage) men vil være ked af  ikke at få noget hvis jeg blev meget alvorlig syg i flere måneder. Kommunen siger at de udbetaler sygedagpenge hvis der er overskud i firmaet.

 

Nogen gode råd?

Det vil være ca 9000 om året efter skat for de ting. Det svarer vel ca til hvad man får udbetalt for en månedsdagpenge hvert år.

 

A kassen + fagforeningen har været meeeeeeeeeget tung at danse med da jeg for første gang i 22 ringede og talte med dem og spurgte om regler mv.

Hvad siger I?

 

 

 

Side 1 ud af 1 (1 indlæg)